Plus Forum E-handelsforumet Feedback & Kritik Feedback på Geekster.se

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 12 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #98933
    mavraj
    Deltagare

    Hallå alla!

    Efter en del slit och en ännu fler kompromisser så är Geekster.se äntligen online. Det har varit mycket pill och jag har lärt mig otroligt mycket under resans gång. Något som jag saknar är feedback så därför hoppas jag ni kan ge mig kritik som jag kan ta till mig och som jag kan utvecklas med hjälp av.

    Det finns en del som jag är medveten om inte är 100% klart på sidan för tillfället. Det är bl.a. följande:
    – “Lägg order före 16.00 så skickar vi samma dag” stämmer inte alls och det kommer bytas ut imorgon, måndag.
    – Den stora facebook-bannern nertill kommer kopplas rätt när jag väl aktiverar facebooksidan
    – Produkttexterna kommer fyllas på allt eftersom
    – Villkoren kommer kompletteras med ytterligare info
    – Nya produkter kommer fyllas på i kommande dagarna/veckorna

    Men det finns nog en del som jag helt har missat och därför skulle jag behöva lite feedback från er, rutinerade ehandlare. Kritiken kan gälla allt från design till placering av olika knappar och texter. Kanske är sidan för slö eller kanske kommer ni inte in alls på vissa länkar. All kritik är av intresse och skulle det finnas det något jag kan svara på så är det bara att skicka mig ett PM eller skriva direkt här i tråden.

    Tack så länge och jag hoppas jag träffar på många av er på emeet!

    Mvh,
    Betim

    #149291
    mephisto73
    Deltagare

    Överlag mycket snyggt och butiken känns förtroendeingivande. Jag kan dock tycka att loggan ser lite för generisk ut – här har du alla chanser i världen att skapa något unikt och som kopplas direkt till er.

    Jag har kontakter med väldigt talangfulla logoskapare om du är intresserad.

    #153358
    mavraj
    Deltagare

    @mephisto73 53377 wrote:

    Överlag mycket snyggt och butiken känns förtroendeingivande. Jag kan dock tycka att loggan ser lite för generisk ut – här har du alla chanser i världen att skapa något unikt och som kopplas direkt till er.

    Jag har kontakter med väldigt talangfulla logoskapare om du är intresserad.

    Tack för din feedback! Loggan är något jag har tänkt på och jag har absolut idéer på hur en snygg logga ser ut, men jag har inte möjlighet att själv skapa något läckert så jag tar gärna emot information gällande duktiga logoskapar!

    #153375
    JohanK
    Deltagare

    @mavraj 53378 wrote:

    Tack för din feedback! Loggan är något jag har tänkt på och jag har absolut idéer på hur en snygg logga ser ut, men jag har inte möjlighet att själv skapa något läckert så jag tar gärna emot information gällande duktiga logoskapar!

    Kolla med partykungen och Thomas? som säljer takboxar, de hade tydligen en duktig designer..

    Tycker också sidan ser mycket bra ut.. dåligt med radbrytningar i de produkttexter jag läste, så det blev lite rörigt :)

    Lycka till.

    #153567
    LEDwebb
    Deltagare

    Ser riktigt riktigt bra ut!

    Några spontana tankar:
    • Jag hade nog placerat logotyp till vänster där jag förväntar mig att den ska vara (muspekaren åker automatiskt dit när jag vill till startsidan :))
    • Menyn för produkterna känns lite anonym, kan man få den att sticka ut mer?
    • Något jag känner att jag saknar direkt är köpknappar direkt under varorna så att jag inte måste klicka in på dem för att lägga dem i varukorgen.
    • Onödigt många fält i nyhetsbrevspluggen i vänsterspalten, räcker det inte med mailadress?
    • Under “Till hemmet” kan du lägga populära produkter som du gjort under “Presentartiklar”
    • Gör om logotypen en aning som nämnt ovan, skapa en liten igenkänningsfaktor
    • Försök använda dig av frilagda bilder framför såna med störande bakgrunder
    • Ändra så att man kan skriva in det antal varor man vill ha i kassan istället för +/- systemet (Här kastar jag sten i glashus, vi har samma sak, vi fixar detta i nästa uppdatering)
    • Lägg in de frågor & svar du har i footern under frågor & svar i menyn.
    • Lite osäker på din egna “100% säkert & tryggt” logo, känns udda att man “certifierar” sig själv? :) Är osäker som sagt, kanske vanligt att man gör så.
    • Lägg in fraktbolagens logotyper i headern
    • Ta bort alla recensioner med bara kommatecken som du har nu
    • Ta in små minihelikoptrar för guds skull :D Tröttnar aldrig på dem!

