Plus Forum E-handelsforumet Marknadsföring Inte nöjd med hjälp av adwords annonser

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 16 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #99954
    kalsonger
    Deltagare

    Hej har anlitat ett företag för att hjälpa oss med våra adwords annonser men är inte nöjd ännu. De har bara varit i gång en vecka ännu och de har sämre resultat om man räknar antal besökare och köp än mig på nästan samma budget. De säger att de behöver tid för att jobba in annonserna och kampanjer. Tycker väl att det bara är att göra annonser och kampanjer och lägga in bra sökord till dessa och är de experter som de säger så ska det väl inte vara så svårt att slå mina resultat som inte alls är expert. Vet inte hur man ska resonera här är det jag som är för otålig eller de kanske har rätt att man måste vänta men jag förlorar ju försäljning som det är just nu inte roligt. Är det någon som har erfarenhet hur det ska gå till väga.

    #162844
    Parvelito
    Deltagare

    Om ett företag tar över ett Adwordskonto så tycker jag att det hör till anständigheten att man tar till vara det som var bra med kontot. Att ta bort sökord och bud som genererat bra förtjänst innan man har något som skapar bättre värde för sin kund kan inte vara en särskilt god taktik. De har rätt i att det säkert tar lite tid att pröva sig fram, men just därför är det ju mer viktigt att inte blåsa bort allt som fanns och som fungerade.

    Har ni inte haft några diskussioner innan om vad som var bra, vad som är dina förväntningar och vilken potential som företaget som du hyr in ser i det hela?

    #162846
    Micke
    Deltagare

    Ofta så behöver kontot saneras för att få en högre QS vilket kommer leda till bättre/billigare resultat i längden.

    Men det bästa vore kanske att du köper några timmar av din leverantör och låter de berätta hur de kommer gå till väga om du är osäker på vad du köpt för tjänster. Ju mer de förstår av din verksamhet/affärsmodell desto bättre resultat kan de troligen leverera.

    #162849
    danielandersson
    Deltagare

    Det är ofta bolagen är duktiga på AdWords, men ebutiksägaren är ändå expert på marknaden/orden.

    Vi tror att detta var skälet till att bolaget vi anlitade inte gjorde ett så bra jobb (som vi förväntade oss).

    #162852
    kalsonger
    Deltagare

    De har inte tagit över mitt adwords konto utan öppnar ett eget som jag ej har tillgång till. Så jag ser inte det de gör utan får lita på att de gör ett bra jobb. Hur gör de andra bolagen använder de ert konto som ni kanske byggt upp från början som de sedan gör bättre.

    #162853
    Kaugesaar
    Deltagare

    @kalsonger 63453 wrote:

    De har inte tagit över mitt adwords konto utan öppnar ett eget som jag ej har tillgång till. Så jag ser inte det de gör utan får lita på att de gör ett bra jobb. Hur gör de andra bolagen använder de ert konto som ni kanske byggt upp från början som de sedan gör bättre.

    Det där låter otroligt skumt. :confused:

    Vanligtvis går de in i ditt konto och ändrar via ett så kallat MCC-konto. Där du fortfarande har full kontroll över ditt konto, men de kan vara inloggade via sitt för att göra ändringar i ditt. Du kan sedan när du vill revoka deras tillgång och så klart behålla alla ändringar du betalt för.

    #162854
    danielandersson
    Deltagare

    Ja, det där låter inte rätt för fem öre.

    Du borde bryta det avtalet med en gång.

    #162856
    NO LINGO
    Deltagare

    Det låter inte alls rätt. Du ska så klart har full insyn, äga kontot och kunna stänga av dem eller ge access till någon annan part om du vill. Det är ju som betalar och du ska därmed äga allt. Sen är min erfarenhet att man måste ge det tid. En vecka är alldeles för kort tid att utvärdera. 2-3 månader är mer rimligt. Avslutningsvis så får du gärna berätta vem du har anlitat. Här är vi alla vänner :)

    #162862
    kalsonger
    Deltagare

    Jag har anlitat earlymedia.com och vi har bara bestämt att köra en månad på prov. De säger de öppnar ett konto som de kör igenom för att om jag vill sluta med dem så tar jag allt jobb som de gjort och det är väl lite rätt. Fast samtidigt så är det jag som betalat för det. Jag har pausat mitt adwords konto och kan ta upp det om jag avslutar mitt konto hos dem. Hur gör de andra bolagen som jobbar med adwords annonser kör det ett konto som ni har all tillgång till och ni får behålla allt jobb som gjorts.

    #162863
    danielandersson
    Deltagare

    De ges tillgång till ditt konto, samtidigt som du har tillgång till det. Du kan då när som helst sluta ge dem tillgång, om dom gör något dåligt/fel eller om allt går åt helsike.

    Du betalar för deras jobb och har rätt till deras ändringar.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 16 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.