Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › Paketsvinn och bedrägerier
- Detta ämne har 3 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast för 12 Ă¥r, 7 mĂ¥nader sedan av
shavingroom.
-
FörfattareInlägg
-
11 mars, 2013 kl. 17:53 #99771
gustalero
DeltagareHej!
Jag har noterat att postens varubrev 1 klass utrikes är ca 70-110 kr billigare lite beroende pĂ¥ vilket land man skickar till, för ex. paket som väger 750 g. Jag jämför här med pluskontots DHLavtal.
Om varuvärdet för mig i inköp ex. moms är 500 kr per paket sĂ¥ skulle i princip vart 6:e paket kunna försvinna alt. att kunden bluffar, och jag skulle fortfarande tjäna pĂ¥ att skicka ospĂ¥rat och oförsäkrat. Ă„r jag ute och cyklar? :confused:
För er som har erfarenhet, hur mĂ¥nga paket av 100 st försvinner pĂ¥ vägen?
Hur mĂ¥nga av 100 kunder bluffar och pĂ¥stĂ¥r att de inte fĂ¥tt nĂ¥got paket, fast de ändĂ¥ har det?
Försvinner det mĂ¥nga paket även fast man kör med DHL Servicepoint alt Economy Select? Lyckas kunderna bluffa ändĂ¥ pĂ¥ nĂ¥got vis?
Tack för alla hjälpsamma svar! đŸ˜®
11 mars, 2013 kl. 19:49 #161525kluster
DeltagareFör mig ”försvinner” mindre än 1% för närvarande av det som skickas ospĂ¥rbart. Saker över 50€ skickar jag alltid spĂ¥rbart, ändrar detta givetvis ifall saker börjar försvinna.
12 mars, 2013 kl. 12:24 #161545VATadviser
DeltagareJag skickade länge ospĂ¥rbart inom Sverige. Vi hade i princip aldrig nĂ¥got som försvann. Men vi hade som ovan koll pĂ¥ om det skulle ha börjat försvinna. Ă„ven vi skickade lite dyrare pakte spĂ¥rbart.
13 mars, 2013 kl. 14:22 #161586shavingroom
DeltagareUtrikestjänsten med Varubrev är ganska ny sĂ¥ statistik där kan nog vara svĂ¥rt. Lär skilja en del pĂ¥ mottagarland dessutom. I Sverige har inget Varubrev försvunnit för mig.
-
FörfattareInlägg
- Du mĂ¥ste vara inloggad för att svara pĂ¥ detta ämne.