Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › GA – tvĂ„ mĂ„lgrupper
- Detta Àmne har 3 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast för 9 Är, 11 mÄnader sedan av
davidh83.
-
FörfattareInlÀgg
-
24 november, 2015 kl. 08:51 #103121
MKin
DeltagareHej,
Detta blir mitt första inlÀgg i detta forum sÄ jag hoppas att jag har lagt inlÀgget korrekt.Jag sitter och arbetar med Google Analytics och skulle vilja skapa tvÄ olika mÄlgrupper baserat pÄ om kunden surfar in under den ena produktkategorin alternativt den andra, för att sedan kunna följa antal sessioner, konverteringsgrad, bouncerate etc.
Ăr detta möjligt att fĂ„ fram? NĂ„gon GA-guru som kan guida mig i detta?
24 november, 2015 kl. 09:27 #179391Dan
DeltagareDetta borde gÄ att göra med segment: https://support.google.com/analytics/answer/3123951?hl=sv
Se bild ocksÄ.
[IMG]http://www.ehandel.se/forum/attachment.php?attachmentid=1301&stc=1&d=1448357210[/IMG]
24 november, 2015 kl. 14:35 #179932MKin
DeltagareSnyggt! Stort tack!
Jag upplever dock att det blir ett bortfall pĂ„ kunder dĂ„ kategorierna har olika fördelning som ej uppgĂ„r till totalt 100 procent av sessioner. Ăr detta pĂ„ grund av resterande trafik aldrig ger sig in pĂ„ produktsidorna utan stannar pĂ„ startsidan eller liknande?
24 november, 2015 kl. 21:00 #179933davidh83
DeltagareOm du vill se vilka sidor andra sidor folk besöker utöver dina produkt kategorier kan du vĂ€lja ”ta inte med” istĂ€llet för ”ta med” nĂ€r du skapar segmentet. Sedan kan du gĂ„ till rapporten beteende->webbplatsinnehĂ„ll->alla sidor.
-
FörfattareInlÀgg
- Du mÄste vara inloggad för att svara pÄ detta Àmne.