Startsida Forum Övrigt Off-topic Kommer detta pĂ„verka Klarna och kunderna?

Visar 10 inlÀgg - 1 till 10 (av 49 totalt)
  • Författare
    InlÀgg
    bloggus
    Deltagare

Ja, de flesta av er har kanske sett nyheten igĂ„r och idag ….

http://www.nypost.com/p/news/local/manhattan/sex_horror_at_hotel_52kjZaoxeyCobmUPxqPcvL

Svenskar gripna för sexbrott i New York | Nyheter | Aftonbladet

Tror ni det kan pÄverka Klarna negativt, och dÄ menar jag varumÀrket som mÄnga av oss anvÀnder?

Lastbryggan
    Deltagare

Hoppas att trÄden som jag inte Àr förvÄnad att den dyker upp kommer att hÄlla en sansad nivÄ utan en massa spekulationer och smutskastning. Vi vet inget om utgÄngen eller hur vida de anhÄllna Àr skyldiga eller oskyldiga och det lÀr visa sig under rÀttegÄngen.

Ja, jag tror oavsett utgÄngen av Àrendet sÄ kommer det att ha en viss negativ pÄverkan av varumÀrket, folk i allmÀnhet dömer gÀrna sjÀlva oavsett och dom Àr oskyldiga eller inte.

Katrin Lundgren
    Deltagare

Jag tror precis som Lastbryggan att oavsett vad som hÀnder sÄ kommer det att pÄverka varumÀrket negativt, just eftersom folk i allmÀnhet gÀrna dömer sjÀlva oavsett vad en rÀttegÄng visar.

bloggus
    Deltagare

SjÀlv Àr jag inte heller intresserad av vad som hÀnde, men vem osv..

Som jag skrev sĂ„ Ă€r det just varumĂ€rket jag tĂ€nkte pĂ„. Som jag förstĂ„r sĂ„ har inte svensk media Ă€n sĂ„ lĂ€nge gjort kopplingen med företaget, men jag antar att det Ă€r bara en tidsfrĂ„ga. Hoppas dĂ„ inte vĂ„ra butiker blir pĂ„verkade i köpprocessen för att man har deras logga …

Joel B
    Deltagare

Jag Àr rÀtt övertygad att detta Àr nÄgot som lÀgger sig pÄ is inom kort.

Visst, det ger en onödig och negativ effekt till verksamheten, men om nÄgra mÄnader Àr detta bortglömt.

bloggus
    Deltagare

@Joel B 34408 wrote:

Visst, det ger en onödig och negativ effekt till verksamheten, men om nÄgra mÄnader Àr detta bortglömt.

Ja, du har kanske rĂ€tt. SĂ„ lĂ€nge det inte tas upp i debattprogran och liknande, kommer det vara ”gĂ„rdagens nyheter” relativt snabbt.

Per Nilsson
    Deltagare

Jag tycker uppriktigt synd om Klarna för det Àr inte Klarnas fel att nÄgon med anknytning till dem eventuellt har begÄtt nÄgot brott.

TyvĂ€rr sĂ„ Ă€r det pöbelmentalitet som rĂ„der i det hĂ€r fallet och folk verkar gotta sig i att ”det minsann Ă€r ett rikt svin” som har Ă„kt dit (obs! Jag citerar vad andra skriver).

För jÀvligt att folk inte kan skilja pÄ sak och person. Som sagt, det Àr ju inte Klarnas fel att det eventuellt har skett nÄgot MEN folk kommer att förknippa Klarna med den hÀr incidenten.

Prix
    Deltagare

Det har redan pÄverkat varumÀrket, annars hade denna trÄden inte funnits hÀr. Det som jag Àr nyfiken pÄ Àr hur företaget reagerar eftersom att de automatiskt sammankopplas. Kommer de förbli tysta?

Jag tror dock inte att butiker som anvÀnder klarna eller klarna i sig lÀr mÀrka av betydelsefulla ekonomiska konsekvenser. Tror inte detta kommer blÄsa upp och bli större Àn vad det Àr idag.
    Folk vet redan Àr Klarna Àr grymma och de Àr inget som lÀr Àndra den uppfattningen!

Det va mina tankar!

Per Nilsson
    Deltagare

@Prix 34422 wrote:

Det har redan pÄverkat varumÀrket, annars hade denna trÄden inte funnits hÀr. Det som jag Àr nyfiken pÄ Àr hur företaget reagerar eftersom att de automatiskt sammankopplas. Kommer de förbli tysta?

Jag tror dock inte att butiker som anvÀnder klarna eller klarna i sig lÀr mÀrka av betydelsefulla ekonomiska konsekvenser. Tror inte detta kommer blÄsa upp och bli större Àn vad det Àr idag.
    Folk vet redan Àr Klarna Àr grymma och de Àr inget som lÀr Àndra den uppfattningen!

Det va mina tankar!

Klarna har uttalat sig till pressen pÄ ett, i mina ögon, bra sÀtt.

Prix
    Deltagare

Jag tÀnkte pÄ ett uttalande till ehandlarna. Om det har skett har jag missat det. Dock Àr risken att man dÄ gör det hela Ànnu större.

Visar 10 inlÀgg - 1 till 10 (av 49 totalt)
  • Du mĂ„ste vara inloggad för att svara pĂ„ detta Ă€mne.