Startsida Forum E-handelsforumet Marknadsföring Ett eller flera Adwords konto?

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #97791
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Hej alla riktiga företagare (e-handlare):eek::)

    Kanske en korkad fråga.

    Vi har ett Adwords konto till Blekinge Bilradio men ska nu starta ”nÃ¥gra” fler företag.

    Ska vi köra allt under Adwords kontot vi har och bara köra olika ”kampanjer” pÃ¥ dom olika företagen eller vad blir bäst att göra anser ni som kan detta.

    Det rör sig om totalt 6 företag just nu, men ca 10 innan året är slut:p

    #141173
    Per Nilsson
    Deltagare

    1 konto med flera under-kampanjer.

    Inga problem med AW. AW är till för det du vill göra. Det är självaste modermodemet med Adwords.

    Ring mig om du vill ha hjälp.

    #141174
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Gott Per detta tackar jag för!

    Då kör vi på det!

    @Per Nilsson 39985 wrote:

    1 konto med flera under-kampanjer.

    Inga problem med AW. AW är till för det du vill göra. Det är självaste modermodemet med Adwords.

    Ring mig om du vill ha hjälp.

    #141240
    Skogstrollet
    Deltagare

    För att kunna strukturera pÃ¥ fler nivÃ¥er skulle jag rekommendera att du kikar pÃ¥ Googles Mitt Kundcenter (MCC). Där kan du enkelt växla mellan olika butiker och du slipper ”offra” en kampanjnivÃ¥ pÃ¥ butiksnamnet. Det blir inte heller lika mÃ¥nga kampanjer i vänsterspalten vilket gör det mer lättöverskÃ¥dligt pÃ¥ butiksnivÃ¥.

    Tycker det blir smidigare att kika på kostnader och resultat med MCC och flera AW-konton (som knyts samman i MCC) än flera butiker på samma.

    #141257
    PalMik
    Deltagare

    @Skogstrollet 40056 wrote:

    För att kunna strukturera pÃ¥ fler nivÃ¥er skulle jag rekommendera att du kikar pÃ¥ Googles Mitt Kundcenter (MCC). Där kan du enkelt växla mellan olika butiker och du slipper ”offra” en kampanjnivÃ¥ pÃ¥ butiksnamnet. Det blir inte heller lika mÃ¥nga kampanjer i vänsterspalten vilket gör det mer lättöverskÃ¥dligt pÃ¥ butiksnivÃ¥.

    Tycker det blir smidigare att kika på kostnader och resultat med MCC och flera AW-konton (som knyts samman i MCC) än flera butiker på samma.

    Instämmer :-), kör samma och funkar jättebra.

    #141261
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Okej, då tittar vi på detta istället:)

    @Skogstrollet 40056 wrote:

    För att kunna strukturera pÃ¥ fler nivÃ¥er skulle jag rekommendera att du kikar pÃ¥ Googles Mitt Kundcenter (MCC). Där kan du enkelt växla mellan olika butiker och du slipper ”offra” en kampanjnivÃ¥ pÃ¥ butiksnamnet. Det blir inte heller lika mÃ¥nga kampanjer i vänsterspalten vilket gör det mer lättöverskÃ¥dligt pÃ¥ butiksnivÃ¥.

    Tycker det blir smidigare att kika på kostnader och resultat med MCC och flera AW-konton (som knyts samman i MCC) än flera butiker på samma.

    #142648

    @Skogstrollet 40056 wrote:

    För att kunna strukturera pÃ¥ fler nivÃ¥er skulle jag rekommendera att du kikar pÃ¥ Googles Mitt Kundcenter (MCC). Där kan du enkelt växla mellan olika butiker och du slipper ”offra” en kampanjnivÃ¥ pÃ¥ butiksnamnet. Det blir inte heller lika mÃ¥nga kampanjer i vänsterspalten vilket gör det mer lättöverskÃ¥dligt pÃ¥ butiksnivÃ¥.

    Tycker det blir smidigare att kika på kostnader och resultat med MCC och flera AW-konton (som knyts samman i MCC) än flera butiker på samma.

    MCC har ju en del andra fördelar också:

    1) kopplingen till analytics – du kan ju inte ha olika kopplingar pÃ¥ olika kampanjer, men med MCC kan du ha olika kopplingar per butik
    2) qualityscore i en butik påverkar inte en annan
    3) om man köper sajter (kanske www6, vem vet hehe) kan man koppla pÃ¥ deras befintliga konto till MCC’t och pÃ¥ sÃ¥ sätt ha kvar all statistik (inkl. qualityscore, data för omvandlingsoptimering om man nu vill använda det osv)

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Du mÃ¥ste vara inloggad för att svara pÃ¥ detta ämne.