Plus Forum E-handelsforumet Marknadsföring Är Blocket sämst i Sverige på kundservice?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 19 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #98781
    fotofyndet
    Deltagare

    Ja, jag skulle vilja säga att man åtminstone tillhör toppskiktet på den listan. Eller bottenskrapet om man hellre vill uttrycka sig så. Vi har haft en butik på Blocket i många år. Vi har ett antal annonser som snurrar runt, och byter såklart även ut utgångna produkter och lägger till nya. Men en stor del är gamla annonser som vi bara förnyar, trots det så händer det gång efter annan att annonserna blir stoppade. Ingen ändring av något slag, möjligen att vi byter län, men inget annat och plötsligt blir annonsen stoppad. Oftast räcker det med ett mail till Blockets fantastiska kundtjänst, där en medarbetare plikttroget tar ett copy/paste-svar från den finaste samlingen och klistrar in. Man känner sig verkligen utvald och speciell när man får exakt samma formulering ännu en gång.

    Men idag, idag slog Blocket alla rekord. Jag förnyade en annons på ett batteri och den blev nekad pga att bilden helt plötsligt inte uppfyller kraven. Granskade bilden och kollade så att det inte var så att det var fel batteri som smygit sig in, men icke. Det var icke heller så att det var en äldre variant av samma modell med annat antal mAh än som angavs i annonstexten. Jag kunde verkligen inte hitta vad som var fel och vände mig med en känsla av förväntan till kundtjänst. Svaret jag fick höll på att få mig ramla av stolen:

    Quote:
    Jag har nu tagit mig en titt på detta och anledningen till att din bild inte är OK är på grund av den svarta ramen du har runt din bild. Detta är en ny regel vi har infört och jag beklagar krångligheterna. Om du bara tar bort den svarta ramen på bilden så kommer den att vara OK.

    Eftersom detta är en ny bildregel så har vi inte haft tid att åtgärda de felaktiga bilderna. Hittar du några som är publicerade tar vi tacksamt emot anmälningar på dessa så att det kan bli rättvist för alla. Det gör du genom att gå in på annonsen och klicka på anmäl.

    Skulle du ha några fler frågor eller funderingar är du alltid varmt välkommen tillbaka till oss.

    Så nu ska Blocket bestämma om vi har ram på bilderna eller inte. Jag har därmed ett 60-tal bilder att göra om då alla våra bilder har ram. Vad är nästa steg? Åsikter om att produkten är för ful eller att vitbalansen är lite off?

    Den här kryssrutan är ny sedan ett tag tillbaka också:
    Jag godkänner Blockets regler, villkor och personuppgiftshantering
    och ger Blocket rätt att fritt använda innehållet i min annons.

    Har du erfaranheter av Blockets variant på kundservice? Bring it on!

    #151853
    Prix
    Deltagare

    De tog dubbelt betalt när en annons inte blev godkänd. För att dem skulle förstå detta så krävdes många mejl. Tänkte räkna ihop antalet men det var över 20 st så orkar inte mer.

    Jag brydde mig till slut inte om pengarna och förklara att jag så fall bara behöver ett kvitto men tro f*n de kunde ordna ett sådant.

    Det slutade med att jag fick “tillgodopengar” men aldrig ett kvitto. De är totalt blåsta.

    #151854
    Kocken
    Deltagare

    Nu förstörde ni min morgon, började tänka på hur dåliga de är!
    Vi avslutade vår Blocketbutik för 1 år sedan pågrund av deras dåliga kundservice och att de höjde priset på annonser med drygt 30%? utan att meddela i förväg.

    #151855
    Parvelito
    Deltagare

    Jag tillhör också dem som slutat med Blocket. Förhållandet mellan pris och prestanda var uselt.

    #151860
    fyndklippet
    Deltagare

    Det är också en av anledningarna att jag slutat helt med Blocket. Om man blir mätt och belåten så finns inte drivkraften kvar att vara lyhörd för sina kunder vilket, i deras ställning är helt oacceptabelt.

    Stärker bara min tro och ökar förtroendet att jag är på rätt väg genom att öppna min sida som är gratis för alla.

    #151861
    Parvelito
    Deltagare

    @fyndklippet 51715 wrote:

    Det är också en av anledningarna att jag slutat helt med Blocket. Om man blir mätt och belåten så finns inte drivkraften kvar att vara lyhörd för sina kunder vilket, i deras ställning är helt oacceptabelt.

    Stärker bara min tro och ökar förtroendet att jag är på rätt väg genom att öppna min sida som är gratis för alla.

    Om jag skall vara lite kritisk så tror jag inte att en gratis sida är lösningen heller. Skall marknadsföring, utveckling och drift betalas måste man ha intäkter. Gratis annonsering leder också ofta till annonser med låg kvalitet enligt principen “går det, så går det”.

    Men mellan din sida och Blocket finns det rätt mycket plats för en konkurrent att ta plats.

    #151862
    fyndklippet
    Deltagare

    Tack för ditt omdöme! Idag så finansierar jag all utvecklingskostnad, trafik och marknadsföring, serverkostnad etc. med egna medel. Förhoppningen är dock att annonsintäkter ska driva sidan framåt. I dagsläget är det blygsamma pengar varje dag. Det finns dock funktioner som, om man vill, kan utnyttja för en verklig billig penning.

    //Morgan

    #151865
    JohanR
    Deltagare

    Hahah men måste iaf ge ett + till blocket som svarade på ditt/dina mail!

    För ett tag sedan hade jag tankarna om att starta en butik mailade 3 mail med 3 dagar vardera mellan vare mail fick svar tillslut på ett av dessa 1.5v efter och de stod något likt

    “5000kr/år för butik tack och hej”

    Världens kyligaste svar, därefter sket ja it :D

    #151868
    JohanK
    Deltagare

    @JohanR 51722 wrote:

    Hahah men måste iaf ge ett + till blocket som svarade på ditt/dina mail!

    För ett tag sedan hade jag tankarna om att starta en butik mailade 3 mail med 3 dagar vardera mellan vare mail fick svar tillslut på ett av dessa 1.5v efter och de stod något likt

    “5000kr/år för butik tack och hej”

    Världens kyligaste svar, därefter sket ja it :D

    5000 per år var ju billigt.

    Ligger väl på 8650 nu om jag inte minns fel..

    Ja det där med bilder har ju varit ett tag nu,, riktigt tråkigt när man ansträngt sig och lagt in logga på bilderna och sen får man inte ha det så..

    Sen som du säger med stoppade annonser så lägger vi ibland in samma produkt med olika fäger på varsin annons, å då brukar det komma att det är en dublett..

    Borde finnas ett fält där man kan skicka med en kommentar när man då lägger in annonsen igen.

    Samma med folk som annonserar under kategorin bilar och lägger ut reservdelar där .. ingen som bryr sig om det även om man anmäler..

    #151878
    JohanR
    Deltagare

    @JohanK 51727 wrote:

    5000 per år var ju billigt.

    Ligger väl på 8650 nu om jag inte minns fel..

    Ja det där med bilder har ju varit ett tag nu,, riktigt tråkigt när man ansträngt sig och lagt in logga på bilderna och sen får man inte ha det så..

    Sen som du säger med stoppade annonser så lägger vi ibland in samma produkt med olika fäger på varsin annons, å då brukar det komma att det är en dublett..

    Borde finnas ett fält där man kan skicka med en kommentar när man då lägger in annonsen igen.

    Samma med folk som annonserar under kategorin bilar och lägger ut reservdelar där .. ingen som bryr sig om det även om man anmäler..

    Drog till med en siffra, kommer inte riktigt ihåg :)

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 19 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.