Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › 100 tips to e-commerce
Etiketter: e-commerce tips, e-handels tips
- Detta ämne har 6 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast för 16 år, 4 månader sedan av
Arne.
-
FörfattareInlägg
-
8 maj, 2009 kl. 10:51 #93878
Anders
DeltagareStærkt inspireret af en liste med 100 brugers tips til Ehandel her (http://www.webmasterworld.com), vil jeg nu høre jeres bedste 100 tips til E-handel. Jeg starter selv med tip nummer 100 og håber i kommer med de næste 99 Ehandelstips.
100) Brug lokalt domain til din mÃ¥lgruppe. Sælger du til svensker skal du bruge et .se domain, og et .de domain hvis du sælger til tysker. Alternativt kan .com/de bruges, men aldrig .se til f.eks. tyske kunder. Det giver den tyske kunde et indtryk af, at kunden har anden prioritet fordi han er tysker…
PS: Undgå venligst at kommenter på de andres tips i denne tråd.
8 maj, 2009 kl. 10:59 #105930Dan
Deltagare99) Svara på e-post inom 1 timme.
98) Använd stora och bra produktbilder med zoomfunktion.8 maj, 2009 kl. 11:24 #105931Kocken
Deltagare97) Ha en fast telefon och svara i den. Helst ett 020 nummer.
9 maj, 2009 kl. 10:46 #105934Katrin Lundgren
Deltagare96) erbjud fler aolika betalsätt
95) erbjud gärna flera olika leveransmöjligheter
94) Visa tydligt vad frakten kostar redan i varukorgen9 maj, 2009 kl. 10:54 #105935Dan
Deltagare93) Skriv ut all företagsinformation, adress, organisationsnummer och telefonnummer tydligt och visa att du är ett riktigt företag som står bakom.
9 maj, 2009 kl. 15:41 #105945ThomasVJ
Deltagare92) Husk at modtagere af e-mails og nyhedsbreve ALTID læser PS beskeden!
24 juni, 2009 kl. 17:23 #106372Arne
DeltagareBra artikel om att utveckla köpknappen. Den kanske inte ska var röd eftersom färgen signalerar stopp mm.
E-commerce calls to action: design tips | Blog | Econsultancy -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.