Plus Forum E-handelsforumet Logistik Vilka skickar långgods?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 16 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #97773
    martinkiland
    Deltagare

    Idag skickar vi alla våra långgods (3-5 meter långa) till konsument med DHL och det blir ibland väldigt dyrt. Så vilka andra aktörer hanterar långgods?

    Det ska alltså vara hemleverans till konsument.

    – Säljaren jag varit kontakt med på Posten försöker se om dom kan lösa det men det verkar svårt.
    – Från Bring fick jag nej.
    – Schenker antar jag gör det.
    – DHL gör det via DHL Stycke

    Finns det fler jag borde kolla upp ?

    #140960
    Parvelito
    Deltagare

    Kolla med Bussgods, de har jag hört kan vara rätt så smidiga ibland.

    #140973
    martinkiland
    Deltagare

    Men kan alla Bussgods-ombud hantera utkörning?

    #140979
    Parvelito
    Deltagare

    Jag vet inte om alla kan, men många kan det i alla fall har jag sett. Slå en pling till dem och hör vetja.

    #140983
    iesus
    Deltagare

    De få gånger vi har försökt skicka eller ta emot saker med bussgods har det strulat, *Rekomenderar inte*

    Jag har till och med hört skräckhistorier om att de har tappat bort försändelser stora som pianon (direkt från deras personal).

    #141003
    Plastskivor
    Deltagare

    Jag har skickat paket 210 långt med bussgods och då sa dom “det är egentligen max 200 men OK för den här gången”.

    Tror att om det är väsentligen längre så bara förmedlar de tjänster från andra (?)

    Jag har sålt takskivor upp till 8m längd men då gick det med dropshipping från Danmark.
    Brukar vara Maersk. Om du skickar från sydsverige så kanske de kan vara aktuella att kolla upp.

    #141004
    Plastskivor
    Deltagare

    Förresten hur kom du ens på tanken att fråga posten???

    #141007
    martinkiland
    Deltagare

    Iesus: Vi skickade mycket med Bussgods innan. Håller med dig om att det kan vara lite si och så ibland. Men att försändelser försvinner händer nog hos alla. DHL har tappat bort ett par för oss, och dom har varit stora.

    Plastskivor: Aa alla verkar maxmått där omkring (Inte DHL dock som vi skickar med idag). Pratade precis med en säljare på Schenker och dom har tydligen maxmått på 240.

    Tror dock Maersk kör hemleverans till konsument?

    Det skadar väl inte att fråga även Posten :) Säljaren trodde det skulle bli svårt men dom skulle undersöka det, även fast jag aldrig tror det blir verklighet.

    #141009
    iesus
    Deltagare

    Martinkiland: Jo jag förstår att vi har haft lite otur, men med posten så har det varit ungefär en promille försvunna paket och med (vår erfarenhet) bussgods 100% försvunna eller kraftigt förseenade ^^

    #141011
    obbe
    Deltagare

    Har du kollat med DSV? Dom är duktiga på långgods.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 16 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.