Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Klarna VS Sveawebpay
Etiketter: klarna, sveawebpay
- Detta ämne har 16 svar, 13 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 6 månader sedan av 
laser.
 
- 
		FörfattareInlägg
 - 
		
			
				
14 mars, 2011 kl. 15:42 #120408
lancevancedance
Deltagare@Parvelito 16924 wrote:
Därför att Klarna och Svea är de som de flesta webshoplösningar har stöd för att integrera lite enkelt.
Fortus hade ett par moduler, så de är nog värda att kolla upp!
De är till och med billigare än Svea! 199/mÃ¥n för bÃ¥de faktura och delbetalning…
14 mars, 2011 kl. 16:04 #120409Parvelito
DeltagareJag gör det själv, alldeles gratis… NÃ¥got att kolla upp för den som vill äta potatisgratäng istället för nudlar
14 mars, 2011 kl. 17:44 #120412Nicklas
Deltagare@lancevancedance 16928 wrote:
Fortus hade ett par moduler, så de är nog värda att kolla upp!
De är till och med billigare än Svea! 199/mÃ¥n för bÃ¥de faktura och delbetalning…
Jag skulle aldrig betala några fasta avgifter för faktura-betalningen och har aldrig behövt det heller, inte ens när jag startade första butiken.
14 mars, 2011 kl. 19:39 #120415GregerA
DeltagareÄr det inte så att Fortus säljer Gothias tjänst, PayByBill? Men de verkar ha satt sitt eget namn på den numera.
14 mars, 2011 kl. 19:39 #120416nobynator
Deltagare@Nicklas 16932 wrote:
Jag skulle aldrig betala några fasta avgifter för faktura-betalningen och har aldrig behövt det heller, inte ens när jag startade första butiken.
Så du betalar ingen fast avgift till Klarna varje månad? 😎
15 mars, 2011 kl. 07:45 #120426Zabler
DeltagareNej, jag jobbar på Fortus och kan bekräfta att det är en helt egenutvecklad tjänst. Motorn ligger i vårt affärssystem SAP R/3 med BAPIS gjorda asp.net.
*edit: spelling*
@GregerA 16935 wrote:Är det inte så att Fortus säljer Gothias tjänst, PayByBill? Men de verkar ha satt sitt eget namn på den numera.
OK, då vet vi. Tackar!
13 april, 2011 kl. 14:16 #121768laser
Deltagare@jpettersson 16481 wrote:
Jag hör nog till undantaget som bekräftar regeln men jag har inte upplevt nÃ¥gra problem med Svea’s kundtjänst. De gÃ¥nger jag har ringt dem sÃ¥ har jag aldrig stött pÃ¥ nÃ¥gra griniga/otrevliga personer. Tvärtom. Vi har inte heller haft nÃ¥gra problem med att kunder har hört av sig och klagat pÃ¥ fakturaärenden (dvs Svea).
Jag har även haft kontakt med klarna och det verkar inte vara några sura personer där heller. Jag har dock aldrig använt mig av deras lösning.
De fördelar jag ser med Svea jämfört med Klarna:
billiga
De sköter alla fakturautskick (via brev vilket gör att du slipper kostnad/hantering med skriva ut fakturan och lägga i paketet).
Du får betalt dagen efterMVH
jpetterssonHåller med dig och lägger till att Klarna ska vänta in betalningen från kunden innan du får betald är ju ett stort minus.
 - 
		FörfattareInlägg
 
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.