Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › Db Schenker Skicka enkelt – Rabatt?
- Detta ämne har 3 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 7 månader sedan av
GregerA.
-
FörfattareInlägg
-
11 februari, 2013 kl. 13:01 #99624
Php
DeltagareTjeena!
Börja kika pÃ¥ DB Schenkers ”Skicka enkelt” under 10 kg. NÃ¥gon som vet om det finns nÃ¥gra rabatter nÃ¥gonstans för denna tjänst, typ lessmore eller liknande?
Eller det billigaste sättet att skicka en låda på 10kg med följande mått:
70 cm * 30 cm * 40 cm ???13 februari, 2013 kl. 03:14 #159689Overlevnadsbutiken
DeltagareDB Schenker har nÃ¥got erbjudande i samarbete med Tradera Tradera.com – Ny smidig fraktlösning frÃ¥n Schenker, där de talar om minst 30% rabatt.
Jag vet inte om det bara gäller varor som säljs via Tradera.13 februari, 2013 kl. 06:21 #159691Parvelito
DeltagareJag hade en gång en kund som krävde att jag skickade med Schenker, och då hittade jag ett helt OK pris via Fraktjakt.
13 februari, 2013 kl. 10:03 #159694GregerA
DeltagareOm man är medlem i Företagarna så får man tillgång till ett bra avtal med Schenker. Det finns i tre nivåer, beroende på hur mycket man skickar för. Om man skickar för över 100.000:-/år (Guldnivå) så ligger det ganska lika DHL via Pluskontot. De lägre nivåerna har jag inte tittat på.
Medlemserbjudande Schenker för Företagarnas medlemmar – Företagarna
Det finns en prisfrågefunktion, så att man kan kolla lite om det är lönt att gå med.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.