Startsida › Forum › E-handelsforumet › E-handelsplattformar › AngĂ„ende Magento
Etiketter: magento, nordic web team
- Detta Àmne har 27 svar, 11 deltagare, och uppdaterades senast för 12 Är, 7 mÄnader sedan av nordicwebteam. 
- 
		FörfattareInlÀgg
- 

25 oktober, 2012 kl. 19:54 #99040Medimemi DeltagareHej Vi ska sÀtta upp vÄr webbutik och vi kommer att anvÀnda oss av Magento. Men behöver lite mer information. Kan man anvÀnda magento go för svenska webbutiker? tÀnker pÄ sprÄket och allt. Om man anvÀnder magento community version. Vilken hosting paket ska man vÀlja för att det inte ska bli lÄngsamt samt vilket hosting bolag rekommenderar ni? Finns det modul för svenska och sverige? 25 oktober, 2012 kl. 21:16 #154456sanmic Deltagare@Medimemi 54604 wrote: Hej Vi ska sÀtta upp vÄr webbutik och vi kommer att anvÀnda oss av Magento. Men behöver lite mer information. Kan man anvÀnda magento go för svenska webbutiker? tÀnker pÄ sprÄket och allt. Om man anvÀnder magento community version. Vilken hosting paket ska man vÀlja för att det inte ska bli lÄngsamt samt vilket hosting bolag rekommenderar ni? Finns det modul för svenska och sverige? Jag svarar pÄ det jag kan sÄ fÄr experterna rycka in sen Antar att Magento Go funkar bra pÄ svenska, bara Ä lÀgga in svenska sprÄkfilerna (rÀtta mig om jag har fel) Det finns inget 100% fÀrdigt sprÄkpaket pÄ svenska tyvÀrr, men det Àr ganska enkelt att uppdatera översÀttningsfilerna sjÀlv om man har tillgÄng till dem. Vi anvÀnder Properhost.net, kostar 29.95$ per mÄnad för professional alternativet. 
 PĂ„ den har vi 4 shoppar varav 2 Ă€r flersprĂ„kiga.Shopparna kanske inte Ă€r superdupersnabba, men det beror nog mer pĂ„ hur vi satt upp dem Ă€n att hostingen inte Ă€r optimal. 25 oktober, 2012 kl. 22:07 #154457FredrikGust DeltagareOderland som mĂ„nga anvĂ€nder har lanserat ett mer kraftfullt alternativ för dem som ska köra mer krĂ€vande applikationer dĂ€r de bl.a nĂ€mner Magento. Priset Ă€r ungefĂ€r i linje med en VPS men med den stora fördelen att sjĂ€lv underhĂ„lla serverns operativsystem och mjukvarukomponenter. Jag testade magento go, men prestandan pĂ„ de billigare paketen rĂ€cker inte lĂ„ngt. GĂ„r man dĂ€remot upp i pris blir det Ă„ka av. Det tar en stund att sĂ€tta upp Magento sĂ„ den med alla moduler blir helt pĂ„ Svenska med det som finns till community edition, men det gör det med alla opensourcelösningar. 26 oktober, 2012 kl. 11:46 #154473Medimemi DeltagareTack för era, har fĂ„tt mer info nu. Eftersom jag inte kan koda eller kan sĂ„ mycket om php och vad jag har förstĂ„tt kostar det mycket att ta in en konsult. Ă€r kanske bĂ€sta alternativet att börja med magento go’s plan pĂ„ $125/m och sen nĂ€r man nĂ„t en viss omsĂ€ttning och kan sĂ€tta ifrĂ„n en budget ta in en konsult och byta över till community versionen. 