Startsida Forum E-handelsforumet E-handelsplattformar Kontakta oss-sida – formulär eller epostlänk?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 11 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #99442
    Thomas THL
    Deltagare

    Hej.

    Sitter och håller på med en ny kontakta oss-sida där jag hade tänkt skippa formuläret och endast visa en epostlänk.

    Då slog det mig att de som sitter med telefonen & surfplattan kanske inte kan skicka epost utan behöver formuläret.

    Vad tror ni, formuläret ett måste för att alla ska kunna få kontakt?

    /Thomas

    #158138
    Danny
    Deltagare

    Det tror jag definitivt är väldigt vettigt att köra med. Förutom telefon och surfplattefolk sĂĄ har ju inte alla smidiga e-postprogram överallt och dĂĄ ska man logga in pĂĄ div. olika mailkonton innan man kan kontakta dig…Skapar massa extra irritation i mitt tycke. Sen kan man ju sĂĄklart ha en länk ocksĂĄ sĂĄ dessa användare blir nöjda.

    Det är ju ocksĂĄ viktigt att lägga med nĂĄgon slags antispam-funktion för att slippa den biten…

    #158140
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Många som jag har pratat med och som har formulär och e-postadress på samma sida brukar ha mer än 60% av ärenden via formuläret än e-postadressen i sig.

    Jag skulle haft bĂĄde och.

    @Thomas THL 58755 wrote:

    Hej.

    Sitter och håller på med en ny kontakta oss-sida där jag hade tänkt skippa formuläret och endast visa en epostlänk.

    Då slog det mig att de som sitter med telefonen & surfplattan kanske inte kan skicka epost utan behöver formuläret.

    Vad tror ni, formuläret ett måste för att alla ska kunna få kontakt?

    /Thomas

    #158144
    Andreas
    Deltagare

    @Jimmy Öström 58758 wrote:

    Jag skulle haft bĂĄde och.

    Instämmer här!

    #158962
    henrik
    Deltagare

    Vi har både och men i princip allt kommer via formuläret. Sen så kanske vi inte direkt framhäver e-postlänken men den finns och går att klicka på om någon tycker det är lättare.
    Fördelen med formuläret, enligt mig, är att man oftast får mer uppgifter av kunden. De få som mailar direkt brukar vara lite dåliga på att informera om vem dom är.

    #158964
    Tian
    Deltagare

    Samma här. Kör både och!

    #158972
    Plastskivor
    Deltagare

    trist dock med folk som inte kan stava sin mailadress och inte lämnar annan kontaktinfo.

    #158979
    Hensh
    Deltagare

    Det är klart att du skall ha ett kontaktformulär. Du förlorar väl inget på att ha det liksom? :)

    #159011
    Prix
    Deltagare

    Det jobbiga med att ha båda är att det finns kunder som skickar till båda. Svarar man på många mejl så blir det mycket dubbelarbete som kostar.

    #159135
    mephisto73
    Deltagare

    Vi kör formulär, och skickar in uppgifterna i ett ärendehanteringssystem där vi kopplar ihop meddelandet med ev. ordrar.

    Detta av rent praktiskta skäl. Nu kan vi hĂĄlla reda pĂĄ obesvarade ärenden, använda ”burksvar”, koppla ihop ärenden med ordrar, föra statistik pĂĄ svarstider etc.

    Mail funkar inte alls för oss då dessa försvann i mängden och glömdes ibland bort.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 11 totalt)
  • Du mĂĄste vara inloggad för att svara pĂĄ detta ämne.