Startsida › Forum › E-handelsforumet › Ekonomi & Företagande › Kunder som inte vill ha tillbaka pengar?
- Detta ämne har 4 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 3 månader sedan av
Jimmy Ostrom.
-
FörfattareInlägg
-
11 april, 2012 kl. 05:58 #97869
Jimmy Ostrom
DeltagareJag har en kund som jag försökt få tag i sedan 2011-05-23 för att återbetala totalt 518 kronor.
Han beställde 2st olika tillfällen (postförskott på den tiden) och det strulade och jag fixade rabatt och lite annat så det blev 518 kronor tillgodo för kunden.
Ska jag kasta in detta på ett OBS konto och lägga ner det helt?
Hur gör ni, rätt ovanlig sits kanske. Men det är faktiskt inte roligt att ha detta ”över sig” hela tiden:o
11 april, 2012 kl. 06:13 #141910Parvelito
DeltagareInte OBS-konto. Bokför in det som en försäljning istället så det blir snyggt och rent i bokföringen.
11 april, 2012 kl. 06:29 #141912Jimmy Ostrom
DeltagareVadå OBS är ju bra:eek::p
Oki, jag säger till ekonomi tanten att göra detta så jag kan lägga ner detta projekt.
@Parvelito 40797 wrote:
Inte OBS-konto. Bokför in det som en försäljning istället så det blir snyggt och rent i bokföringen.
11 april, 2012 kl. 06:31 #141913fotofyndet
DeltagareHåller med Berra, bokför det som en försäljning istället. Sen om han hör av sig igen så ger du honom bara en ny rabatt på samma summa. Du känner ju igen namnet, det kan väl inte finnas mer än 10-12 st som håller på med sånt där
11 april, 2012 kl. 06:34 #141914Jimmy Ostrom
DeltagareHe he jag är helt med!
He he ja inte är det många som håller på med fjolligt billjud, bättre att bli konsult som du och tjäna grova pengar:p. Nu ångrar du att vi pratade på emeet va:p:p:p
@fotofyndet 40800 wrote:
Håller med Berra, bokför det som en försäljning istället. Sen om han hör av sig igen så ger du honom bara en ny rabatt på samma summa. Du känner ju igen namnet, det kan väl inte finnas mer än 10-12 st som håller på med sånt där
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.