Plus Forum E-handelsforumet Feedback & Kritik Världens sämsta CR?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 91 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #97724
    Per Nilsson
    Deltagare

    Jag har antagligen världens sämsta konverteringsgrad på mitt köksknivssortiment. Allt annat flyter på som det ska men när det kommer till dessa jäkla köksprylar så haltar jag rejält.

    Snälla hjälp mig!

    Kksknivar, kockknivar och tillbehr – Knivhuset

    Vad för jag för fel? Finns det något rätt? Que pasa?

    (moraknivarna och kashima flyger rätt så bra)

    #140508
    ViPER
    Medlem

    Tja,

    En sak som slog mig var att det fanns inte så många hur skall man säga mer exotiska märken förutom just Kashima. Hade ju kanske inte varit dumt att ha lite fler märken med asiatisk bakgrund typ Takamura, Mr . Tanaka, Satake, Hiro och men samtidigt kan jag tänka mig att det är svårt att motivera större satsning om det är en del som inte går så bra men iof finns det mer att välja på kanske det går bättre.

    Det är väl främst vad jag kan känna att jag saknar när jag går in på just köksknivar osv men så handlar väl allt om vem som besöker sidan.

    Mvh,
    Viper

    #140509
    Per Nilsson
    Deltagare

    @ViPER 39260 wrote:

    Tja,

    En sak som slog mig var att det fanns inte så många hur skall man säga mer exotiska märken förutom just Kashima. Hade ju kanske inte varit dumt att ha lite fler märken med asiatisk bakgrund typ Takamura, Mr . Tanaka, Satake, Hiro och men samtidigt kan jag tänka mig att det är svårt att motivera större satsning om det är en del som inte går så bra men iof finns det mer att välja på kanske det går bättre.

    Det är väl främst vad jag kan känna att jag saknar när jag går in på just köksknivar osv men så handlar väl allt om vem som besöker sidan.

    Mvh,
    Viper

    Jupp, bra input. Kommer snart att få in 2 italienare till samt 2 japaner (ej kända till namn, dock äkta handgjorda japanska knivar).

    Är märkena jag har för okända tror du? Jag vill gärna ha ett litet udda men utsökt sortiment. Undviker mer än gärna Global och liknande.

    #140510
    Tian
    Medlem

    Bilderna på “förstasidan” är ju pyttesmå!
    Klickar man på “Fiskeknivar” kommer mitt öga till en helt annan layout.
    (Jag fattar att det har med märken att göra?)

    Med risk för att göra mig själv kortfattad;
    Knivar är knivar, och visst – en nisch.
    Men det finns ju många olika sorters knivar – och på samma sätt som du jobbar med SEO på de olika kategorierna (väl?) av knivar tycker jag gott du kan rama in knivarna lite olika.
    (MORAkniven ligger ju faktiskt lite trevligt i en ask med krasse, te.x.)

    Jag vill ha förstoringsmöjlighet även på de mellanstora bilderna överst i kategorierna..
    Utnyttja title/alt-taggarna till en mer målande beskrivning. Och se för sjutton till att lägga in sökorden i taggarna! Köksknivar finns inte i någon tagg…
    Handlar ju lite om att sälja in en schysst vara.

    Kanske också utnyttja utrymmet under bilderna på den “mellanlandningssida du länkade till lite “måleri med tangenterna” för inspiration, men också i SEO synpunkt.

    En bisak;
    Ta bort “ut”;
    Knivhuset erbjuder dig som kund det mesta utav det bästa bland köksknivar!

    (OM jag ville köpa köksknivar vet jag inte om just detta skulle få mig att avstå köp från just din sajt dock… ;o)

    #140511
    Prix
    Deltagare

    @Per Nilsson 39261 wrote:

    Jupp, bra input. Kommer snart att få in 2 italienare till samt 2 japaner (ej kända till namn, dock äkta handgjorda japanska knivar).

    Är märkena jag har för okända tror du? Jag vill gärna ha ett litet udda men utsökt sortiment. Undviker mer än gärna Global och liknande.

    En idé kan ju vara produkttexter som du själv skriver och inte bara den lilla informationen, riktar du dig mot svenska hushåll är det en fördel med svenska texter (kolla enbart på BÖKER knivarna så vet inte vad du gjort på andra).

    Vet att folk brukar tycka om när man ger exempel “Fungerar mycket bra till kött, fisk och fågel”.
    Det som blir viktigt är att man exponerar produkten på ett sett så man inte får för sig att det rör sig om samma “Eleganta, äkta, japanska kockknivar som du får med denna prenumerationen på 2 nr av en historietidning”

    När det gäller okända märken så är det väl dem som är knivkunniga som bryr sig om de inte känner till märkena, men är man kunnig kanske man gör de. Jag skulle inte reagerat.

