Startsida › Forum › E-handelsforumet › E-handelsplattformar › VĂ¥gar jag byta till nordisk ehandel?
- Detta ämne har 7 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast för 12 Ă¥r, 8 mĂ¥nader sedan av
Thomas THL.
-
FörfattareInlägg
-
12 mars, 2013 kl. 02:17 #99749
forever
DeltagareHar idag en webbshop gjord i prestashop som ligger pĂ¥ http://www.företagetsnamn.se/shop. Funderar nu pĂ¥ att använda mig av nordisk ehandel. Problemet är att jag inte kan lägga shopen pĂ¥ samma ställe utan mĂ¥ste lägga den exempelvis sĂ¥ här http://www.shop.företagrtsnamn.se
Har idag en hel del besökare som kommer till butiken via Google. Kommer jag tappa mycket trafik pĂ¥ att göra sĂ¥ här? Finns det nĂ¥got annat sätt att lösa det pĂ¥? Skall jag använda mig av en annan leverantör) shopen har funnits sedan början av 2011.12 mars, 2013 kl. 07:24 #161534nmn
DeltagareNE kan fixa sĂ¥ att dina länkar antingen blir samma eller skrivs om, frĂ¥ga dem!
12 mars, 2013 kl. 10:41 #161540forever
DeltagareFĂ¥r ingen supporthjälp när det gäller detta hos nordisk ehandel. De hänvisar mig till webbhotellet och säger att jag ska göra redirects. Börjar tröttna pĂ¥ NE och det lutat Ă¥t att välja ett annat alternativ. Trist eftersom jag är väldigt nöjd med dem för övrigt.
12 mars, 2013 kl. 10:48 #161542Runns.se
DeltagareTa nĂ¥got annat företag, finns gott om leverantörer som vill ha kunder.
12 mars, 2013 kl. 12:22 #161544nmn
Deltagare@forever 61952 wrote:
FĂ¥r ingen supporthjälp när det gäller detta hos nordisk ehandel. De hänvisar mig till webbhotellet och säger att jag ska göra redirects. Börjar tröttna pĂ¥ NE och det lutat Ă¥t att välja ett annat alternativ. Trist eftersom jag är väldigt nöjd med dem för övrigt.
Om du inte har webbsidan hos NE sĂ¥ är det inte mycket de kan göra. Flytta dit alltihop sĂ¥ gĂ¥r det att lösa. Det är riktigt som de säger att du mĂ¥ste köra redirects pĂ¥ webbhotellet om det skall funka men det blir bökigt och det kommer bli väldigt lätt att göra fel.
12 mars, 2013 kl. 12:33 #161546nordicwebteam
DeltagareVad är anledningen till bytet frĂ¥n Prestashop till NE?
12 mars, 2013 kl. 21:45 #161565forever
DeltagareJag har nyligen köpt företaget och merparten av försäljningen är inte via webben. En del har dock sĂ¥lts i webbshopen och tanken är givetvis att öka andelen. Idag används som sagt prestashop men utan koppling till prestaworks. Jag kan göra ändringar i befintliga shopen men känner att mina kunskaper inte räcker till för att klara mig helt pĂ¥ egen hand. Har kollat av vilka alternativ som finns och funderar pĂ¥ att ligga kvar i prestashoplösningen men ta supportavtal via prestaworks. Vad tror ni om det? Ă„r det nĂ¥gon som har erfarenhet av prestawork?
13 mars, 2013 kl. 07:37 #161569Thomas THL
DeltagarePrestaworks är bra att ha och göra med, de fixar din sida även om den inte ligger pĂ¥ deras server.
Fixar dina önskemĂ¥l för en rimlig timpenning.
/Thomas
-
FörfattareInlägg
- Du mĂ¥ste vara inloggad för att svara pĂ¥ detta ämne.