Startsida Forum E-handelsforumet E-handelsplattformar NĂ¥gon som har erfarenhet av hemsidan24?

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    wearness
    Deltagare

Hej pĂ¥ er alla!
    Har nu letat runt om vilken plattform jag skall ha till min e-handel och har fastnat för Hemsidan24!
    Har velat mellan den och textalk.

Hittar dock inga inlägg om Hemsidan24 sĂ¥ nu undrar jag om nĂ¥gon här använt eller använder den?

Fördelar? Nackdelar?

Tacksam för svar:)
    Mvh Jenny
    Wearness

FredrikGust
    Deltagare

Jag tittade runt lite pĂ¥ de referenser de lagt ut och spontant skulle jag nog fundera en och annan gĂ¥ng pĂ¥ om det verkligen är sĂ¥ du vill att flödet vid köp ska se ut. Lösningen ser ju ut att vara snygg och prydlig, men bland huvuddelen av referenserna fick jag leta för att alls hitta e-handelsdelen. En av referenserna hade dessutom lagt ner sin butik.

Att sälja pĂ¥ nätet handlar om nĂ¥gra korta baspunkter (min tolkning):

1. FĂ¥ folk att hitta till din butik, helst via google och dĂ¥ bör plattformen göra det enkelt för dig att bygga en butik där du redan frĂ¥n början har goda möjligheter att göra ”rätt”.
    2. Om du ska annonsera mĂ¥ste du kunna bygga landningssidor som blir relevanta mĂ¥ltavlor dit du skickar besökarna frĂ¥n dina annonser.
    3. FĂ¥ dem som besöker att vilja handla. Här är det viktigt att folk ska förstĂ¥ vad man gör pĂ¥ din sida. Ă„r det en informationsplats eller en butik att handla i?
    4. FĂ¥ dem som vill handla att genomföra sitt köp genom en enkel och intuitiv process med beställningsförfarandet.

Genom att besöka nĂ¥gra referenser pĂ¥ respektive plattform sĂ¥ känns Textalk som den som fĂ¥r flest poäng pĂ¥ punkterna i min lista.

Det som inte stĂ¥r i min lista som jag tycker de gör bra är möjligheten att skapa innehĂ¥ll pĂ¥ sidan. InnehĂ¥ll är ocksĂ¥ nĂ¥got som drar besökare, men det gäller att kunna kombinera det innehĂ¥llet med butiksdelen sĂ¥ att man i innehĂ¥llet ocksĂ¥ fĂ¥r försäljning genom att lägga köpknappar etc även i texten. Det här är ju en trafikdrivare, men man mĂ¥ste fortfarande göra kunder av besökarna och det är det som är det svĂ¥ra.

Detta var nog inte svar pĂ¥ din frĂ¥ga eftersom jag inte själv är kund annat än med testbutik hos Textalk. Man kan säkert bygga en bra butik i bĂ¥da plattformarna, men den ena har ett helt gäng framgĂ¥ngsrika referenser. För att bli en vinnare underlättar det att arbeta med andra som är framgĂ¥ngsrika och den enkla vägen tror jag vore att välja nĂ¥gon av lösningarna som finns i registret här pĂ¥ ehandel.se som en jämförelse mellan olika lösningar.

wearness
    Deltagare

Tack Fredrik!
    Jag tror du har rätt pĂ¥ alla dina punkter! Skall fortsätta kolla runt! Vill ju att det skall bli sĂ¥ rätt som möjligt frĂ¥n början!
    Mvh Jenny

MakeMeSmile
    Deltagare

Hej,

Vi kör hemsida24 sedan starten – kommer inte ihĂ¥g varför vi började där, men kör det fortfarande.
    Man behöver inte kunna nĂ¥got om programmering eller liknande dĂ¥ det finns färdiga block att använda.
    Känns dock som att vi ”nĂ¥tt taket” och behöver titta efter nytt.
    Kolla gärna vĂ¥r sida om du vill.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du mĂ¥ste vara inloggad för att svara pĂ¥ detta ämne.