Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Sätta upp mål i analytics?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 12 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #99689
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Jag är ingen fin lirar kille utan anser att raka rör med lite rock n roll mår alla bättre av. Men man får ta på sig slipsen och vattenkamma det hår som finns kvar på huvudet och bli som alla andra framgångsrika E-handlare som tjänar multum med pengar och som aldrig begår några fel och som mäter allt (för deras plattform är världsbäst och kostar 299 kronor i månaden:eek::rolleyes:)

    Nej jag ska sluta dryga mig och ställa några frågor.

    1. Ni som arbetar med mål i Analytics, vad är det ni anser man ska mäta, alltså vart ska man kasta upp sina snuskiga koder för mål?

    2. Är det denna dummy sidan som gäller för att jag ska fatta hur man sätter upp mål: Skapa mål – Analytics Hjälp

    3. Annat finstilt trams man ska tänka på eller kan vi dra igång Alla broar är brända med världens bästa grupp Svenska Akademien på högsta volym och väcka min nya familj?:rolleyes::o

    Svenska akademien – Alla broar är brända – YouTube

    #160283
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Ingen som har tips och koll på mål så man kan tjäna lite pengarpengarpengar.:rolleyes:

    https://www.youtube.com/watch?v=iUTA0N8FOY8

    #160286
    JohanK
    Deltagare

    Gör ett mål när nån lägger i korgen, ett när dem går till kassan och en på tacksidan så har du lite statistik att gå efter.

    #160289
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Tack för ett mycket uttömmande svar;)

    @JohanK 61179 wrote:

    Gör ett mål när nån lägger i korgen, ett när dem går till kassan och en på tacksidan så har du lite statistik att gå efter.

    #160290
    pyhobby
    Deltagare

    Nu hoppar jag målen i Analytics och går direkt på SVAK;)

    Såg precis att “världens bästa grupp” för att använda Jimmys korrekta beskrivning gör comeback efter fyra års tystnad, satan så gott, här ska det åter gungas:)

    Själv föredrar jag de tidiga, riktigt tunga låtarna. När jag levde i exil i Värmland var det inget som kunde få igång mig som: Svenska Akademin – Snapphaneklanen – YouTube

    När man fick hör det klassiska Forshagauttrycket “Passerej dretunge anners banker jah in hövve pårrej” då fann man kraften hos Svenska akademien.

    #160302
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Ha ha jag såg det med, skoja inte att jag ska vara på flera av deras spelningar i sommar!:)

    @pyhobby 61184 wrote:

    Nu hoppar jag målen i Analytics och går direkt på SVAK;)

    Såg precis att “världens bästa grupp” för att använda Jimmys korrekta beskrivning gör comeback efter fyra års tystnad, satan så gott, här ska det åter gungas:)

    Själv föredrar jag de tidiga, riktigt tunga låtarna. När jag levde i exil i Värmland var det inget som kunde få igång mig som: Svenska Akademin – Snapphaneklanen – YouTube

    När man fick hör det klassiska Forshagauttrycket “Passerej dretunge anners banker jah in hövve pårrej” då fann man kraften hos Svenska akademien.

    #160325
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Tips för alla som vill lära sig mer om Analytics och vill fördjupa sig (som jag). Detta är online och nu på torsdag!

    Webbinarium – konverteringsoptimering (CRO)

    #160384
    Mike.Odin
    Deltagare

    Kan rekommendera Avinash blog om webbanalys för att få lite tips och inspiration. Den ger ett bra tänk kring analys, vilka typer nyckeltal man ska fokusera på, nya idéer till anpassade rapporter och mål mm.

    Occam’s Razor by Avinash Kaushik – Digital Marketing and Analytics Blog

    Lycka till!

    #160533
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Stort tack för detta!

    @Mike.Odin 61291 wrote:

    Kan rekommendera Avinash blog om webbanalys för att få lite tips och inspiration. Den ger ett bra tänk kring analys, vilka typer nyckeltal man ska fokusera på, nya idéer till anpassade rapporter och mål mm.

    Occam’s Razor by Avinash Kaushik – Digital Marketing and Analytics Blog

    Lycka till!

    #160534
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Här kan alla som missade dagens bästa timme se och kanske tom lära sig ett och annat, mycket givande tyckte jag:

    MediaAnalys – YouTube

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 12 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.