- Detta ämne har 28 svar, 21 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 11 månader sedan av Parvelito. 
- 
		FörfattareInlägg
- 
		
			
				
16 december, 2010 kl. 14:14 #117294Katrin Lundgren DeltagareLeverantörer som ljuger gång på gång, den kommer snart, och ett halvår senare har man fortfarande inte grejorna Leverantörer som har egna webbutiker och säljer till lägre priser Kunder som nekats faktura i butiken och då ringer och säger att de inte kan beställa och kräver faktura. 17 december, 2010 kl. 07:11 #117313Kocken DeltagareDagens objekt. 
 Speditörer: i detta fall DHL, som hela tiden gömmer sig bakom att andra speditörer har problem. Sätter i system att klaga på SJs problem, när de har möjlighet att göra något åt det genom att inte anlita SJ till transporter upp till norra Sverige.17 december, 2010 kl. 07:52 #117314Tomas DeltagareSpeditörer igen: 
 En dam frÃ¥n en förskola! ringer och frÃ¥gar om vi väntar pÃ¥ ett rökskÃ¥p. Jo, det gör vi ju en brÃ¥ttomleverans inför helgen. Hon förklarar hur lastbilschaffisen som lastade av det hos dem inte lyssnade pÃ¥ dem när de sa att det där har vi inte beställt och vill inte ha. Ställ inte av det här. SÃ¥ klart gör han det ändÃ¥!?Jag ringer lokala Ã¥keriet – Vilken idiot, säger killen jag pratar med. Jo, det kan man ju faktiskt hÃ¥lla med om:rolleyes: Paketet kom sent igÃ¥r, men hade inte förskolan ringt hade det säkert varit lost in space i dagar eller veckor. Ã…keriet gjorde inte sitt jobb. Tänk, det rörde sig om en 8 mil kort leverans och även dÃ¥ gÃ¥r det snett, konstigt att nÃ¥gra paket kommer fram egentligen;) 17 december, 2010 kl. 07:56 #117315Tomas DeltagarePÃ¥ tal om speditörer igen: 
 SÃ¥ klart att det handlar om det lokala kontorets anställda och inte UPS som helhet, men i vilket fall är det UPS som det här fallet betett sig riktigt illa.Kan väl inte vara allt för vanligt fÃ¥r man hoppas? Dags att byta personal kan man tycka. 12 juli, 2011 kl. 11:03 #124490Gillettedirekt Deltagare– Kunder som kontaktar oss (Gillettedirekt.se) och skäller när Gillette skickat gratisrakhyvlar till deras söner… – Andra webbutiker som stjäler texter pÃ¥ produkter som jag själv suttit och författat för att fÃ¥ det ”lite unikt”. 12 juli, 2011 kl. 12:23 #124491Prix Deltagare@Gillettedirekt 21512 wrote: – Kunder som kontaktar oss (Gillettedirekt.se) och skäller när Gillette skickat gratisrakhyvlar till deras söner… – Andra webbutiker som stjäler texter pÃ¥ produkter som jag själv suttit och författat för att fÃ¥ det ”lite unikt”. Vilken idiot, om man fÃ¥r säga sÃ¥, skäller över en gratis rakhyvel. Skulle aldrig tro att de skickar till en 10-Ã¥ring medvetet i alla fall och är du runt 17-19 är det väl eget beslut, behÃ¥ll eller släng. 12 juli, 2011 kl. 14:30 #124494Disa DeltagareJag är ny här… men jag undrar om det är ok att gnälla pÃ¥ kunder som trycker pÃ¥ sina rättigheter men som inte kan se att de borde ha skyldigheter ocksÃ¥, i alla fall rent moraliskt… 12 juli, 2011 kl. 15:09 #124495Parvelito DeltagareDisa: Vad vinner du pÃ¥ det? 12 juli, 2011 kl. 17:13 #124498Disa DeltagareFörmodligen inget men det var väl en gnälltrÃ¥d=) Funderar ibland och speciellt i dag pÃ¥ varför det är sÃ¥ svÃ¥rt att fÃ¥ saker och ting att bli rätt. Vill väl men kunden fyller inte sina Ã¥taganden och dÃ¥ blir det svÃ¥rt att erbjuda service.Om en vara ska reklameras sÃ¥ borde väl kund skicka tillbaks den? 12 juli, 2011 kl. 17:31 #124499prylsjuk DeltagareDet är väl olika hur e-handlarna gör och beror väl ocksÃ¥ pÃ¥ varans värde. Är det en skitsumma sÃ¥ kanske man bara kan skicka en ny vara till kunden, om inte sÃ¥ kan man ta tillbaka den. Du vill ju ha tillbaka den och dÃ¥ ska ändÃ¥ kunden lyssna pÃ¥ dig. Men kunden ska vid reklamation inte behöva betala returfrakten när denne skickar tillbaka den trasiga varan. 
- 
		FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
 
				


 
															