Plus Forum E-handelsforumet Marknadsföring Trygg Ehandel och Klarna

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 90 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #97774
    Borje
    Deltagare

    Hur vardefullt tror ni att Klarna och Trygg Ehandel certifiering ar i borjan av en webshops liv? Funderar pa om det ar vart att lagga pengarna pa det nu eller vanta och se hur shoppen utvecklas. Fran Klarnas saljare horde jag att man maste binda sig i 24 manader. Har ni markt battre konvertering efter att ni lagt till Klarna och blivit certifierade av Trygg Ehandel.

    #140961
    Per Nilsson
    Deltagare

    @Borje 39754 wrote:

    Hur vardefullt tror ni att Klarna och Trygg Ehandel certifiering ar i borjan av en webshops liv? Funderar pa om det ar vart att lagga pengarna pa det nu eller vanta och se hur shoppen utvecklas. Fran Klarnas saljare horde jag att man maste binda sig i 24 manader. Har ni markt battre konvertering efter att ni lagt till Klarna och blivit certifierade av Trygg Ehandel.

    Här finns det massor av matnyttig information om just detta.

    http://www.ehandel.se/forum/generellt-om-e-handel/2244-trygghetscertifiering-i-ett-noetskal.html

    Trevlig läsning :)

    #140964
    Parvelito
    Deltagare

    Dan Nilsson på Roliga prylar mätte betydelsen av Trygg Ehandel, och märkte en mätbar förbättring av konvertering och snittorder. Men det krävs rätt många beställningar för att det skall gå att räkna hem det.

    Vad gäller Klarna så har jag inte sett några oberoende siffror. Jag har ärligt talat svårt att se att Klarna betyder så mycket för kunden så länge man erbjuder motsvarande tjänst (fakturaetalning) antingen själv eller genom en partner.

    #140963
    Borje
    Deltagare

    Jag har hort olika siffror om fakturabetalning allt fran att 20% till 50% anvander det (av kunderna). Jag erbjuder inte faktura men det ar kanske ett maste.

    #140965
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Jag vet e handlare som har 70% av kunderna som väljer fakturor.

    Faktura är bra!

    @Borje 39758 wrote:

    Jag har hort olika siffror om fakturabetalning allt fran att 20% till 50% anvander det (av kunderna). Jag erbjuder inte faktura men det ar kanske ett maste.

    #140966
    MrTrib
    Deltagare

    @Borje 39758 wrote:

    Jag har hort olika siffror om fakturabetalning allt fran att 20% till 50% anvander det (av kunderna). Jag erbjuder inte faktura men det ar kanske ett maste.

    Jag tror det beror bl.a. på hur starkt varumärket är på shopen och vilken målgrupp som handlar. I mitt hobbyprojekt som varit igång några veckor har ALLA valt faktura istället för Payson (som är mitt kortalternativ) sen jag skaffade Klarna.

    Jag ska tillägga att det ännu så länge inte är ett tillräckligt stort antal att kunna dra statistiskt säkra slutsatser på det, men ändå :)

    #140967
    Borje
    Deltagare

    @MrTrib 39760 wrote:

    Jag tror det beror bl.a. på hur starkt varumärket är på shopen och vilken målgrupp som handlar. I mitt hobbyprojekt som varit igång några veckor har ALLA valt faktura istället för Payson (som är mitt kortalternativ) sen jag skaffade Klarna.

    Jag ska tillägga att det ännu så länge inte är ett tillräckligt stort antal att kunna dra statistiskt säkra slutsatser på det, men ändå :)

    Intressant! Jag har varit igang drygt en vecka och det ar lite av en hobby an sa lange. Har bara CertiTrade pakopplat. Har hyffsat antal besokare men lag konvertering. Beror nog en hel del pa mitt lilla produktutbud etc men jag ar nyfiken pa faktura. Far nog fixa det.

    #140975
    Liniver
    Deltagare

    Jag tror det är ett måste att erbjuda faktura när man är ny. Sen tror jag att den typen av butik du driver, prylar och presentgrejer gör att man gärna vill handla mot faktura. Jag är sån i alla fall att jag vill gärna få grejerna först innan jag betalar.

    Sen så KANSKE det konverterar lite bättre med Klarna men du måste ha så ohyggligt många beställningar för att det ska löna sig att välja Klarna framför exempelvis Sveawebpay. Klarna vill ju gärna råna en med sina priser. ;)

    #140713
    fotofyndet
    Deltagare

    @Liniver 39772 wrote:

    Klarna vill ju gärna råna en med sina priser. ;)

    Bertolt Brecht: “Vad är väl att råna en bank mot att äga den?”

    #141010
    1CRU
    Deltagare

    Sedan jag gick över till Sveawebpay i november 2011 har vår fakturaförsäljning ökat dubbelt upp jämfört med när vi hade Klarna. Det bästa av allt är att man som företagare har pengarna på kontot dagen efter.Månadskostnaden,procendelen och arvode har minskat kraftigt med Svea.Jag ångrar inte att jag bytte från Klarna.Fast jag svär varje månad då jag måste betala till klarna den månadsavgift som vi har för att jag inte sade upp avtalet i tid.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 90 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.