Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Chatfunktioner
- Detta ämne har 12 svar, 10 deltagare, och uppdaterades senast för 9 år, 11 månader sedan av
Sabbacus.
-
FörfattareInlägg
-
16 november, 2015 kl. 12:13 #179859
Ztrade
DeltagareFinns det någon av dessa chat-tjänster som har inbyggd SMS-tjänst?
SMS kanske inte känns helt 2015 med alla facebook-messenger, kik, och alla världens meddelande-appar som finns på marknaden, men det fungerarDet händer att man får in en och annan felaktig mejladress, det vi gör då är att ringa kunden, vilket tar tid.
Jag tänker mig att det kan vara ett smidigt sätt att nÃ¥ ut till kunder som inte svarar pÃ¥ telefon(alt. skippar man ringandet helt), dÃ¥ vi inte har nÃ¥got mobilnummer pÃ¥ företaget kan vi inte SMS’a den gamla hederliga vägen, därför skulle det vara smidigt med en chat/sms kombo dÃ¥ vi är nyfikna pÃ¥ att börja använda oss av en chat-tjänst i vÃ¥r butik.
Finns det inte ett färdigt chatt/SMS program kanske jag gett någon en affärsidé om inte annat, jag kan vara förste pilot på det programmet!
17 november, 2015 kl. 06:46 #179870Dancar
DeltagareDet ska gå att köra Zopim utan Zendesk. Jag skulle dock rekomendera att börja köra Zendesk också för att samla allt på samma ställe. Det är gött att kunna se historiken samt knyta ihop alla kanaler till samma plats. Men smaken är som baken
17 november, 2015 kl. 06:59 #179871Sabbacus
DeltagareVi kör endast Zopim utan någon koppling mot Zendesk. Fungerar bra. Det är vissa delar i Zopim som inte är optimala för vår verksamhet och vårt arbetsflöde, men bortsett från det är det bra.
Då jag så sent som igår skrev ett svenskt mail till Zopims svenska representant (förmodligen engelsman som använder Google Translate
) får ni ta del av mina åsikter om vad som saknas i Zopim, ur ett mer tekniskt perspektiv (då jag inte använder systemet själv utan bara administrerar det). Notera dock att vi är flera samtidiga användare av Zopim.
—
1. Jag som är tekniker på vårt företag måste vara en agent för att kunna administrera systemet, detta trots att jag inte jobbar med Zopim i den dagliga verksamheten (det är våra säljare som sitter där).
– Jag fÃ¥r chatnotifikationer som jag inte vill/ska ha (jag svarar inte pÃ¥ de, men ändÃ¥).
– Jag kan inte vara ”unavailable for chat” (finns inte), bara invisible. SÃ¥ jag fÃ¥r alltid chatnotifikationer.
– Vi mÃ¥ste betala för en agent som aldrig kommer att användas i praktiken.2. Det gÃ¥r inte att sätta en ”catch all”-adress för offlinenotifikationer (till en generell adress, inte till säljarnas e-postadresser). Alternativen är sÃ¥ledes
– Byta ut en säljares e-postadress till den generella e-postadressen och sedan slÃ¥ av notifikationer för alla andra säljare.
– Aktivera ’email piping’ för kontot. DÃ¥ kommer dock samtliga chatnotifikationer ocksÃ¥ att skickas dit, nÃ¥got vi inte är intresserade av.Punkt nummer tvÃ¥ har jag skickat in till er som en feature request.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.