27 oktober, 2012 kl. 18:20 #154524Medimemi DeltagareTestade magento go. Verkar ej vara bra för svenska webbutiker. SprĂ„kfilerna fungerar inte pĂ„ Go. Inte klarna o andra moduler heller. Man mĂ„ste köra med community version verkar det som. Och kan man ej koda sĂ„ bra fĂ„r man anlita konsulter. Min uppfattning av magento sĂ„ lĂ„ng. Hur Ă€r det med prestashops? 27 oktober, 2012 kl. 23:17 #154530Bjorn F DeltagareJag Ă€r sĂ€mst pĂ„ att koda men tycker att Magento Ă€r riktigt schysst att jobba i sĂ„ det Ă€r absolut inget krav att man Ă€r mĂ€sterkodare. Det mesta kan man klura sig fram till eller hitta lösningar till pĂ„ internet. Ska du göra mer avancerade grejer sĂ„ kan det förstĂ„s bli lite svĂ„rare men sĂ„ blir det med vilken plattform du Ă€n jobbar i. För mig sĂ„ Ă€r Magento bĂ„de lĂ€ttare och mer logiskt uppbyggd Ă€n Prestashop men det kanske Ă€r en smaksak. Jag rekommenderar dig helt klart att lĂ€gga upp en testinstallation och sitta med den nĂ„gra dagar! Att anlita en konsult behöver inte bli sĂ„ dyrt heller, hittar man rĂ€tt sĂ„ kan man komma undan ganska billigt. Jag kan rekommendera Nordic Web Team, de Ă€r riktigt bra och trevliga. 28 oktober, 2012 kl. 08:07 #154531Medimemi DeltagareJag kommer nog göra som du sĂ€ger och testa ett par dagar. Det lutar mest magento. Ju mer research man dessto mer ser man hur bra den er. Har du satt upp din butik sjĂ€lv Björn?. Den ser bra ut och snabb. Vad har du för hosting? 2 november, 2012 kl. 00:16 #154771Bjorn F Deltagare@Medimemi 54686 wrote: Har du satt upp din butik sjĂ€lv Björn?. Den ser bra ut och snabb. Vad har du för hosting? Butiken i signaturen ligger hos Nordisk E-handel och bygger pĂ„ en av deras standardmallar. SjĂ€lv tycker jag att den ser otrolig dassig ut! Jag jobbar pĂ„ en Magento-installation nu som affĂ€ren ska flyttas över till sĂ„ fort Klarna Checkout slĂ€pps. Nu under utvecklingen sĂ„ ligger den pĂ„ Oderlands billigaste webbhotell (69 kr/mĂ„n) och det gĂ„r förvĂ„nansvĂ€rt snabbt faktiskt. Laddningstiderna ligger pĂ„ runt fyra sekunder men gĂ„r att pressa ner till tvĂ„-tre om man fixar lite. NĂ€r affĂ€ren gĂ„r live kommer den flyttas till en VPS istĂ€llet. Kul att du vill testa! Hör gĂ€rna av dig om du stöter pĂ„ problem sĂ„ kanske jag kan hjĂ€lpa till med nĂ„got! 4 februari, 2013 kl. 14:01 #159321lenp DeltagareGammal trĂ„d men…. ser ju att du nu kör butiken pĂ„ Magento med KCO. Snyggt som bara den fĂ„r jag sĂ€ga! Ligger sidan fortfarande pĂ„ Oderland? Vad har du för paket? /L 4 februari, 2013 kl. 21:17 #159349Bjorn F Deltagare@lenp 60093 wrote: Gammal trĂ„d men…. ser ju att du nu kör butiken pĂ„ Magento med KCO. Snyggt som bara den fĂ„r jag sĂ€ga! Ligger sidan fortfarande pĂ„ Oderland? Vad har du för paket? /L Tack, vad kul! Sidan ligger pĂ„ Premium+ hos Oderland, det gĂ„r sjukt lĂ„ngsamt men Ă€r vĂ€ldigt billigt. Egentligen borde jag ha uppgraderat till en VPS eller dedikerad server för lĂ€nge sen men jag Ă€r dum och skjuter upp det hela tiden. 
- 
		FörfattareInlÀgg
- Du mÄste vara inloggad för att svara pÄ detta Àmne.