Startsida › Forum › E-handelsforumet › Ekonomi & Företagande › Återbetala till kund
- Detta ämne har 4 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 3 månader sedan av
Prix.
-
FörfattareInlägg
-
6 april, 2012 kl. 10:46 #97827
Prix
DeltagareHar en kund som jag tyvärr råkade packa fel varor till. Han skall returnera och jag skickar då det korrekta till honom. För portot han lägger ut så skall jag självklart ersätta, frågan är då: Han har betalt med kort, kan jag returnera de 24 kr till hans kort eller bör jag få hans kontonummer. Kunden är öppen för båda lösningarna.
Har nämligen läst någonstans att om man betalar med kort skall alla återbetalningar va till kortet. Men gäller det även nu?6 april, 2012 kl. 10:47 #141618Per Nilsson
Deltagare@Prix 40468 wrote:
Har en kund som jag tyvärr råkade packa fel varor till. Han skall returnera och jag skickar då det korrekta till honom. För portot han lägger ut så skall jag självklart ersätta, frågan är då: Han har betalt med kort, kan jag returnera de 24 kr till hans kort eller bör jag få hans kontonummer. Kunden är öppen för båda lösningarna.
Har nämligen läst någonstans att om man betalar med kort skall alla återbetalningar va till kortet. Men gäller det även nu?Jag brukar skriva ut en retursedel (fraktlapp med adress till mig) och skicka med. Jag skickar även med emballage om så behövs-
Om du inte kan göra det så skulle jag be om hans bankkonto och sätta in pengarna där.
6 april, 2012 kl. 10:50 #141619Prix
DeltagareNormalt så gör vi också så, men denna killen va så snabb att han skicka tillbaka det i kuvertet det kom och löste det själv. Så därav att han lagt ut för portot.
6 april, 2012 kl. 10:52 #141620Per Nilsson
Deltagare@Prix 40470 wrote:
Normalt så gör vi också så, men denna killen va så snabb att han skicka tillbaka det i kuvertet det kom och löste det själv. Så därav att han lagt ut för portot.
Återbetalning till hans bankkonto är då smidigast tycker jag.
6 april, 2012 kl. 11:02 #141622Prix
DeltagareDå gör vi så! Tack
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.