Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 11 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #98425
    Prix
    Deltagare

    Hittade ingen renodlad Sello tråd.

    Tänkte höra vilka på forumet som använder Sello för att hålla ordning på Tradera och Fyndiq?

    Varför ska man använda det eller varför ska man inte?

    #148639
    Prix
    Deltagare

    Ingen som har någon erfarenhet?

    #148640
    pyhobby
    Deltagare

    Vi använder Sello för att “hålla koll” på vår traderaförsäljning. Dock använder vi Sellertool för att lägga ut produkterna i vår Tradera-butik.

    Alla ordrar från tradera läses in i programmet och det är riktigt smidigt att skicka vinnarmejl, påminnelser mm. Det krävs inte många klick för att skicka vinnarmejl, registrera betalningar, registrera “skickat” mm.
    Det fina i kråksången är att man kan göra en mängd mejlmallar på egen hand som man sedan enkelt använder med en knapptryckning om man önskar. Vi har exempelvis olika utseende på vinnarmejl och “skickatmejl” beroende på vilka produkter kunden handlat.

    Helt ärligt förstår jag inte hur vi klarade oss utan detta tidigare, det är en riktig tidssparare för vår del. Men jag minns även att jag inte tyckte det var något för oss när jag först testade för något år sedan. Men när jag gav det lite tid så insåg jag de enorma fördelarna för egen del.

    Har du några specifika frågor så bara ös på. Om du inte redan gjort det så kan du ju köra en testperiod i 14 dagar utan kostnad.

    Vi har inte använt Sello till Fyndiq. Talex har en koppling klar där så det kommer vi köra direkt vi butikens admin istället inom kort.

    #148642
    Parvelito
    Deltagare

    Jag har testat Sello några gånger, men varje gång suckande lagt det åt sidan. Det grafiska och själva arbetsgången är inte så logisk, det finns en del buggar och på sistone har det blivit rätt så dyrt att använda. Sedan tycker jag inte om att dela ut min information om mina kunder till andra människor, jag vet ärligt talat inte vem som har tillgång till informationen på Sello.

    Å andra sidan vet jag många som hyllar Sello och likt pyhobby inte kan förstå hur man kan vara utan, så uppenbarligen finns det några fördelar där som inte jag har upptäckt.

    #148644
    Prix
    Deltagare

    Får tacka er båda för era åsikter.

    Parvelito: Utan att snoka för mycket så undrar jag då hur du hanterar alla dina produkter på fyndiq och beställningar på Tradera.

    Fyndiq har jag inte möjligheter till att göra massändringar på produkter, så som pausa flera samtidigt el. likande? Inget som du saknar? Även så använder väl även du “skicka lätt” ibland och då får man ingen mejladress om man enbart använder Fyndiq men om man använder Sello får man… Märkligt men så är det! Hur löser du detta?

    Till Tradera, använder du fakturasystemet via Sellertool eller har du något eget och smidigt? Tycker att Sellertool är riktigt dåligt och tillgodoser verkligen inte de krav som man bör kunna ställa på ett sådant system.

    #148645
    Parvelito
    Deltagare

    Jag har ett affärssystem i mitten som heter SPCS där jag mekat till det mesta. Det går, men det är lite på kryckor. Nu håller jag på och byter butiksplattform till Kodmyran, och de håller på och koppla ihop Tradera och Fyndiq med webshopen, och sedan kommer det bli väldigt bra.

    Skicka lätt använder jag inte på Fyndiqbeställningar.

    #148654
    pyhobby
    Deltagare

    Jag tyckte som sagt också att det inte var en höjdare första gången jag testade, tog lite tid att fixa till alla mejlmallar och liknande så man blev nöjd.

    Vi använder endast Sello till att läsa in ordrar, skicka vinnarmejl mm. Till detta överträffar Sello vårt tidigare sätt att arbeta med ganska brutalt.

    Vi lägger inte ut några produkter alls via Sello. Ska man använda andra funktioner än att bara administrera försäljningen så finns det nog en del buggar man kan råka ut för precis som Parvelito skriver.

    För de större paketen där deras egna webshoppslösning ingår tycker jag man tar på tok för mycket betalt sett till vad man erbjuder i dagsläget. Verkar ha varit en ordentligt buggig start där efter lanseringen.

    Prix: du kan testa Sello gratis i 14 dagar, då antar jag även att du får tillgång till sellos egna forum där du kan rota runt i jakt på info.

    #148669
    JonasK
    Deltagare

    Askås Internetbutik har färdig koppling till Tradera. Läs gärna mer på askas.se

    #181655

    Har testat en hel del olika lösningar, och det som Sello tar hem är deras service till sina kunder, själva programvaran är i min mening grym också, inte alls buggig som tidigare har beskrivit. Och i all ära är det inte farligt kostsamt heller i jämförelse emot andra alternativ!

    #181656
    JohanSello
    Deltagare

    Roligt att höra att ni är nöjda Sunnerberg! Vi på Sello tackar och bockar!

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 11 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.