Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › Blocket Shopping
- Detta ämne har 26 svar, 7 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 8 månader sedan av Andreas. 
- 
		FörfattareInlägg
- 

23 januari, 2012 kl. 13:18 #97228patrik1972 DeltagareHej pÃ¥ er alla härliga E-handlare Jag sitter och funderar pÃ¥ om man skulla gÃ¥ med sÃ¥ man fÃ¥r sina produkter indexerade pÃ¥ blocket shopping. Men sÃ¥ slÃ¥r det mig att man kanske ska kolla upp om andras erfarenhet. SÃ¥ min frÃ¥ga till er som är med eller har varit med, gav/ger det er nÃ¥got? Kanske om ni vill dela med er av lite siffror? Ha det bra! 23 januari, 2012 kl. 19:02 #134913patrik1972 Deltagare@patrik1972 33043 wrote: Hej pÃ¥ er alla härliga E-handlare Jag sitter och funderar pÃ¥ om man skulla gÃ¥ med sÃ¥ man fÃ¥r sina produkter indexerade pÃ¥ blocket shopping. Men sÃ¥ slÃ¥r det mig att man kanske ska kolla upp om andras erfarenhet. SÃ¥ min frÃ¥ga till er som är med eller har varit med, gav/ger det er nÃ¥got? Kanske om ni vill dela med er av lite siffror? Ha det bra! NÃ¥gon? Inte? 23 januari, 2012 kl. 19:04 #134914Per Nilsson Deltagare@patrik1972 33088 wrote: NÃ¥gon? Inte? Blocket Shopping fÃ¥r sin produktdata ifrÃ¥n Prisjakt. Trafiken frÃ¥n Blocket via Prisjakt är för mig cirka 22 procent av Prisjakts totala trafik. Tyvärr kan jag inte se konverteringsgrad pÃ¥ trafiken dÃ¥ den bara är märkt som prisjakt-trafik. 24 januari, 2012 kl. 12:31 #134941patrik1972 Deltagare@Per Nilsson 33089 wrote: Blocket Shopping fÃ¥r sin produktdata ifrÃ¥n Prisjakt. Trafiken frÃ¥n Blocket via Prisjakt är för mig cirka 22 procent av Prisjakts totala trafik. Tyvärr kan jag inte se konverteringsgrad pÃ¥ trafiken dÃ¥ den bara är märkt som prisjakt-trafik. Hur tycker du kvaliteten är pÃ¥ det frÃ¥n prisjakt/blocket är dÃ¥, har du nÃ¥n känsla av om det gett mer försäljning? 24 januari, 2012 kl. 13:26 #134943Per Nilsson Deltagare@patrik1972 33116 wrote: Hur tycker du kvaliteten är pÃ¥ det frÃ¥n prisjakt/blocket är dÃ¥, har du nÃ¥n känsla av om det gett mer försäljning? Prisjakttrafiken i sig är helt okej. Däremot vet jag inte vilken av trafiken frÃ¥n Prisjakt som kommer via Blocket sÃ¥ det är svÃ¥rt att uttala sig om just den trafiken. Prisjakt ger definitiv merförsäljning. Man fÃ¥r dock räkna med att Blockets besökare är ute efter att göra fynd och hitta prylar till lÃ¥ga priser. //Per 24 januari, 2012 kl. 18:39 #134960Jimmy Ostrom DeltagareTyvärr inga siffror att ge än. Har just gÃ¥tt pÃ¥ detta, en spänn klicket pyntar jag. Jag ger det en chans sÃ¥ fÃ¥r vi se om det ger nÃ¥got, ser ju lätt detta pÃ¥ Google A om det ger pengar eller inte. Det var ju uppsägning direkt sÃ¥ det är ju bra om man inte är nöjd. Jag har dock tidigare haft butik pÃ¥ Blocket, men detta blev ingen bra affär pÃ¥ sikt sÃ¥ den tog vi bort. @patrik1972 33043 wrote: Hej pÃ¥ er alla härliga E-handlare Jag sitter och funderar pÃ¥ om man skulla gÃ¥ med sÃ¥ man fÃ¥r sina produkter indexerade pÃ¥ blocket shopping. Men sÃ¥ slÃ¥r det mig att man kanske ska kolla upp om andras erfarenhet. SÃ¥ min frÃ¥ga till er som är med eller har varit med, gav/ger det er nÃ¥got? Kanske om ni vill dela med er av lite siffror? Ha det bra! 24 januari, 2012 kl. 20:29 #134963Per Nilsson Deltagare@Jimmy Öström 33139 wrote: Tyvärr inga siffror att ge än. Har just gÃ¥tt pÃ¥ detta, en spänn klicket pyntar jag. Jag ger det en chans sÃ¥ fÃ¥r vi se om det ger nÃ¥got, ser ju lätt detta pÃ¥ Google A om det ger pengar eller inte. Det var ju uppsägning direkt sÃ¥ det är ju bra om man inte är nöjd. Jag har dock tidigare haft butik pÃ¥ Blocket, men detta blev ingen bra affär pÃ¥ sikt sÃ¥ den tog vi bort. Du kör alltsÃ¥ detta utan Prisjakt? 24 januari, 2012 kl. 20:37 #134964Parvelito DeltagareNäe, Jimmy är med pÃ¥ Prisjakt och är billigast pÃ¥ en väldig massa produkter… 24 januari, 2012 kl. 20:43 #134965Per Nilsson Deltagare@Parvelito 33143 wrote: Näe, Jimmy är med pÃ¥ Prisjakt och är billigast pÃ¥ en väldig massa produkter… Okej, dÃ¥ är min frÃ¥ga till Jimmy: Hur vaskar du fram blocket-trafiken ur prisjakt-trafiken i G.A.? Om det är nÃ¥gon annan som vet fÃ¥r ju självklart även denna person svara 29 februari, 2012 kl. 21:34 #137899jonasbonde DeltagareEnklast är att kolla i Prisjakt Analytics. 
 Teaser:
 Knivhuset har 19% blocket-trafik (över snittet!)
 Blekinge Bilradio: 34% (Sjukt mycket!!!)
 Snittet ligger på ca 9%Knivhuset har dock 400 klick i månaden mindre än Jimmy, men har 2% marknadsandel på köksknivar. Dock har Jimmy störst marknadsandel på Prisjakt på Bilslutsteg (11%). All data hämtad från Prisjakt Analytics 
- 
		FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.