Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › Avisering med varubrev
- Detta ämne har 3 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 6 månader sedan av Pips. 
- 
		FörfattareInlägg
- 
		
			
				
18 april, 2012 kl. 18:10 #97916Annica DeltagareHej på er alla, 
 Vi ska börja nu med varubrev och försöker utläsa pÃ¥ postens sidor om det är nÃ¥gon extra avgift pÃ¥ avisering via brev om kunden inte har mobil eller e-post adress. Har för mig att det medför nÃ¥gon kostnad dÃ¥, eller har jag fel?19 april, 2012 kl. 00:22 #143049bloggus DeltagareDu har fel. Varubrev delas alltid ut direkt i brevlÃ¥dan om möjligt. Om de inte fÃ¥r plats, sÃ¥ aviseras kunden pÃ¥ nÃ¥got sätt – alla sätt är inkluderade i portot sÃ¥ klart, som vilket vanligt brev som helst. Posten Varubrev är snabbt och kostnadseffektivt. Dessutom finns tjänsten som ett miljöanpassat alternativ och brevet levereras direkt till mottagarens postlÃ¥da. I de fall dÃ¥ försändelsen är för stor för att rymmas i postlÃ¥dan fÃ¥r mottagaren ett aviseringsmeddelande vis SMS, e-post eller brev. Kunden hämtar dÃ¥ varan pÃ¥ närmaste utlämningsställe. 19 april, 2012 kl. 06:26 #143052Annica DeltagareTack för det bloggus, det var bra att jag hade fel:) 27 april, 2012 kl. 11:50 #143760Pips DeltagareTyvärr sÃ¥ verkar det som att tjänsten SMS-avisering inte riktigt fungerar sÃ¥ bra som man hade hoppats. Fördelen med SMS-avisering är ju att kunderna kan fÃ¥ ett sms redan samma dag som du lämnat in dem pÃ¥ postkontoret, i stil med ”Ett brev frÃ¥n Bubbleroom är inlämnat till Posten”. Dock har jag upptäckt att det i stort sett bara är CDON som fÃ¥r iväg de där redan samma dag. Lensway och vÃ¥rt testpaket fick aviseringarna utskickade dagen efter, det vill säga när breven i stort sett redan skall vara framme. 
- 
		FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
 
				 
															