Plus Forum E-handelsforumet Logistik DHL Multishipping – ny status?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 20 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #99709
    lenp
    Deltagare

    Är det någon som känner till vad detta status på sändningen innebär:

    “Sändning på terminal – Felaktiga uppgifter från avsändare – Inväntar korrekta uppgifter”

    Har dykt upp en hel del sista dagarna på en del sändningar, kan inte minnas att jag sett det förut.

    /L

    #160444
    Parvelito
    Deltagare

    Det lär enligt uppgift betyda att avsändaren inte har betalat någon faktura, och att man därför att stoppat alla paket på terminalerna från den avsändaren.

    #160445
    lenp
    Deltagare

    What…? Det lät spännande, dags att jag tar kontakt med DHL 😮

    #160455
    Freddesix
    Deltagare

    Jag har drabbats av det en gång för cirka 2-3 veckor sedan. Nästa steg i processen är att paketet kommer att gå vidare som vanligt och sen kommer det att ligga ett par extradebiteringar på din nästa DHL-faktura. När jag upptäckte detta ringde jag in och hörde efter vad som hänt och fick då till svar att vår fraktetikett inte gått att scanna auotmatiskt och att DHL därför manuellt separerat försändelsen från flödet för att korrigera felet. Vill minnas att vi betalade 55kr+moms för detta utöver kostnaden för frakt och DMT.

    Varför eller på vilket sätt etiketten var felaktig gick inte att ta reda på. Eftersom det varken hänt förr eller senare så har jag inte gått vidare med detta utan betraktar det som en engångsföreteelse.

    #160459
    lenp
    Deltagare

    Ok, låter mer troligt…

    Kan det vara dåligt ‘tryck’ på etiketterna – har iofs tyckt att de börjat se dassiga ut… Zebra GK420D DT, inte mycket toner att byta i en så – men ska dom rengöras på något sätt?

    /L

    #160484
    Henrik_G
    Deltagare

    Du fick inget svar från DHL igår?

    #160488
    lenp
    Deltagare

    @Henrik_G 61401 wrote:

    Du fick inget svar från DHL igår?

    Nä – hann inte med det.

    #160503
    Freddesix
    Deltagare

    @lenp 61374 wrote:

    Kan det vara dåligt ‘tryck’ på etiketterna – har iofs tyckt att de börjat se dassiga ut… Zebra GK420D DT, inte mycket toner att byta i en så – men ska dom rengöras på något sätt?

    I vårt fall var det inget fel på etiketten när paketet lämnade oss, det är jag 100% säker på. Troligtvis har den skadats längs vägen eller dylikt.

    #161411
    Ankis
    Deltagare

    Jag fick också det meddelandet på ett paket, och i fakturan från dhl ett tillägg på 100:- trots att paketet levererats. Det var bra etikett och rätt adress när den åkte härifrån :-( Kan det vara etiketter som skadats i hanteringen undrar jag också?

    #161413
    GregerA
    Deltagare

    Det kan bero på att man använt ett felaktigt postnummer.

    S.k. box-postnummer och egna postnummer, som större företag, kommuner, sjukhus mm kan ha, skall inte användas för paket utan bara för brev. För paket måste man använda postnumret som gäller för den gatuadress leveransen skall ske till.

    Tyvärr är kunskapen om detta dålig hos de som beställer från sådana ställen, så det händer ganska ofta att det kommer en tilläggsdebitering för att fraktbolaget ändrat postnumret, trots att man uppgett exakt den adress beställaren uppgett.

    Den officiella postnummerkatalogan finns på Välkommen till Postnummerservice

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 20 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.