Startsida › Forum › E-handelsforumet › E-handelsplattformar › Variabler i Prestashop
- Detta ämne har 4 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år sedan av Lufox. 
- 
		FörfattareInlägg
- 

16 oktober, 2012 kl. 14:45 #98975ande85 DeltagareEftersom jag vet att det är ganska mÃ¥nga pÃ¥ forumet som använder prestashop sÃ¥ provar jag att ställa denna frÃ¥ga här. Försöker lägga till Affelix(afflitenätverk) pÃ¥ order confirmation sidan. Det dom bett mig att göra är att lägga till en pixel som kodmässigt ser ut som följer och byta ut parametrarna: Lägger jag en testorder och kontrollerar pixeln i firebug sÃ¥ sätts exmepelvis sÃ¥ här: Därför misstänker jag att det blir fel eftersom pris-parametern sätt till just ”398 kr”. Finns det nÃ¥gon smarty variabel i Prestashop där jag kan fÃ¥ totalpriset utan valutaändelsen (kr). 
 Eller är det nÃ¥gon som har erfarenhet av att implementera afflite nätverk som Affelix pÃ¥ en Prestashop instans.Väldigt tacksam för svar! 16 oktober, 2012 kl. 16:51 #153901JohanK Deltagare@ande85 53969 wrote: Eftersom jag vet att det är ganska mÃ¥nga pÃ¥ forumet som använder prestashop sÃ¥ provar jag att ställa denna frÃ¥ga här. Försöker lägga till Affelix(afflitenätverk) pÃ¥ order confirmation sidan. Det dom bett mig att göra är att lägga till en pixel som kodmässigt ser ut som följer och byta ut parametrarna: Lägger jag en testorder och kontrollerar pixeln i firebug sÃ¥ sätts exmepelvis sÃ¥ här: Därför misstänker jag att det blir fel eftersom pris-parametern sätt till just ”398 kr”. Finns det nÃ¥gon smarty variabel i Prestashop där jag kan fÃ¥ totalpriset utan valutaändelsen (kr). 
 Eller är det nÃ¥gon som har erfarenhet av att implementera afflite nätverk som Affelix pÃ¥ en Prestashop instans.Väldigt tacksam för svar! Gör det nÃ¥got om valutan är med dÃ¥? Kan du inte köra en string replace eller nÃ¥t? 16 oktober, 2012 kl. 16:57 #153903Kaugesaar DeltagareHmm med $total fÃ¥r du ju även inklusive eventuella fraktkostnader, mÃ¥ste du verkligen betala provision för den? FÃ¥r du fortfarande med ” kr” ifall du använder $product_total ? Om ” KR” fortfarande hade kommit med hade jag gjort en fullösning, tänk: [PHP] 
 $string = $product_total;
 $pattern = ’ kr’;
 $replacement = ”;
 echo preg_replace($pattern, $replacement, $string);
 ?>[/PHP]17 oktober, 2012 kl. 12:25 #153956ande85 DeltagareTack för svaren, gick pÃ¥ en ”fullösning” som fungerar sÃ¥ länge vi bara kör med kr som valuta. Tack för tipset om $product_total 18 oktober, 2012 kl. 10:40 #154009Lufox DeltagareTesta $order->total_products som ska vara utan frakt och moms. 
- 
		FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.