    Inte sett du gjort det men jag hade aldrig skrivit “Äkta japansk kniv”, de får mig direkt på tankarna att “jaha, säljer butiken oäkta japanska knivar”.

    #140512
    Anton A
    Deltagare

    Jag som inte kan något om knivar har ju ingen aningen vilket märke jag ska köpa?
    Du kanske skulle kunna fixa en guide med “den mest prisvärda”, ” för den köcksvane”.
    Eller något sådant som hjälper den inte så vane knivköparen.
    Sedan som sagt, förstora kategoribilderna.

    #140513
    Per Nilsson
    Deltagare

    @Tian 39262 wrote:

    Bilderna på “förstasidan” är ju pyttesmå!
    Klickar man på “Fiskeknivar” kommer mitt öga till en helt annan layout.
    (Jag fattar att det har med märken att göra?)

    Med risk för att göra mig själv kortfattad;
    Knivar är knivar, och visst – en nisch.
    Men det finns ju många olika sorters knivar – och på samma sätt som du jobbar med SEO på de olika kategorierna (väl?) av knivar tycker jag gott du kan rama in knivarna lite olika.
    (MORAkniven ligger ju faktiskt lite trevligt i en ask med krasse, te.x.)

    Jag vill ha förstoringsmöjlighet även på de mellanstora bilderna överst i kategorierna..
    Utnyttja title/alt-taggarna till en mer målande beskrivning. Och se för sjutton till att lägga in sökorden i taggarna! Köksknivar finns inte i någon tagg…
    Handlar ju lite om att sälja in en schysst vara.

    Kanske också utnyttja utrymmet under bilderna på den “mellanlandningssida du länkade till lite “måleri med tangenterna” för inspiration, men också i SEO synpunkt.

    En bisak;
    Ta bort “ut”;
    Knivhuset erbjuder dig som kund det mesta utav det bästa bland köksknivar!

    (OM jag ville köpa köksknivar vet jag inte om just detta skulle få mig att avstå köp från just din sajt dock… ;o)

    Gött mos!

    Är lite bakbunden av plattformen när det gäller att tagga bilderna.

    Att åtgärda:

    – Större bilder
    – Lite snyggare inramning

    Tack för bra input!

    //Per

    #140514
    Per Nilsson
    Deltagare

    @Prix 39263 wrote:

    En idé kan ju vara produkttexter som du själv skriver och inte bara den lilla informationen, riktar du dig mot svenska hushåll är det en fördel med svenska texter (kolla enbart på BÖKER knivarna så vet inte vad du gjort på andra).

    Vet att folk brukar tycka om när man ger exempel “Fungerar mycket bra till kött, fisk och fågel”.
    Det som blir viktigt är att man exponerar produkten på ett sett så man inte får för sig att det rör sig om samma “Eleganta, äkta, japanska kockknivar som du får med denna prenumerationen på 2 nr av en historietidning”

    När det gäller okända märken så är det väl dem som är knivkunniga som bryr sig om de inte känner till märkena, men är man kunnig kanske man gör de. Jag skulle inte reagerat.

    Inte sett du gjort det men jag hade aldrig skrivit “Äkta japansk kniv”, de får mig direkt på tankarna att “jaha, säljer butiken oäkta japanska knivar”.

    Mycket bra!

    Du har helt rätt! Självklart är passar till X,Y och Z ett måste för att de ska flyga dessa knivar. Skäms över att jag inte har gjort den självklara kopplingen förut.

    “Äkta” låter falskt = Sant som sjutton! Det ska åtgärdas, inga mer “äkta” japanska knivar utan bara japanska knivar!

    Att åtgärda:

    – Produkttexter med mindre “äkta” och mer ändamålsenliga texter
    – En vacker dag ska jag skriva om dem låååååånga texterna till svenska :)

    Rolig liknelse med historietidningen, det stämmer ju :)

    #140515
    Anton A
    Deltagare

    Något annat jag tror att du skulle tjäna på är att använda dig utav enhetsfrakt eller göra det tydligare när man når en viss nivå osv.

    #140516
    Per Nilsson
    Deltagare

    @skinza.se 39264 wrote:

    Jag som inte kan något om knivar har ju ingen aningen vilket märke jag ska köpa?
    Du kanske skulle kunna fixa en guide med “den mest prisvärda”, ” för den köcksvane”.
    Eller något sådant som hjälper den inte så vane knivköparen.
    Sedan som sagt, förstora kategoribilderna.

    Yes!

    Det faller in under den ändamålstexten. “Passar bra för nybörjaren, till fisk och fågel”

    Tack!

    //Per

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 91 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.