Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Organic eller Adwords i Analytics?
- Detta ämne har 4 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 2 månader sedan av
fredriktrane.
-
FörfattareInlägg
-
2 september, 2012 kl. 18:36 #98723
Oscar Troedson
DeltagareHej,
GÃ¥r igenom vÃ¥ra olika traffikkällor för olika produkter i Analytics (vanliga produktresultatstabben). Det gÃ¥r, som bekant, att använda traffikkällor som sekundär variabel där för att se spÃ¥ra en trafikkälla till en sÃ¥ld produkt. Däremot visas Google endast som ’Google’ och inte som cpc / organic som det gör pÃ¥ andra ställen i Analytics.
Någon som vet om det går att bena upp detta?
Tack!
3 september, 2012 kl. 13:48 #151358Christoffer Tyrefors
DeltagareJo, om du tar sekundär dimension: ”Källa/medium” istället för enbart ”Källa”
3 september, 2012 kl. 14:32 #151362LEDwebb
DeltagareGår det på något sätt se vilka sökord de använt sig av och hur samt hur länge de rört sig på siten innan de väljer att slutföra ett köp?
4 september, 2012 kl. 09:32 #151413Oscar Troedson
DeltagareHaha, jag är kass! Tack
4 september, 2012 kl. 21:10 #151460fredriktrane
DeltagareOm man är seriöst intresserad av analytics bör man kolla igenom Google Analytics
Finns en hel del nyttigt för nördar… -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.