Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › DHL servicepoint-aviseringen krĂ„nglar
- Detta Àmne har 7 svar, 8 deltagare, och uppdaterades senast för 14 Är, 1 mÄnad sedan av
Magnus.
-
FörfattareInlÀgg
-
15 september, 2011 kl. 19:40 #96459
Ankis
DeltagareHej
Sista veckorna har nĂ„gra kunder hört av sig om var paketen Ă€r, inte mĂ„nga men Ă€ndĂ„. Paketen Ă€r framme pĂ„ utlĂ€mningsstĂ€llet, men dhl har inte aviserat ???? đĄ
Det stÄr aviserat pÄ dhl multishiping, men kunden sÀger att de inte fÄtt nÄgon.
Har fler haft dessa problem sista veckorna?Jag ska givetvis frÄga dhl vad detta kan bero pÄ.
15 september, 2011 kl. 19:55 #126798bloggus
DeltagareNej, det har fungerat utan problem.
15 september, 2011 kl. 21:21 #126800Parvelito
DeltagareDet har fungerat ungefÀr som vanligt. DHL:s mail har en tendens att fastna i spamfiltren ibland, sÄ dÀrför brukar vi maila ut ett eget mail med kollinummer nÀr vi skickar ivÀg paketet sÄ kan de flesta kunderna sjÀlva hÄlla koll pÄ sitt paket om aviseringen inte kommer.
15 september, 2011 kl. 21:34 #126802iwona
GÀstJag hade faktisk igÄr en kund som eftersökte sitt paket.
Det stĂ„r aviserat pĂ„ DHL multishiping men om kunden hade fĂ„tt SMS eller inte kan jag inte svara. NĂ€r jag hade stĂ€llt frĂ„gan till kunden om avisering hade inte fĂ„tt svar – sĂ„ jag misstĂ€nker att kunden hade missat SMS sjĂ€lv eller nĂ„got liknande.
Det har hÀnt mig att aviserings-SMS kommer inte till mig nÀr min mobil Àr avstÀngt / urladdat.16 september, 2011 kl. 05:21 #126806Lubic
DeltagareJust aviseringarna (SMS) hos DHL var en av anledningarna till att vi bytte till Posten.
Skillnaden för oss var att DHL inte skickar brevavisering om man har valt SMS. Posten skickar tvÄ SMS och sedan en brevavisering, vilket gör att fÀrre kunder missar att hÀmta ut sina paket. Vi hade ganska mÄnga returer med DHL dÀr kunderna hade missat sina aviseringar/inte fÄtt dem. Förhoppningsvis börjar DHL ocksÄ med dessa brevaviseringar nÀr kunderna har fÄtt SMS och inte har hÀmtat ut sitt paket pÄ en vecka eller liknande.16 september, 2011 kl. 06:02 #126809Katrin Lundgren
DeltagareTÀnk pÄ att de flesta sms system fungerar som sÄ att om telefonen varit avstÀngd nÀr SMS et skickades ut sÄ sparas SMS et i telefonsystemet bara en viss tid, max brukar vara i 48 timmar och har dÄ din telefon varit avstÀngd lÀngre Àn detta finns risken att SMSet inte finns kvar och att du alltsÄ inte fÄr det. Det orsakar en hel del sms som inte kommer fram
16 september, 2011 kl. 11:58 #124895Jimmy Ostrom
DeltagareJag har vid ett tillfÀlle krÀvt en spec lista pÄ dom telefonummer som jag mailat in till DHL.
DÀr var det XX som det inte hade gÄtt ut SMS till och dÄ sa jag att detta ska vi dÄ fÄ ett mail om.
@Ankis 24071 wrote:
Hej
Sista veckorna har nĂ„gra kunder hört av sig om var paketen Ă€r, inte mĂ„nga men Ă€ndĂ„. Paketen Ă€r framme pĂ„ utlĂ€mningsstĂ€llet, men dhl har inte aviserat ???? đĄ
Det stÄr aviserat pÄ dhl multishiping, men kunden sÀger att de inte fÄtt nÄgon.
Har fler haft dessa problem sista veckorna?Jag ska givetvis frÄga dhl vad detta kan bero pÄ.
16 september, 2011 kl. 13:01 #126838Magnus
DeltagareJag skickar alltid ett extra mejl med sÀndnings-nr och lÀnk till servicepoint.
TyvÀrr finns det kunder som hör av sig nÀr man har skickat faktura till dem pga outlöst paket.De pÄstÄr sig inte ha fÄtt sms-meddelande eller mejl frÄn mig.
Ofta Àr det deras dotter som har bestÀllt varan och de Àr dÄ sura över att fÄ en avgift att betala nÀr de inte har hÀmtat ut paketet.Vet inte riktigt hur man ska hantera det problemet.
FöreslÄr dÄ att dela pÄ frakt-avgiften, de flesta gÄr dÄ med pÄ det.
En del vÀgrar betala, dÄ Àr det svÄrt att krÀva in detta eftersom de bestrider att de har fÄtt sms och mejl pÄ sÀndnings-nr. -
FörfattareInlÀgg
- Du mÄste vara inloggad för att svara pÄ detta Àmne.