Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › kortbetalnings mardröm!
- Detta ämne har 33 svar, 14 deltagare, och uppdaterades senast för 13 Ă¥r, 4 mĂ¥nader sedan av
fredriktrane.
-
FörfattareInlägg
-
22 maj, 2012 kl. 18:15 #146066
danielandersson
Deltagare@ikomorin 45254 wrote:
”THREE_D_CHECK_FAILED” är väldigt vanligt för mig (och för de flesta) och händer pĂ¥ 1/3 av de nekade betalningarna. Men resterade felmeddelanden är ”DENIED_BY_BANK” och ”TIMEOUT”.
THREE_D_CHECK_FAILED är ju inte mycket att göra nĂ¥got Ă¥t, förutom förklara för kund att han/hon helt enkelt fĂ¥r betala med faktura eller liknande.
DENIED_BY_BANK handlar väl om att det inte finns nog med pengar pĂ¥ kortet? OcksĂ¥ svĂ¥rt att göra nĂ¥got Ă¥t.
TIMEOUT borde väl dock nästan aldrig ske.. ?
24 maj, 2012 kl. 09:33 #146190fraolsmae
DeltagareJag har nu läst ditt inlägg ”ikomorin”!
Och jag har haft bara problem sedan vi fick sveawebpay kortbetalning. 28 mars till nu har vi skickat mejl, ringt, och dom lägger skylden pĂ¥ kunden: kan inte skriva sitt visakortnummer, kunden kör fel browser, kunden har en firewall, kunden har ett mobilt bredband, kunden har fel säkerhetsinställningat i browser, kunden har inga pängar pĂ¥ kortet osv osv.
Men varför har vi en sĂ¥ stor klagomĂ¥l frĂ¥n kunder att vi kan inte köra sveas kortmodul!! Har haft nästan 1000 order med Paypal sedan 1 augusti i fjor, utan ett fel!! Inte en klagomĂ¥l med Paypal.
Byter nu kortbetalning!!
Mvh
Frank24 maj, 2012 kl. 09:39 #146191Dan
DeltagareFör att paypal inte kör 3Ds och vid bedrägerier stĂ¥r du för risken. Det är liksom sĂ¥ 3D-secure funkar.
@fraolsmae 45405 wrote:
Jag har nu läst ditt inlägg ”ikomorin”!
Och jag har haft bara problem sedan vi fick sveawebpay kortbetalning. 28 mars till nu har vi skickat mejl, ringt, och dom lägger skylden pĂ¥ kunden: kan inte skriva sitt visakortnummer, kunden kör fel browser, kunden har en firewall, kunden har ett mobilt bredband, kunden har fel säkerhetsinställningat i browser, kunden har inga pängar pĂ¥ kortet osv osv.
Men varför har vi en sĂ¥ stor klagomĂ¥l frĂ¥n kunder att vi kan inte köra sveas kortmodul!! Har haft nästan 1000 order med Paypal sedan 1 augusti i fjor, utan ett fel!! Inte en klagomĂ¥l med Paypal.
Byter nu kortbetalning!!
Mvh
Frank24 maj, 2012 kl. 16:28 #146221ikomorin
Deltagare@Dan 45406 wrote:
För att paypal inte kör 3Ds och vid bedrägerier stĂ¥r du för risken. Det är liksom sĂ¥ 3D-secure funkar.
Det visste jag inte att paypal inte har nĂ¥gon 3D-secure. Kanske det blir lönsamt att börja med dem igen, även om de har skyhöga transaktionskostnader sĂ¥ tror jag att det inte gĂ¥r att jämföra med förluster pĂ¥ potentiella vinster hos Svea. :rolleyes:
Som sagt, 3D-secure gĂ¥r inte att göra mycket Ă¥t. Men vad tycker du om SSL-certifikat, är det ett mĂ¥ste och kommer det att minska avvisningsfrekvensen?
24 maj, 2012 kl. 16:44 #146222Richie72
DeltagareDet är ju här som Klarnas superkassa blir det bästa alternativet. Slipper man sĂ¥na här problem.
Richard from butik21.com
24 maj, 2012 kl. 17:22 #146223Parvelito
Deltagare@Richie72 45441 wrote:
Det är ju här som Klarnas superkassa blir det bästa alternativet. Slipper man sĂ¥na här problem.
Nej, jag tror inte att Klarnas nya kassa är lösningen pĂ¥ de här problemen. Det kommer fortfarande att vara en massa människor som inte är kreditvärdiga, inte pĂ¥ nĂ¥got sätt vill handla mot faktura eller som vill ha det skickat till sommarstugan, till en vän eller släkting som man hjälper eller till sitt studentboende där man ännu inte är skriven.
3D secure är inte bara allt igenom dĂ¥ligt, det var lite för enkelt att bara kunna fotografera av ett kort och sĂ¥ kunde man tömma kontot var som helst i världen. Bankerna har däremot missat att förklara för kunderna hur det används, och i mĂ¥nga ebutiker slussas man först frĂ¥n butiken till betalförmedlaren, och sedan ytterligare ett steg till banken för att ange sitt lösenord. Det är rätt sĂ¥ klumpigt implementerat.
24 maj, 2012 kl. 17:31 #146224Joel
DeltagareJag tycker man borde kunna avaktivera 3D-Secure hos sin betalväxel om man vill (självklart mot att man dĂ¥ själv tar risken).
24 maj, 2012 kl. 17:32 #146225Per Nilsson
DeltagareKan ni förklara för mig varför ni inte vill ha 3DS-betalningar?
24 maj, 2012 kl. 17:34 #146226Lufox
Deltagare@Joel 45443 wrote:
Jag tycker man borde kunna avaktivera 3D-Secure hos sin betalväxel om man vill (självklart mot att man dĂ¥ själv tar risken).
Vi använder ePay och där kan man själv välja hur det ska hanteras eller bara helt enkelt stänga av den helt utan att behöva frĂ¥ga inlösaren om lov.
24 maj, 2012 kl. 17:52 #146227Parvelito
Deltagare@Joel 45443 wrote:
Jag tycker man borde kunna avaktivera 3D-Secure hos sin betalväxel om man vill (självklart mot att man dĂ¥ själv tar risken).
Jag skulle vilja kunna spärra mitt kort sĂ¥ att det bara gĂ¥r att använda med kod eller 3d secure lösenord var man än är i världen. DĂ¥ skulle man inte behöva riskera att kortet är plundrat vid sämsta tänkbara tillfälle. Ă„ven om man efter en process kan fĂ¥ tillbaka pengarna sĂ¥ hjälper ju det föga om man stĂ¥r pĂ¥ en semesterort för en veckolĂ¥ng charterresa och kontot plötsligt är tomt. 3ds är bra för kortinnehavarna om man bara begriper hur det används och att det är konsekvent.
Skall man som handlare stänga av 3ds sĂ¥ borde man ju ocksĂ¥ fĂ¥ betala för administrationen runt om reklamationerna, inte bara pengarna som det handlats för.
-
FörfattareInlägg
- Du mĂ¥ste vara inloggad för att svara pĂ¥ detta ämne.