Plus Forum E-handelsforumet E-handelsplattformar Val av plattform, vill ha allt! Seo,funktioner,flexibilitet.Men det får inte kosta!:)

Etiketter: , , ,

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 27 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #98746
    Rille
    Deltagare

    Hej på er!

    Rubriken skriven lite skämtsamt men jag undrar om ni som har mer erfarenhet av detta kan ge mig lite värdefulla råd inför min startup. Vill ha en webshop som jag kan arbeta mkt med seo, a-b tester, möjlighet att anpassa design och som självklart ska ha alla funktioner som förväntas. Jag vill betala så lite som möjligt (inte så konstigt) och att det hela ska va så enkelt som möjligt.(inte så konstigt det heller) jag kommer inte ha överdrivet många produkter men en del.

    Vilken plattform kan passa för mig. Det viktigaste är självklart inte att den är billig utan att den är bra, och inte bara bra men optimal. :)

    Tack för era svar!

    //Rille

    #151501
    LEDwebb
    Deltagare

    Jag brukar rekommendera Wikinggruppen eller Kodmyran men vill du köra A/B tester, anpassa design osv för en liten peng så lutar det nog mer åt en Open Source lösning.

    Hur mycket erfarenhet har du inom html, css och php?
    Sitter du på lite skills inom det skulle jag rekommendera dig Prestashop eller Opencart. En Prestashoplösning kan du hosta hos Prestaworks. Grym support för en liten månadskostnad.

    Har du inga färdigheter inom kod så vet jag inte riktigt då jag själv är ny i branschen. Kanske Texttalk eller Tictail?

    #151502
    JohanR
    Deltagare

    Wikinggruppen är riktigt billiga och bra. Du kan om du önskar få tillgång till att jobba i koden där :)

    #151503
    Magento
    Deltagare

    Det kommer nog falla ner på din egen kompetens och kunskap om det inte får kosta någonting. Vill du ha ALLT så kommer det att kosta ( om du inte gör det själv). Finns inga genvägar om man vill göra det bra.

    #151505
    Rille
    Deltagare

    Hej! Tack för era svar! Det jag kan är seo,cro och marknadsföring. Det jag inte kan är kodandet och designen. Jag lär mig väldigt snabbt men det kanske är en mer hållbar strategi att betala extra för att få jobbet gjort lite snabbare och smidigare. Säg att jag är villig att betala lite mera för detta, vad borde jag välja då?

    Med vänlig hälsning,

    Rille

    #151506
    JohanR
    Deltagare

    @Rille 51329 wrote:

    Hej! Tack för era svar! Det jag kan är seo,cro och marknadsföring. Det jag inte kan är kodandet och designen. Jag lär mig väldigt snabbt men det kanske är en mer hållbar strategi att betala extra för att få jobbet gjort lite snabbare och smidigare. Säg att jag är villig att betala lite mera för detta, vad borde jag välja då?

    Med vänlig hälsning,

    Rille

    Wikinggruppen, du får designen utan extra kostnad :)

    #151507
    Magento
    Deltagare

    @JohanR 51330 wrote:

    Wikinggruppen, du får designen utan extra kostnad :)

    Detta är nog högst subjektivt :).

    Ett tips är att Open Sourceplattformar har tusentals premiumalternativ vad beträffar templates som är gratis. Du kommer garanterat att hitta ett designat tema som ser ut precis så som du vill ha det. En leverantör kan finjustera det sista för en liten penning om det är något du vill ändra.

    #151511
    DavidWigg
    Deltagare

    Jag skulle nog starta med Prestashop som är Open Source. Där tror jag du har bra möjligheter att bygga ut och att det ändå inte är för svårt att hantera själv.

    Det kommer att bli en viss investeringskostnad med färdiga moduler. Och ta tex Oderland som webbhotell som klarar av lite tyngre saker. Har själv inte dem men har bara hört bra saker.

    #151548
    LEDwebb
    Deltagare

    @JohanR 51326 wrote:

    Wikinggruppen är riktigt billiga och bra. Du kan om du önskar få tillgång till att jobba i koden där :)

    Delvis sant. Vi ville ha tillgång till koden men fick till svar att vi endast kan få tillgång till css:en.

    #151552
    tonys
    Medlem

    Tillgång till CSS ingår hos många tror jag.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 27 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.