Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › Ett eller flera Adwords konto?
- Detta ämne har 6 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 7 månader sedan av
Christoffer Tyrefors.
-
FörfattareInlägg
-
2 april, 2012 kl. 07:18 #97791
Jimmy Ostrom
DeltagareHej alla riktiga företagare (e-handlare):eek:
Kanske en korkad fråga.
Vi har ett Adwords konto till Blekinge Bilradio men ska nu starta ”nÃ¥gra” fler företag.
Ska vi köra allt under Adwords kontot vi har och bara köra olika ”kampanjer” pÃ¥ dom olika företagen eller vad blir bäst att göra anser ni som kan detta.
Det rör sig om totalt 6 företag just nu, men ca 10 innan året är slut:p
2 april, 2012 kl. 07:21 #141173Per Nilsson
Deltagare1 konto med flera under-kampanjer.
Inga problem med AW. AW är till för det du vill göra. Det är självaste modermodemet med Adwords.
Ring mig om du vill ha hjälp.
2 april, 2012 kl. 07:22 #141174Jimmy Ostrom
DeltagareGott Per detta tackar jag för!
Då kör vi på det!
@Per Nilsson 39985 wrote:
1 konto med flera under-kampanjer.
Inga problem med AW. AW är till för det du vill göra. Det är självaste modermodemet med Adwords.
Ring mig om du vill ha hjälp.
2 april, 2012 kl. 14:52 #141240Skogstrollet
DeltagareFör att kunna strukturera pÃ¥ fler nivÃ¥er skulle jag rekommendera att du kikar pÃ¥ Googles Mitt Kundcenter (MCC). Där kan du enkelt växla mellan olika butiker och du slipper ”offra” en kampanjnivÃ¥ pÃ¥ butiksnamnet. Det blir inte heller lika mÃ¥nga kampanjer i vänsterspalten vilket gör det mer lättöverskÃ¥dligt pÃ¥ butiksnivÃ¥.
Tycker det blir smidigare att kika på kostnader och resultat med MCC och flera AW-konton (som knyts samman i MCC) än flera butiker på samma.
2 april, 2012 kl. 17:36 #141257PalMik
Deltagare@Skogstrollet 40056 wrote:
För att kunna strukturera pÃ¥ fler nivÃ¥er skulle jag rekommendera att du kikar pÃ¥ Googles Mitt Kundcenter (MCC). Där kan du enkelt växla mellan olika butiker och du slipper ”offra” en kampanjnivÃ¥ pÃ¥ butiksnamnet. Det blir inte heller lika mÃ¥nga kampanjer i vänsterspalten vilket gör det mer lättöverskÃ¥dligt pÃ¥ butiksnivÃ¥.
Tycker det blir smidigare att kika på kostnader och resultat med MCC och flera AW-konton (som knyts samman i MCC) än flera butiker på samma.
Instämmer
, kör samma och funkar jättebra.
2 april, 2012 kl. 17:49 #141261Jimmy Ostrom
DeltagareOkej, då tittar vi på detta istället:)
@Skogstrollet 40056 wrote:
För att kunna strukturera pÃ¥ fler nivÃ¥er skulle jag rekommendera att du kikar pÃ¥ Googles Mitt Kundcenter (MCC). Där kan du enkelt växla mellan olika butiker och du slipper ”offra” en kampanjnivÃ¥ pÃ¥ butiksnamnet. Det blir inte heller lika mÃ¥nga kampanjer i vänsterspalten vilket gör det mer lättöverskÃ¥dligt pÃ¥ butiksnivÃ¥.
16 april, 2012 kl. 21:53 #142648Christoffer Tyrefors
Deltagare@Skogstrollet 40056 wrote:
MCC har ju en del andra fördelar också:
1) kopplingen till analytics – du kan ju inte ha olika kopplingar pÃ¥ olika kampanjer, men med MCC kan du ha olika kopplingar per butik
2) qualityscore i en butik påverkar inte en annan
3) om man köper sajter (kanske www6, vem vet hehe) kan man koppla pÃ¥ deras befintliga konto till MCC’t och pÃ¥ sÃ¥ sätt ha kvar all statistik (inkl. qualityscore, data för omvandlingsoptimering om man nu vill använda det osv) -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.