Startsida › Forum › E-handelsforumet › E-handelsplattformar › "Uppgradera" eller "bygga nytt"?
- Detta ämne har 26 svar, 12 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 10 månader sedan av Danny.
-
FörfattareInlägg
-
20 december, 2012 kl. 10:31 #99370DannyDeltagare
Vi har kört Nordisk E-handel i ca 1,5år nu och är i många avseenden väldigt nöjda, samtidigt som många delar fortfarande kan störa oss.
Vi söker en rejäl uppfräschning funktionsmässigt samt en ganska rejäl nydesign för vår nätbutik. Funderar därför på vilket nästa steg för oss är. Vissa av våra tillägg sedan tidigare fungerar visserligen, men inte optimalt. Vet inte riktigt om det är utformningen eller systemet som sätter gränserna men det känns som att saker och ting kan göras smidigare.
Har sneglat mot t.ex. Askås, Webbhuset, mm. men tar gärna synpunkter på vårt ”dilemma” och ev. rekommendationer och erfarenheter.
Utan att nämna några exakta siffror så har vi en rätt hygglig budget för denna satsning (om det nu säger något alls)…
Tacksam för all input!
20 december, 2012 kl. 11:02 #157466Jimmy OstromDeltagareJag gillar själv NE, men som du säger så finns det såklart en del saker som stör en. Du kommer aldrig bli av med dessa störiga saker på en hyrlösning är min erfarenhet.
Så jag är ledsen, är du inte nöjd med NE och vill ha bättre = GLÖM HYRLÖSNING!!!
Skulle jag dragit igång idag så skulle jag utan tvekan kört på Magento, thats it!
Folk kommer säga att prestashop är bättre osv, att jämföra Magento med prestashop är som att jämföra en burk böner med en god fläskfile på en fin restaurang…….
Jag lovar att du kommer inte hitta bättre än magento, sen att det är 10 gånger billigare än en hyrlösning gör valet lite enklare kan jag tycka.
Jag anser att NE is the shit i hyrlösning, finns ingen som slår dessa! Askås är enligt mig en halvrutten potatis mot en god fläskfile som NE är.
Du kan söka med lykta dag och natt, du kommer inte hitta någon bättre än NE om du vill ”hyra”. Magento is the shit sen anser jag.
@Danny 57986 wrote:
Vi har kört Nordisk E-handel i ca 1,5år nu och är i många avseenden väldigt nöjda, samtidigt som många delar fortfarande kan störa oss.
Vi söker en rejäl uppfräschning funktionsmässigt samt en ganska rejäl nydesign för vår nätbutik. Funderar därför på vilket nästa steg för oss är. Vissa av våra tillägg sedan tidigare fungerar visserligen, men inte optimalt. Vet inte riktigt om det är utformningen eller systemet som sätter gränserna men det känns som att saker och ting kan göras smidigare.
Har sneglat mot t.ex. Askås, Webbhuset, mm. men tar gärna synpunkter på vårt ”dilemma” och ev. rekommendationer och erfarenheter.
Utan att nämna några exakta siffror så har vi en rätt hygglig budget för denna satsning (om det nu säger något alls)…
Tacksam för all input!
20 december, 2012 kl. 11:07 #157467DannyDeltagareTack för din input Jimmy!
Jo, i grunden gillar vi NE men vi börjar oftare och oftare att kompromissa bort funktioner/design som vi själv tror väldigt mycket på. Eller att det inte funkar helt i den utsträckning vi vill…Vi har börjat bli kräsna med tiden och känner att det finns ytterligare steg att ta…
Om vi går vidare på Magento-spåret, vem levererar de fina filéerna här?
20 december, 2012 kl. 11:17 #157468Katrin LundgrenDeltagareMagento levereras av många olika, det är nog en av fördelarna. Det går att göra mycket, men kan också bli dyrt om man inte har kunskap inhouse. jag gjorde en liten googling så ser du en del av de som finns. tänk dock på att det också går att hitta duktiga magentokonsulter utomlands, så länge det inte är speceilla svenska anpassningar som ska göras
https://www.google.se/search?q=magento+konsult&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:sv-SE:official&client=firefox-a&channel=fflb20 december, 2012 kl. 11:32 #157472DannyDeltagareTack Kodmyran!
