Startsida Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Ej uthämtade paket

Visar 3 inlägg - 11 till 13 (av 13 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #166830
    Runns.se
    Deltagare

    Vi makulerar faktura och order, har inte tid att bråka med kunder som inte orkar hämta ut.

    Vi har dock mängder med paket som inte aviseras, SMS är det katastrof på mindre problem via brev.

    #166833
    jonathanb
    Deltagare

    Varor som ”tillverkas eller väsentligt utformas efter kundens särskilda önskemĂĄl” kan undantas frĂĄn ĂĄngerrätten om sĂĄ avtalats med kund. Det räcker alltsĂĄ inte med att varan normalt inte lagerhĂĄlls för att ĂĄngerrätten ska kunna förbigĂĄs.

    Utifall att varan inte skulle uppfylla dessa krav så bör du i detta fall kunna neka ångerrätt ändå. Enligt ARN:s utslag 2010-7274 (som i och för sig gällde ett mobilabonnemang men bör vara tillämpligt även här) är ett ej uthämtat paket inte ett giltigt sätt att utnyttja ångerrätten.

    Om du i köpvillkoren eller på annat sätt avtalat om avgift för ej uthämtat paket kan ett alternativ vara att godkänna returen men debitera avgiften.

    #186627
    kaiserkarl
    Deltagare

    Lurigt detta…det har ännu bara hänt 2 gĂĄnger, första gĂĄngen under semestertider, dĂĄ lät jag det passera och tog alla kostnader själv. Nu händer det igen…taskig planering frĂĄn kunden!

    Jag vet inte ens hur man skickar en faktura pĂĄ de 250:- som stĂĄr i mina villkor att det kostar att inte hämta ut…dock är fakturan pĂĄ ungefär samma summa…är lite sugen pĂĄ att behĂĄlla pengarna! men som vanligt är man väl för snäll och tar smällen själv, och tänker naivt att de kanske kommer tillbaka en annan gĂĄng…

    Jävligt svårt detta! Tur att det händer så sällan!

    Skulle jag ens ha rätt att behĂĄlla pengarna? Det stĂĄr ju i villkoren och det skulle ändĂĄ medföra en ”rabatt” fan vad lurigt!

Visar 3 inlägg - 11 till 13 (av 13 totalt)
  • Du mĂĄste vara inloggad för att svara pĂĄ detta ämne.