Startsida Forum E-handelsforumet Logistik Vilka skickar lÄnggods?

Visar 10 inlÀgg - 1 till 10 (av 16 totalt)
  • Författare
    InlÀgg
    martinkiland
    Deltagare

Idag skickar vi alla vÄra lÄnggods (3-5 meter lÄnga) till konsument med DHL och det blir ibland vÀldigt dyrt. SÄ vilka andra aktörer hanterar lÄnggods?

Det ska alltsÄ vara hemleverans till konsument.

– SĂ€ljaren jag varit kontakt med pĂ„ Posten försöker se om dom kan lösa det men det verkar svĂ„rt.
    – FrĂ„n Bring fick jag nej.
    – Schenker antar jag gör det.
    – DHL gör det via DHL Stycke

Finns det fler jag borde kolla upp ?

Parvelito
    Deltagare

Kolla med Bussgods, de har jag hört kan vara rÀtt sÄ smidiga ibland.

martinkiland
    Deltagare

Men kan alla Bussgods-ombud hantera utkörning?

Parvelito
    Deltagare

Jag vet inte om alla kan, men mÄnga kan det i alla fall har jag sett. SlÄ en pling till dem och hör vetja.

iesus
    Deltagare

De fÄ gÄnger vi har försökt skicka eller ta emot saker med bussgods har det strulat, *Rekomenderar inte*

Jag har till och med hört skrÀckhistorier om att de har tappat bort försÀndelser stora som pianon (direkt frÄn deras personal).

Plastskivor
    Deltagare

Jag har skickat paket 210 lĂ„ngt med bussgods och dĂ„ sa dom ”det Ă€r egentligen max 200 men OK för den hĂ€r gĂ„ngen”.

Tror att om det Àr vÀsentligen lÀngre sÄ bara förmedlar de tjÀnster frÄn andra (?)

Jag har sÄlt takskivor upp till 8m lÀngd men dÄ gick det med dropshipping frÄn Danmark.
    Brukar vara Maersk. Om du skickar frÄn sydsverige sÄ kanske de kan vara aktuella att kolla upp.

Plastskivor
    Deltagare

Förresten hur kom du ens pÄ tanken att frÄga posten???

martinkiland
    Deltagare

Iesus: Vi skickade mycket med Bussgods innan. HÄller med dig om att det kan vara lite si och sÄ ibland. Men att försÀndelser försvinner hÀnder nog hos alla. DHL har tappat bort ett par för oss, och dom har varit stora.

Plastskivor: Aa alla verkar maxmÄtt dÀr omkring (Inte DHL dock som vi skickar med idag). Pratade precis med en sÀljare pÄ Schenker och dom har tydligen maxmÄtt pÄ 240.

Tror dock Maersk kör hemleverans till konsument?

Det skadar vÀl inte att frÄga Àven Posten :) SÀljaren trodde det skulle bli svÄrt men dom skulle undersöka det, Àven fast jag aldrig tror det blir verklighet.

iesus
    Deltagare

Martinkiland: Jo jag förstÄr att vi har haft lite otur, men med posten sÄ har det varit ungefÀr en promille försvunna paket och med (vÄr erfarenhet) bussgods 100% försvunna eller kraftigt förseenade ^^

obbe
    Deltagare

Har du kollat med DSV? Dom Àr duktiga pÄ lÄnggods.

Visar 10 inlÀgg - 1 till 10 (av 16 totalt)
  • Du mĂ„ste vara inloggad för att svara pĂ„ detta Ă€mne.