    Det var väl det jag kom på nu, se till att få ordning på produkttexterna snabbt och börja sälja, ser riktigt bra ut! :)

    #153574
    mavraj
    Deltagare

    @LEDwebb 53611 wrote:

    Ser riktigt riktigt bra ut!

    Några spontana tankar:
    • Jag hade nog placerat logotyp till vänster där jag förväntar mig att den ska vara (muspekaren åker automatiskt dit när jag vill till startsidan :))
    • Menyn för produkterna känns lite anonym, kan man få den att sticka ut mer?
    • Något jag känner att jag saknar direkt är köpknappar direkt under varorna så att jag inte måste klicka in på dem för att lägga dem i varukorgen.
    • Onödigt många fält i nyhetsbrevspluggen i vänsterspalten, räcker det inte med mailadress?
    • Under “Till hemmet” kan du lägga populära produkter som du gjort under “Presentartiklar”
    • Gör om logotypen en aning som nämnt ovan, skapa en liten igenkänningsfaktor
    • Försök använda dig av frilagda bilder framför såna med störande bakgrunder
    • Ändra så att man kan skriva in det antal varor man vill ha i kassan istället för +/- systemet (Här kastar jag sten i glashus, vi har samma sak, vi fixar detta i nästa uppdatering)
    • Lägg in de frågor & svar du har i footern under frågor & svar i menyn.
    • Lite osäker på din egna “100% säkert & tryggt” logo, känns udda att man “certifierar” sig själv? :) Är osäker som sagt, kanske vanligt att man gör så.
    • Lägg in fraktbolagens logotyper i headern
    • Ta bort alla recensioner med bara kommatecken som du har nu
    • Ta in små minihelikoptrar för guds skull :D Tröttnar aldrig på dem!

    Det var väl det jag kom på nu, se till att få ordning på produkttexterna snabbt och börja sälja, ser riktigt bra ut! :)

    Tack för din feedback LEDwebb! Det du säger ska jag absolut tänka igenom för jag har varit ganska hemmablind så därmed har jag missat en del självklara saker.

    Tack!

    Skickat från min iPhone, via Tapatalk

    #153579
    Thomas THL
    Deltagare

    Rent och snyggt!

    Går det att gömma “Alternativ”-dropdownen när det inte finns några alternativ så gör det.

    #153617
    mavraj
    Deltagare

    @Thomas THL 53624 wrote:

    Rent och snyggt!

    Går det att gömma “Alternativ”-dropdownen när det inte finns några alternativ så gör det.

    Jag valde faktiskt att lägga till det Thomas, jag tyckte det blev snyggare rent estetiskt när jag la till “Alternativ”-dropdownen. Vad är dina idéer kring den dropdown-menyn, tycker du det ser dumt ut eller finns det någon annan anledning till varför dom bör tas bort?

    #153632
    LEDwebb
    Deltagare

    @mavraj 53621 wrote:

    Tack för din feedback LEDwebb! Det du säger ska jag absolut tänka igenom för jag har varit ganska hemmablind så därmed har jag missat en del självklara saker.

    Tack!

    Skickat från min iPhone, via Tapatalk

    Ja hemmablind blir man lätt, vi såg själva en del saker vi missat på vår sida efter jag skrev inlägget… :)

    #153795
    Leo_Ryberg
    Deltagare

    • Skulle lägga till ett hover-färgbyte på submenyerna. I nuläget är det lite otydligt vad som är “markerat” när jag för musen över alternativen i en submeny. Kanske lysa upp hela

  • -taggen med en aningen ljusare markeringsfärg?

    • Försök ha konsekventa produktbilder. De flesta produktbilder har en enkel, vit bakgrund. Vissa sticker dock ut från detta. Det ger ett lite plottrigt intryck.

    • Facebook-bannern ser lite amatörmässigt gjord ut. Clouds-filtrad bakgrund samt det där serif-typsnittet som inte finns någon annanstans på sidan. Det ser mer ut som en extern reklambanner.

    • Loggan är snygg, men lite generisk. Gillar färgen och speciellt stilen på bokstäverna G, K och R. Skulle gå att förbättra.

    • Loggan borde ligga till vänster. Inte så mycket för att det de facto är snyggare eller bättre, utan bara för att folk är väldigt vana vid det.

    • Köpknappar direkt i produktlistningen. Färre klick till köp = bättre.

    • Trygghetsloggorna uppe i vänsterhörnet skulle nog tjäna på att vara lite snyggt uppradade. Om möjligt kanske du bör köra monokromatiska, ljust, ljust grå versioner av loggorna, så att de stämmer med resten av temat.

    I övrigt, jäkligt snygg sida. Ser pålitligt och bra ut. Gillar’t.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 12 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.