Plus Forum Övrigt Off-topic HJÄLP! SQL-databasfel

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 26 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #98342
    fotofyndet
    Deltagare

    Jag har fått ett fel i databasen till vårt administrationssystem JFS Administration. Som vanligt så fuskar man med backuper vid fel tillfälle, så denna är ett antal dagar gammal. Är det någon som har en aning om det går att göra nåt åt felet, och i så fall vad och med vilket verktyg?

    #147921
    Jonny Elofsson
    Deltagare

    Jag googlade lite och det kanske bara är minnet som slagit i taket?

    hsqldb properties – Stack Overflow

    #147922
    fotofyndet
    Deltagare

    Hmm, får kolla lite på det då. Se om det går att rensa bort lite gammalt… Tack.

    #147923
    fotofyndet
    Deltagare

    Verkar inte så när jag har Aktivitetshanteraren framme när jag öppnar databasen. Går inte heller att komma åt att ta bort ordrar.

    #147926
    Jonny Elofsson
    Deltagare

    Ok synd. Jag har för kass koll på Java för att komma med något annat vettigt förslag tyvärr.

    #147930

    är kass på java, men skulle det varit annat språk skulle jag inte nånsin tro att det var databasen som strular? Snarare att något är fel KRING sql-frågan, typ fel användande av nåt (,{,” eller nåt sånt.

    EDIT: jag läste felmeddelandet för snabbt, glöm ovanstående.

    #147931
    Joel
    Deltagare

    Vad får du för felmeddelande om du kör sql-frågan direkt mot databasen och inte via programmet i java? (förutsätter att ni har en databashanterare, t.ex phpmyadmin)

    #147934
    GregerA
    Deltagare

    Jag tycker det ser skumt ut med companyid=? AND id>?
    Det borde ju vara några värden istället för frågetecknen.

    #147935
    mickevvs
    Deltagare

    Det känns som att det är fel via databasen. Enligt felmeddelandet så hittar den ju inte värdena för companyid och id. Är du säker på att alla tabeller finns kvar i databasen?

    #147940
    Sleavely
    Deltagare

    Min gissning är att queryn inte returnerar något och att Java-appen kör vidare och förväntar sig att ett element (en row ur DB:n) ska finnas.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 26 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.