Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #95287
    Zabler
    Deltagare

    Hej,

    Vet inte om detta går som egenreklam, eftersom jag jobbar hos leverantören av denna e-handelsplattform. I så fall får någon moderator ta bort tråden och i så fall ber jag om ursäkt.

    Skälet till denna tråd är iaf att vi lanserade vår nya snabbkassa i veckan, något som vi slipat på ett tag helt klart. Vi blev själva mycket nöjda, men samtidigt blir man ju lätt hemmablind. Skulle därför gärna vilja att några av ni erfarna e-handlare där ute som inte använder vårt system ger en objektiv bedömning på hur den fungerar.

    Kika gärna på min shop http://www.interiora.se och kom med synpunkter.

    #117005
    Lubic
    Deltagare

    Tycker att det efter en snabb koll ser bra ut. Vi själva håller på att ta fram en ny layout för våra kassor. Vill få till ett bättre flöde och minska på onödiga frågor i samband med våra ordrar.

    Dock tycker jag inte riktigt om att val man gör, t.ex. välja betalsätt, påverkar summor och annat högre upp på sidan. Känns som en generellt problem med snabbkassor i och med att man tidigt i processen vill visa en ordersammanfattning.

    Vi hÃ¥ller pÃ¥ att fundera pÃ¥ att ha ett flöde som gÃ¥r frÃ¥n vänster till höger istället för upp till ner. DÃ¥ kan man förhoppningsvis via ordersammanfattningen till höger men att man hela tiden ser ”allt” pÃ¥ en gÃ¥ng och slipper scrolla upp och ner. Men vi fÃ¥r se vad vi kommer fram till i början av nästa Ã¥r, nu nära jul vill och hinner vi inte med nÃ¥gra större förändringar.

    #117006
    fenrik
    Deltagare

    snygg o trevlig men falerar pÃ¥ att man mÃ¥ste trycka pÃ¥ knappen ”bli kund” i snabbkassa läget för att kunna gÃ¥ vidare med t.ex ett simulerat köp, med simulerat köp menar jag att helt färdigställa sin beställning och se sin totala slutsumma, inkl frakt och betalsätt. Din snabbkassa säger alltsÃ¥ emot sig själv, den tvingar mig att bli kund innan jag faktiskt tänkt att bli kund. skulle det vara en bugg sÃ¥ använde jag vid tillfället Firefox 3.6.12

    Så nu t.ex är jag kund hos dig, du har mina uppgifter i ditt kundregister. Fast jag inte har handlat hos dig. Jag ges däremot ingen möjlighet eller information om hur jag gör för att radera/ändra mina kunduppgifter hos dig trots att butiken är skyldig till det enligt distanshandelslagen.

    #117007
    Zabler
    Deltagare

    Tack för feedbacken Fenrik, den skall jag leverera vidare till programmerarna.

    Vi har diskuterat ett omvänt flöde där betalning kommer före adressuppgifter, men det blir till en senare version och av andra orsaker än den du angav, men nu gav du ytterligare vatten på kvarnen.

    Det är så skönt med forum där man har chansen att ta del av kunskap utanför företagets väggar.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du mÃ¥ste vara inloggad för att svara pÃ¥ detta ämne.