Plus Forum E-handelsforumet Betalsystem MasterCard 3D-secure hos Auriga/NETS nere sedan igår?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 16 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #99898
    bloggus
    Deltagare

    Idag kom man med beskedet i morse och det verkar inte som det är löst nu. Om man tittar bakåt, så borde problemen redan uppstått igår, förmodligen under hela dagen den 1/4.

    Märker ni av någon större antal ej godkända korttransaktioner?

    #162386
    Bjorn
    Deltagare

    Kan inte se att det varit några större problem här, har flera köp med Mastercard.

    #162391
    bloggus
    Deltagare

    @Björn 62921 wrote:

    Kan inte se att det varit några större problem här, har flera köp med Mastercard.

    Har du Nets eller “gamla” Auriga?

    Jag kan i alla fall se ett klart samband att inga MasterCard har gått igenom på 4 dagar och dessutom genererat samma felkod och processen stannat på exakt samma ställe.

    2013-04-02 13:37 Driftstörning pågår – MasterCard 3D-secure Evry har fortfarande problem med verifiering av MarsterCard 3D-secure.

    Evry has still problems with verifying MasterCards 3D-secure.

    2013-04-02 10:00 Disruption MasterCard Currently you can experience difficulties with MasterCard payments. Troubleshooting is in progress.

    2013-04-02 09:56 Driftstörning MasterCard För närvarande kan ni uppleva svårigheter med att ta betalt med MasterCard. Felsökning pågår.

    #162392
    martinkiland
    Deltagare

    Japp, vi har haft ganska stora problem med kortbetalningar senaste dagarna. Vi ligger kvar på Auriga.

    #162417
    AndreasG
    Deltagare

    Har ni Nordea som inlösande bank?

    Mina problem började den 29e.

    Andreas

    #162418
    AndreasG
    Deltagare

    Fick meddelande nu att det skall vara löst.

    #162420
    Qarillion
    Deltagare

    Vi har också haft problem sedan den 29:e.

    Har fått göra flera manuella ordrar ifrån folk som inte fått igenom sina kortbetalningar. Det verkar fungera för vissa och vissa inte.

    Är det alltså visa kort som fungerar och mastercard som inte fungerar?

    #162421
    bloggus
    Deltagare

    @AndreasG 62954 wrote:

    Har ni Nordea som inlösande bank?

    Tror det var bara “skitsnack” från de. De menade nog kort som är utgivna från Nordea, men jag märkte att MasterCard från Swedbank hade problem också … nåja, skall vara åtgärdat nu, men …

    fel som pågått sedan 29:e mars? 5 dagar? Verkar som om någon sover någonstans och man har ingen koll på Evry om felen. Tråkigt.

    #162426
    AndreasG
    Deltagare

    Nej Nordea som inlösare. så har jag fått det förklarat. Vi har Nordea och kunde inte ta emot ett enda Mastercard.
    Men extremt tragiskt att ingen reagerar. Jag började ringa Nordea den 29e och även vår PSP. Inget svar på varken telefon eller mail. Första responsen kom igår på morgonen men då kände ingen till felet.

    #162427
    AndreasG
    Deltagare

    Felet gällde bara Mastercard. Var någonting med 3DS som strulade till det.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 16 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.