Startsida › Forum › E-handelsforumet › Feedback & Kritik › Nylanserad, The Protein Works
- Detta ämne har 8 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast för 9 år, 8 månader sedan av
smastrom1.
-
FörfattareInlägg
-
1 februari, 2016 kl. 13:43 #103301
smastrom1
DeltagareHej!
Känner att jag själv har stirrat mig blind vid det här laget, och antagligen missar uppenbara förbättringar, så tänkte höra med er om ni har lust att bidra med feedback?
Sidan: se.theproteinworks.com
Det jag skulle vilja ha tips och feedback på är hur vi kan göra den bättre anpassad för den svenska marknaden. När ni landar på sidan, är det något ni saknar rent spontant för att den ska kännas seriös och säker?
Har ni nÃ¥gra ”must haves” med tanke pÃ¥ konvertering och att fÃ¥ besökaren att stanna och kika runt?All feedback uppskattas!
1 februari, 2016 kl. 14:02 #180641Ekraft
DeltagareLite smårörigt i huvudet, och varukorgen kunde synas mer.
Kassan bjuder på några negativa överraskningar.
1: Kunder vet inte vad DPD Europe är, och de vill helst av allt veta var de kommer få hämta sitt paket. Och 4-5 dagars leveranstid?2: 79kr i frakt för en burk jordnötssmör är ganska häftigt, i synnerhet om man får det i kassan utan förvarning.
3: Kortbetalning via Sagepay, som få svenska konsumenter hört talas om, och Paypal som enda alternativ är lite tunt. Kanske bättre att låta bli att tala om Sagepay och kalla det Kortbetalning bara.. Swish och fakturabetalning som alternativ är säkert också önskvärt av konsumenterna.
1 februari, 2016 kl. 14:24 #180642smastrom1
DeltagareSuper, tack Ekraft!
Exakt denna typ av feedback som jag är ute efter. Har jobbat med ehandel i 3 Ã¥r snart, men endast frÃ¥n UK mot svenska kunder, sÃ¥ känns klurigt att försöka ”förstÃ¥” vÃ¥ra svenska kunder ibland.
Är medveten om att 79kr är lite högt. Vi kikar på att försöka sänka detta så snart vi får lite volym på våra beställningar. Klarna är på väg.
Ska absolut kika närmare på dina punkter kring DPD och Kortbetalning/Sage Pay.
Tack igen!
6 februari, 2016 kl. 23:56 #180686Technologi.se
DeltagareHej smastrom
varför hittar du ingen distributör i Sverige som du kan sälja dina produkter till om det är dina egentillverkade kosttilskott??
Dem köper in många fler från dig varje gång och du kan fokusera att sälja i uk och marknadsföra produkten i Sverige och Uk8 februari, 2016 kl. 15:00 #180707spelet
DeltagareJag tycker sidan ser bra ut och de angav sig för att vara seriös för den tänkta målgruppen kan jag tro. Bra intryck helt enkelt.
8 februari, 2016 kl. 21:22 #180713MyJosephine
DeltagareMitt första intryck är positivt. Gillar färgvalen och kontrasten. Gillar verkligen att betygsättningen syns som procent bÃ¥de i produktlistor och pÃ¥ produktsidan – känns annorlunda. Gillar alla detaljer – mycket som är nice!
Det jag kan tänka på som kan förbättras:
Produktsidan:
– ”Ställ en frÃ¥ga”, syns bara svar pÃ¥ frÃ¥gor och ej hur man själv skickar in frÃ¥ga
– När man lägger i korg stÃ¥r det pÃ¥ engelska ”VIEW CART & CHECKOUT”Kassan:
– Texten ”UUppgradera till 300 spara 1,67 kr per 100
Endast 70 kr för ytterligare 150″ har tvÃ¥ U:n i början, sek/kronor bakefter kan vara bra pÃ¥ kostnaderna/beloppenAnnat:
– Hade gärna sett ”lära känna tpw” i headern och inte bara i footern
– Jag personligen ogillar utseendet pÃ¥ ”follow” ”like” osv pÃ¥ engelska och för klassisk utformning (utan anpassning) sÃ¥pass synligt i headern. Men kanske bara är smaksak..16 februari, 2016 kl. 13:54 #180780smastrom1
Deltagare@MyJosephine 85925 wrote:
Mitt första intryck är positivt. Gillar färgvalen och kontrasten. Gillar verkligen att betygsättningen syns som procent bÃ¥de i produktlistor och pÃ¥ produktsidan – känns annorlunda. Gillar alla detaljer – mycket som är nice!
Det jag kan tänka på som kan förbättras:
Produktsidan:
– ”Ställ en frÃ¥ga”, syns bara svar pÃ¥ frÃ¥gor och ej hur man själv skickar in frÃ¥ga
– När man lägger i korg stÃ¥r det pÃ¥ engelska ”VIEW CART & CHECKOUT”Kassan:
– Texten ”UUppgradera till 300 spara 1,67 kr per 100
Endast 70 kr för ytterligare 150″ har tvÃ¥ U:n i början, sek/kronor bakefter kan vara bra pÃ¥ kostnaderna/beloppenAnnat:
– Hade gärna sett ”lära känna tpw” i headern och inte bara i footern
– Jag personligen ogillar utseendet pÃ¥ ”follow” ”like” osv pÃ¥ engelska och för klassisk utformning (utan anpassning) sÃ¥pass synligt i headern. Men kanske bara är smaksak..Ska absolut kika pÃ¥ punkterna du har nämnt MyJosephine, tack snälla!
Klurade också på om social media-knapparna skulle vara på engelska eller på svenska. Kikade runt bland lite olika sidor och tyckte nästan att båda verkade lika vanliga. Men som du säger kanske det ser bättre ut på svenska, särskilt på förstasidan.
Av nÃ¥gon anledning kan jag inte se ”Uuppdatera” med tvÃ¥ ”U” i kassan, kommer du möjligtvis ihÃ¥g vilken produkt det var?
Meddelandet ska inte skilja sig mellan produkter vad jag vet, men försöker testa lite för att få fram samma meddelande.
Tack igen!
16 februari, 2016 kl. 13:55 #180781smastrom1
Deltagare@spelet 85918 wrote:
Jag tycker sidan ser bra ut och de angav sig för att vara seriös för den tänkta målgruppen kan jag tro. Bra intryck helt enkelt.
Tack så mycket!
16 februari, 2016 kl. 13:57 #180782smastrom1
Deltagare@Technologi.se 85893 wrote:
Hej smastrom
varför hittar du ingen distributör i Sverige som du kan sälja dina produkter till om det är dina egentillverkade kosttilskott??
Dem köper in många fler från dig varje gång och du kan fokusera att sälja i uk och marknadsföra produkten i Sverige och UkTack för tipset! Det är mycket möjligt att vi kikar mer på det längre fram!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.