Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › DHL och SMS avisering
- Detta ämne har 19 svar, 11 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 12 månader sedan av
bslask.
-
FörfattareInlägg
-
6 november, 2012 kl. 18:26 #155061
pyhobby
DeltagareSÃ¥g att ”pÃ¥minnelse via brevavisering” var bortplockat ur multishipping när jag var där inne och rotade runt tidigare idag. SÃ¥ det stämmer säkerligen att nÃ¥gonting är pÃ¥ väg att ändras.
6 november, 2012 kl. 19:31 #155066prylsjuk
DeltagareJag har använt DHL i över 1 år och inte haft några problem alls vad det gäller aviseringar. Däremot har jag haft problem med att dom inte hämtat mina paket vissa dagar och att jag själv får sitta och ringa DHL för att boka ny hämtning dagen därpå. Annars är det kanon!
6 november, 2012 kl. 22:06 #155076bloggus
Deltagare@Majsan 55272 wrote:
…
men nu av informationen vi fÃ¥tt frÃ¥n Pluskontot sÃ¥ är det ett tillval och kommer nu kosta pengar.Vilken information? StÃ¥r väl inget i de senaste pdf-filerna om tilläggen att detta skulle kosta? Det stÃ¥r alltsÃ¥ inget alls om sÃ¥dant tillval, inte vad jag sett i alla fall. Om jag missat det fÃ¥r du gärna upplysa om vilket dokument, sida/stycke ….
@Majsan 55272 wrote:
Den inställningen vi tidigare hade på brevavisering i ServicePoint har även försvunnit.
Kanske därför att pÃ¥minnelsen nu är standard, inte tillval?? Det jag blev upplyst om är att det alltid kommer skickas ut en pÃ¥minnelse efter 7 dagar dagar och det gÃ¥r inte att välja bort det. Nu kanske tjejen pÃ¥ tekniska avdelningen hade fel och inte visste nÃ¥got, men hon lät i alla fall att hon visste vad hon pratade om och hade bra koll pÃ¥ läget …
—
7 november, 2012 kl. 07:43 #155081Majsan
Deltagare@bloggus 55289 wrote:
Vilken information? StÃ¥r väl inget i de senaste pdf-filerna om tilläggen att detta skulle kosta? Det stÃ¥r alltsÃ¥ inget alls om sÃ¥dant tillval, inte vad jag sett i alla fall. Om jag missat det fÃ¥r du gärna upplysa om vilket dokument, sida/stycke ….
Kanske därför att pÃ¥minnelsen nu är standard, inte tillval?? Det jag blev upplyst om är att det alltid kommer skickas ut en pÃ¥minnelse efter 7 dagar dagar och det gÃ¥r inte att välja bort det. Nu kanske tjejen pÃ¥ tekniska avdelningen hade fel och inte visste nÃ¥got, men hon lät i alla fall att hon visste vad hon pratade om och hade bra koll pÃ¥ läget …
—@Majsan 55262 wrote:
Rätta mig gärna om jag har fel
Som jag tidigare sa sÃ¥ fÃ¥r man gärna rätta mig om jag har fel, vilket jag faktiskt har. Eftersom det i det nya avtalet ”DHL inrikes tillval och tillägg” pÃ¥ sidan 4 stÃ¥r att brevavisering skall kosta 10 kr/brev och det försvann i vÃ¥r multishipping, sÃ¥ tolkade jag det som om det nu ska kosta pengar.
I och med att jag ändÃ¥ hade DHL pÃ¥ trÃ¥den nu pÃ¥ morgonen, sÃ¥ ställde jag frÃ¥gan till dom och fick till svar att det nu är en standard i multishipping och därmed även kostnadsfritt. SÃ¥ Bloggus – Du har rätt och jag har fel, om hur det ligger till efter 1 november
7 november, 2012 kl. 13:32 #155119Abbesnabb
DeltagareTidigare har jag i DHL-multishipping fÃ¥tt status ”Mottagaren aviserad” när paketet har kommit fram till Service Point och kunden aviserats. Sedan nÃ¥gon dag tillbaka följs denna status av det mer aggressiva: ”RECEIVER NOTIFIED – REMINDER”.
Vad betyder det och varför börjar jag få denna status?
7 november, 2012 kl. 13:57 #155122bloggus
Deltagare@Majsan 55295 wrote:
I och med att jag ändÃ¥ hade DHL pÃ¥ trÃ¥den nu pÃ¥ morgonen, sÃ¥ ställde jag frÃ¥gan till dom och fick till svar att det nu är en standard i multishipping och därmed även kostnadsfritt. SÃ¥ Bloggus – Du har rätt och jag har fel, om hur det ligger till efter 1 november
#wining
Nää … jag kollade än en gÃ¥ng idag för att vara säker.
För de som vill veta, så har det ju funnits sedan i våras, men det var dumt implementerat i Mutlishipping och man fick klicka in en ruta för varje paket fast det var gratis för att få denna tjänst.
Nu är det i alla fall som standard att påminnelse skickas ut per brev efter 7 dagar och man behöver inte klicka i något för att detta skall gälla.
—
7 november, 2012 kl. 13:59 #155123bloggus
Deltagare@Abbesnabb 55335 wrote:
Tidigare har jag i DHL-multishipping fÃ¥tt status ”Mottagaren aviserad” när paketet har kommit fram till Service Point och kunden aviserats. Sedan nÃ¥gon dag tillbaka följs denna status av det mer aggressiva: ”RECEIVER NOTIFIED – REMINDER”.
Vad betyder det och varför börjar jag få denna status?
En bugg i deras system. Man borde inte se det i multishipping och detta syns inte i den vanliga trackingen på t.ex. DHLs sida. Antar att de kommer rätta till det. Inget som påverkar dig eller kunder fick jag veta.
7 november, 2012 kl. 14:18 #155124Abbesnabb
DeltagareTack Bloggus.
7 november, 2012 kl. 20:27 #155156martinkiland
DeltagareVi har haft en hel problem med paket som kommit tillbaka som beror på att kunder har uppget fast telefon eller skrivit in sitt mobilnummer fel etc och då inte fått avisering. Jag trodde redan kunderna fick denna extra brevpåminnelse, men att det inte varit så är ju positivt, för då borde det bli betydligt färre paket tillbaka nu framöver!
7 november, 2012 kl. 21:27 #155159bslask
Deltagarejapp, detta är en mycket god nyhet!
Vi har dock haft väldigt fÃ¥ aviseringar som ’ej gÃ¥tt fram’
Totalt sett mycket nöjd med DHL via Pluskontot, fungerar kanon får jag faktiskt säga. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.