Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › DHL Multishipping – ny status?
- Detta ämne har 19 svar, 11 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 7 månader sedan av bslask. 
- 
		FörfattareInlägg
- 
		
			
				
27 februari, 2013 kl. 13:01 #99709lenp DeltagareÄr det nÃ¥gon som känner till vad detta status pÃ¥ sändningen innebär: ”Sändning pÃ¥ terminal – Felaktiga uppgifter frÃ¥n avsändare – Inväntar korrekta uppgifter” Har dykt upp en hel del sista dagarna pÃ¥ en del sändningar, kan inte minnas att jag sett det förut. /L 27 februari, 2013 kl. 13:08 #160444Parvelito DeltagareDet lär enligt uppgift betyda att avsändaren inte har betalat nÃ¥gon faktura, och att man därför att stoppat alla paket pÃ¥ terminalerna frÃ¥n den avsändaren. 27 februari, 2013 kl. 13:10 #160445lenp DeltagareWhat…? Det lät spännande, dags att jag tar kontakt med DHL 😮 27 februari, 2013 kl. 15:10 #160455Freddesix DeltagareJag har drabbats av det en gÃ¥ng för cirka 2-3 veckor sedan. Nästa steg i processen är att paketet kommer att gÃ¥ vidare som vanligt och sen kommer det att ligga ett par extradebiteringar pÃ¥ din nästa DHL-faktura. När jag upptäckte detta ringde jag in och hörde efter vad som hänt och fick dÃ¥ till svar att vÃ¥r fraktetikett inte gÃ¥tt att scanna auotmatiskt och att DHL därför manuellt separerat försändelsen frÃ¥n flödet för att korrigera felet. Vill minnas att vi betalade 55kr+moms för detta utöver kostnaden för frakt och DMT. Varför eller pÃ¥ vilket sätt etiketten var felaktig gick inte att ta reda pÃ¥. Eftersom det varken hänt förr eller senare sÃ¥ har jag inte gÃ¥tt vidare med detta utan betraktar det som en engÃ¥ngsföreteelse. 27 februari, 2013 kl. 15:40 #160459lenp DeltagareOk, lÃ¥ter mer troligt… Kan det vara dÃ¥ligt ’tryck’ pÃ¥ etiketterna – har iofs tyckt att de börjat se dassiga ut… Zebra GK420D DT, inte mycket toner att byta i en sÃ¥ – men ska dom rengöras pÃ¥ nÃ¥got sätt? /L 28 februari, 2013 kl. 07:44 #160484Henrik_G DeltagareDu fick inget svar frÃ¥n DHL igÃ¥r? 28 februari, 2013 kl. 08:08 #16048828 februari, 2013 kl. 10:51 #160503Freddesix Deltagare@lenp 61374 wrote: Kan det vara dÃ¥ligt ’tryck’ pÃ¥ etiketterna – har iofs tyckt att de börjat se dassiga ut… Zebra GK420D DT, inte mycket toner att byta i en sÃ¥ – men ska dom rengöras pÃ¥ nÃ¥got sätt? I vÃ¥rt fall var det inget fel pÃ¥ etiketten när paketet lämnade oss, det är jag 100% säker pÃ¥. Troligtvis har den skadats längs vägen eller dylikt. 2 mars, 2013 kl. 08:29 #161411Ankis DeltagareJag fick ocksÃ¥ det meddelandet pÃ¥ ett paket, och i fakturan frÃ¥n dhl ett tillägg pÃ¥ 100:- trots att paketet levererats. Det var bra etikett och rätt adress när den Ã¥kte härifrÃ¥n Kan det vara etiketter som skadats i hanteringen undrar jag ocksÃ¥? 2 mars, 2013 kl. 09:01 #161413GregerA DeltagareDet kan bero pÃ¥ att man använt ett felaktigt postnummer. S.k. box-postnummer och egna postnummer, som större företag, kommuner, sjukhus mm kan ha, skall inte användas för paket utan bara för brev. För paket mÃ¥ste man använda postnumret som gäller för den gatuadress leveransen skall ske till. Tyvärr är kunskapen om detta dÃ¥lig hos de som beställer frÃ¥n sÃ¥dana ställen, sÃ¥ det händer ganska ofta att det kommer en tilläggsdebitering för att fraktbolaget ändrat postnumret, trots att man uppgett exakt den adress beställaren uppgett. Den officiella postnummerkatalogan finns pÃ¥ Välkommen till Postnummerservice 
- 
		FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
 
				
 Kan det vara etiketter som skadats i hanteringen undrar jag också?
  Kan det vara etiketter som skadats i hanteringen undrar jag också?
 
															