Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › TOP-meny vs Vänster-meny
- Detta ämne har 6 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast för 12 Ă¥r, 6 mĂ¥nader sedan av
sanmic.
-
FörfattareInlägg
-
21 april, 2013 kl. 12:26 #99983
sanmic
DeltagareVad har ni för ideer kring kategorier i en toppmeny mot mer traditionell vänstermeny?
Det känns som att ehandeln fĂ¥r mer generellt mot toppmenyer och filtreringsfunktioner istället.
StĂ¥r i valet och kvalet om vi ska göra om vĂ¥ra shoppar, 2 av dem kommer troligen fĂ¥ responsiva teman med toppmenyer, men vi funderar pĂ¥ om det blir genomförbart med swedishfoodshop.com eftersom den har sĂ¥ hiskeligt mĂ¥nga kategorier.
Tips och ideer tack
21 april, 2013 kl. 15:09 #163048Bjorn
DeltagareJag föredrar nog vänstermeny för kategorier dĂ¥ det känns mer överskĂ¥dligt, om det inte är väldigt fĂ¥ kategorier.
21 april, 2013 kl. 17:54 #163050nordicwebteam
DeltagareMega drop down i toppmenyn tycker jag är absolut bäst. Men det hindrar ju inte frĂ¥n att ha en vänstermeny när du klickat in dig pĂ¥ en kategori i toppmenyn. Sedan är det fint med ett väl genomtänkt filter ovanför produktlistningen.
22 april, 2013 kl. 07:30 #163065danielandersson
DeltagareToppmeny är ju det nya svarta, ungefär.
Men är det nĂ¥gon som kört A/B med det hela?
Toppmeny ger ju helt klart mer bredd för att visa upp annat, men konverterar det bättre?
22 april, 2013 kl. 09:02 #163073Joel
DeltagareVänstermeny är sĂ¥Ă¥Ă¥ 90-tal! Nä men jag föredrar toppmeny av den enkla anledningen att det ger en hel del utrymme att exponera annat viktigt pĂ¥ bredden (t.ex produkter!!).
Man kan göra det pĂ¥ flera olika sätt utan att för den delen tappa överskĂ¥dligheten. Vi har valt att lösa det sĂ¥ här:
[IMG]http://www.ehandel.se/forum/attachment.php?attachmentid=881&stc=1&d=1366621324[/IMG]
22 april, 2013 kl. 09:31 #163076Lubic
DeltagareVi hade först en toppmeny plus en vänstermeny i en av vĂ¥ra butiker som sedan ändrades till en endast en toppmeny för att fĂ¥ mer bredd till produktlistningarna. Detta har vi dock nu ändrat tillbaks till bara en vänstermeny.
Anledningen till att vi gick tillbaks till en vänstermeny var för att enklare/bättre fĂ¥ in länkar, sĂ¥ som erbjudanden, presentkort, topplistor, etc. Samt att känslan pĂ¥ sidan blev ”bättre”.
Tyvärr har vi inte gjort nĂ¥gra A/B-tester.
22 april, 2013 kl. 09:52 #163079sanmic
Deltagare@Joel 63703 wrote:
Vänstermeny är sĂ¥Ă¥Ă¥ 90-tal! Nä men jag föredrar toppmeny av den enkla anledningen att det ger en hel del utrymme att exponera annat viktigt pĂ¥ bredden (t.ex produkter!!).
QUOTE]Exakt, det är det här jag hĂ¥ller med om till 100%!
Just utrymmet till produkter och lite annat lull-lull vill man ju Ă¥t.
FĂ¥r se om man slänger upp en testshop sĂ¥ fĂ¥r kunderna testa lite själva och Ă¥terkomma med feedback, det brukar ge en hel del intressanta svar
-
FörfattareInlägg
- Du mĂ¥ste vara inloggad för att svara pĂ¥ detta ämne.