Startsida › Forum › E-handelsforumet › Feedback & Kritik › Bracelet for Hope
- Detta ämne har 3 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast för 9 år, 3 månader sedan av
Lundstrom.
-
FörfattareInlägg
-
27 maj, 2016 kl. 13:31 #103577
OscarJ
DeltagareHej,
Jag hjälper till med konfig av en webbshop – men grafisk design är inte mitt hetaste ämne.
Skulle uppskatta feedback kring sidan:
http://www.braceletforhope.com
Tack på förhand
9 juni, 2016 kl. 13:57 #181756Lundstrom
DeltagareFörst och främst vill jag pÃ¥peka det faktum att braceletforhope.com vill kombinera god lönsamhet med välgörenhet. Riktigt kul och bra initiativ. Lyckas ni ha en vinstmarginal pÃ¥ 11% är det ju dessutom riktigt bra(även om ni pÃ¥stÃ¥r annat), vilket ger potential att växa ytterligare och i förlängningen skänka ännu mer pengar. ”win-Win”. Pricken över i:et i affärsmodellen tycker jag är det faktum att man kan fÃ¥r välja vart pengarna ska gÃ¥, beroende pÃ¥ vilken färg man köper. Ger ett mervärde till själva produkten kopplat till välgörenheten.
Tänker att välgörenheten skulle kunna lyftas upp redan pÃ¥ förstasidan. Nu kräver det att jag gÃ¥r in pÃ¥ de olika flikarna för att förstÃ¥ att pengarna till stor del gÃ¥r till välgörenhet. Ser lite ensamt ut(laptop) med ”fraktloggan” sÃ¥ kan med fördel placera lite fler loggor med försäljningsargument.
Skriv gärna under varje produktbild, och i produkttexterna att ”40% av intäkterna för denna produkt gÃ¥r oavkortat till…”
Tycker du/ni har lyckats bra med ikonerna för de olika välgörenhetsalternativen. Placera dessa över produktbilderna på första sidan? Det första jag som kund vill besluta är vilket välgörenhetsprojekt jag vill stödja.
”Vart-gÃ¥r-pengarna” grafiken ser lite olika ut i mobil och laptop, i laptoppen ser det ut som texten av misstag har hoppat ut ur rutorna. FörstÃ¥r att ni vill ha sÃ¥ att varje ruta är rätt andel med procenten. DÃ¥ rutorna är sÃ¥ stora fÃ¥r alla inte plats pÃ¥ skärmen samtidigt. Tycker man förlorar lite av den effekt ni vill uppnÃ¥ dÃ¥. Kanske kan man minska ner den sÃ¥ hela fÃ¥r plats i skärmen samtidigt.
Hoppas detta var till någon hjälp, Lycka till med sidan framöver!
27 juni, 2016 kl. 13:54 #181891OscarJ
Deltagare@Lundström 87336 wrote:
Först och främst vill jag pÃ¥peka det faktum att braceletforhope.com vill kombinera god lönsamhet med välgörenhet. Riktigt kul och bra initiativ. Lyckas ni ha en vinstmarginal pÃ¥ 11% är det ju dessutom riktigt bra(även om ni pÃ¥stÃ¥r annat), vilket ger potential att växa ytterligare och i förlängningen skänka ännu mer pengar. ”win-Win”. Pricken över i:et i affärsmodellen tycker jag är det faktum att man kan fÃ¥r välja vart pengarna ska gÃ¥, beroende pÃ¥ vilken färg man köper. Ger ett mervärde till själva produkten kopplat till välgörenheten.
Tänker att välgörenheten skulle kunna lyftas upp redan pÃ¥ förstasidan. Nu kräver det att jag gÃ¥r in pÃ¥ de olika flikarna för att förstÃ¥ att pengarna till stor del gÃ¥r till välgörenhet. Ser lite ensamt ut(laptop) med ”fraktloggan” sÃ¥ kan med fördel placera lite fler loggor med försäljningsargument.
Skriv gärna under varje produktbild, och i produkttexterna att ”40% av intäkterna för denna produkt gÃ¥r oavkortat till…”
Tycker du/ni har lyckats bra med ikonerna för de olika välgörenhetsalternativen. Placera dessa över produktbilderna på första sidan? Det första jag som kund vill besluta är vilket välgörenhetsprojekt jag vill stödja.
”Vart-gÃ¥r-pengarna” grafiken ser lite olika ut i mobil och laptop, i laptoppen ser det ut som texten av misstag har hoppat ut ur rutorna. FörstÃ¥r att ni vill ha sÃ¥ att varje ruta är rätt andel med procenten. DÃ¥ rutorna är sÃ¥ stora fÃ¥r alla inte plats pÃ¥ skärmen samtidigt. Tycker man förlorar lite av den effekt ni vill uppnÃ¥ dÃ¥. Kanske kan man minska ner den sÃ¥ hela fÃ¥r plats i skärmen samtidigt.
Hoppas detta var till någon hjälp, Lycka till med sidan framöver!
Hej! Ursäkta det senare svaret. Det har varit mycket på jobbet. Vi tog till oss av det du skrev och har gjort några förändringar. Jag har även försökt börja pilla lite med vår SEO.
Vart gÃ¥r pengarna ser medvetet annorlunda ut i mobilen och desktop. Men det kanske inte blev sÃ¥ lyckat som vi hoppats. Vi kommer nog byta ut denna mot en ny sida dÃ¥ vi känner att vi är väldigt tydliga med det vi vill vara tydliga med avseende vinst/välgörenhetsfördelningen pÃ¥ andra sidor nu (vi skrev om ”Om oss texten”).
Den nya sidan kommer att visa hur fördelningen ser ut mellan de olika välgörenheterna, vad tror ni om detta? T.ex. att x-procent skänkt till Svenska barnhjälpen och x-procent har skänkt till Vi-skogen.
5 juli, 2016 kl. 08:46 #181958Lundstrom
DeltagareGjorde ett hastigt återbesök. Blivit mycket bättre av de förändringar ni gjort. Bra med 100kr per armband, blir väldigt tydligt. Fortsätt så och lycka till!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.