Jo, jag sitter och läser för fullt just nu om diverse Magento-makare. Kunskapen inhouse är tyvärr vädligt begränsad, därav skulle de vara intressant med en bra helhetlösning. Det positiva är att vi nu efter nära 2 år tycker oss ha rätt bra koll på vad/hur/var vi vill ha saker och ting i vår butik så att löpande förändringar ska kunna hållas nere i en början iaf.
Tar gärna emot erfarenheter och referenser på bra butiker byggda i Magento.
20 december, 2012 kl. 11:40 #157473sanmicDeltagareMagento Customer and Ecommerce Success Stories | Magento
De där är förvisso shoppar byggda på deras Enterprise variant, men kan ge en bra hint om vad som går att göra med Magento.
20 december, 2012 kl. 11:44 #157474VATadviserDeltagareHej testa med Webblaget och Henrik där. Han har byggt alla mina magentobutiker och har en hel del erfarenhet av det. Jag är jättenöjd med service etc. Vill du ha hans nummer etc så skicka ett mail.
20 december, 2012 kl. 11:56 #157475Jimmy OstromDeltagareSätt dig ner några timmar och titta igenom alla extensions som finns på Magento Connect – The Magento Extension Marketplace
Välj bara community och den senaste versionen (1.7) så får du koll på allt som finns och vad allt kostar.
Många bra extensions som inte kostar något och vill man typ ha the best of the best lagersystem/ordersystem så kostar detta från runt 600-1000 dollar.
Skulle jag dragit igång och inte haft mycket pengar (som jag i för sig inte har:o) så skulle jag satsat på detta hosting företaget:
Magento Optimized Hosting, Dedicated Servers and Shared Hosting
Jag skulle sedan använt kodteam här i från:
Freelancer.com – Hire Freelancers & Find Freelance Jobs Online
Thats it, sen kommer man skratta sig lycklig varje gång man vill göra någon ny funktion eller så, för det kostar skit och inget och man bestämmer HELT SJÄLV vilka funktioner som man anser man vill ha och inte ha.
Jag tror Magento är lite som Jesus, Ganska jobbig och dryg men livet blir så mycket fattigare utan!
20 december, 2012 kl. 12:02 #157476DannyDeltagare@sanmic 57999 wrote:
Magento Customer and Ecommerce Success Stories | Magento
De där är förvisso shoppar byggda på deras Enterprise variant, men kan ge en bra hint om vad som går att göra med Magento.
Tack! Väldigt imponerande byggen.
Hej testa med Webblaget och Henrik där. Han har byggt alla mina magentobutiker och har en hel del erfarenhet av det. Jag är jättenöjd med service etc. Vill du ha hans nummer etc så skicka ett mail.
Webblaget punkt se? Första intrycket är ju ganska ljummet då texter och knappar inte fungerar och inlägg är flera månader gamla? Är jag på fel ställe?
20 december, 2012 kl. 12:03 #157477nmnDeltagareDet hela beror väl väldigt mycket på vad du inte är nöjd med och vad du vill göra istället. NE systemet är väldigt flexibelt och utbyggbart problemet är bara att det är en hyrlösning och du kan inte själv skriva egna plugins och rumstera om i koden.
Butiksdelen kan du i princip göra precis vad du vill med så länge det gäller design och flöde, för att komma åt och behandla data krävs det att databastabeller och processningsfunktioner finns i systemet. Dessa går dock att bygga ut med plugins men det måste NE:s personal göra.
Admin gränssnittet är den del som jag tycker är mest i behov av en uppdatering, jag blir så trött varje gång jag skall lägga in nya produkter att jag hellre gör något annat. Däremot så har jag inte sett något annat system som är väldigt mycket bättre, alla kör gamla webbformulär med omladdning av hela sidor titt som tätt. Med HTML5 och fungerande javascript i webbläsarna (ja förutom IE då som vanligt) så är det dags att webbapplikationer börjar fungerara som vanliga dataprogram.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.