Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › Behöver tips om vilken varukod till CN22 (Norge)
- Detta ämne har 4 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 2 månader sedan av HakanM. 
- 
		FörfattareInlägg
- 

28 augusti, 2012 kl. 17:43 #98682DavidWigg DeltagareJag ska skicka en beställning till Norge (första) och ska fylla i blankett CN22. Där ska även tariffnummer vara pĂĄ varorna. Sitter och gĂĄr igenom Taric men hittar ingeting bra där. NĂĄgon som har lite mer erfarenhet med Taric och varukoder? Det är ett duschdraperi samt kylskĂĄpsmagneter som ska skeppas. 28 augusti, 2012 kl. 17:52 #151042Parvelito DeltagareNej, sĂĄ här har jag fĂĄtt lära mig. Eftersom du säljer till privatperson sĂĄ räcker det med att du skriver ”heminredning”, och försändelsens värde sĂĄ ordnar tullen del där sedan. Taric behöver bara anges om det är varor avsedda för försäljning i Norge som du sänder till ett företag där. 28 augusti, 2012 kl. 17:54 #151043DavidWigg Deltagare@Parvelito 50803 wrote: Nej, sĂĄ här har jag fĂĄtt lära mig. Eftersom du säljer till privatperson sĂĄ räcker det med att du skriver ”heminredning”, och försändelsens värde sĂĄ ordnar tullen del där sedan. Taric behöver bara anges om det är varor avsedda för försäljning i Norge som du sänder till ett företag där. Ja men dĂĄ blev det ju mycket enklare Tack! Det sĂĄ roligt att lära sig nya saker. 28 augusti, 2012 kl. 17:59 #151044Per Nilsson DeltagareBörjade leta lite smĂĄtt i TARIC-katalogen. Herrejösses vilken djungel det där är @DavidWigg 50804 wrote: Ja men dĂĄ blev det ju mycket enklare Tack! Det sĂĄ roligt att lära sig nya saker. 29 augusti, 2012 kl. 13:41 #151093HakanM DeltagareOm du ringer Tullsvar, 0771 – 520 520, har jag för mig att du kan fĂĄ hjälp med Taricnr. 
- 
		FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Tack! Det så roligt att lära sig nya saker.
 Tack! Det så roligt att lära sig nya saker.