Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › GĂ„ ihop och skicka ut ett rabatthĂ€fte tillsammans?
- Detta Àmne har 8 svar, 8 deltagare, och uppdaterades senast för 12 Är, 5 mÄnader sedan av
bigfish.
-
FörfattareInlÀgg
-
13 februari, 2013 kl. 11:04 #99637
Oscar24.se
DeltagareVi driver Webbshoppen 24.se.
Jag hÄller pÄ och spÄnar pÄ ett smart och kostnadseffektivt att fÄ nya kunder till vÄr butik.Vi hÄller pÄ att ta fram förslag pÄ ett rabatthÀfte som ska skickas med vÄra kundbestÀllningar och undrar om nÄgon Àr intresserad av ett samarbete?
Vi letar efter 7 företag inom internethandeln, i olika branscher som inte konkurrerar med varandra och som kan skicka ut minst 100st hÀften per dag.
Varje företag fÄr dÄ varsin sida i hÀftet dÀr man promotar ett bra erbjudande, rabattkod, fri frakt m.m., och förbinder sig Àven att skicka hÀftet tillsammans med minst 100st svenska ordrar per dag.
PÄ sÄ sÀtt fÄr man en spridning till kunder som man normalt sett inte nÄr.Upplagan Àr tÀnkt att vara ca 20000st, 3000st per företag och ska dÄ hÄlla pÄ i en dryg mÄnad med minst 100st utskick per dag.
SjÀlvkostnadspriset kommer bli ca 1,5kr/hÀfte.
Om nÄgon nappar, kontakta mig sÄ berÀttar jag mer hur vi har tÀnkt oss upplÀgget.21 februari, 2013 kl. 19:31 #160176NO LINGO
DeltagareHallĂ„? Ăr det ingen som tagit rygg pĂ„ Oscars finfina idĂ©? Eller har alla svarat via DM? Vi vill gĂ€rna vara med men klarar inte volymkravet
tar typ ett halvÄr för oss att nÄ 3000 order
. Det hÀr Àr det ju mÄnga som snackat om lÀnge. Eller Àr det en dÄlig idé?
21 februari, 2013 kl. 21:45 #160186C.Larsson
DeltagareJag tyckte detta ocksÄ lÀt som en bra idé men tyvÀrr Àr inte vi heller uppe i de ordersummorna Àn.
24 februari, 2013 kl. 12:32 #160273Tian
DeltagareIdén Àr ju toppen, vi kör redan ett gÀng butiker. (Mindre, och det funkar finemang!)
Eller – det Ă€r egentligen inget renodlat rabatthĂ€fte, mer ett annonsblad, men dĂ€r vissa valt att lĂ€gga in en rabattkod.Det bĂ€sta Ă€r förstĂ„s om man Ă€r nĂ„gorlunda jĂ€mnstora, sĂ„ broschyrerna rĂ€cker lika lĂ€nge / eller skall jag sĂ€ga tar slut ungefĂ€r lika fort.
17 april, 2013 kl. 07:06 #162864Oscar24.se
DeltagareHej igen.
Vi Ă€r fĂ€rdiga med att slutföra hĂ€ftet denna vecka, men har fĂ„tt ett sent avhopp som vi skulle behöva fylla. Ăr det nĂ„gon som kĂ€nner för att hoppa pĂ„.
Tiden Ă€r knapp och behöver materialet denna vecka…17 april, 2013 kl. 12:06 #162867@nders
DeltagareLÄter intressant men har inte mer Àn 20 utskick om dagen. FÄr kanske leta efter andra samarbetspartners
19 april, 2013 kl. 21:36 #162999Danne-mann
DeltagareStÀmmer in pÄ mÄnga andras kommentarer.
Mycket intressant idĂ© men faller pĂ„ antalet ordrar…3 maj, 2013 kl. 12:32 #163616pazappa
DeltagareFör er som inte kommer upp i volymerna eller av annan anledning inte kan vara med pÄ ovanstÄende men ÀndÄ Àr intresserade har jag skapat denna trÄd: http://www.ehandel.se/forum/marknadsfoering/6366-dela-pa-rabattkatalog.html
3 maj, 2013 kl. 19:03 #163631bigfish
DeltagareVill bara berÀtta att jag InstÀmmer det Àr en riktigt bra idee!
-
FörfattareInlÀgg
- Du mÄste vara inloggad för att svara pÄ detta Àmne.