Startsida Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Oseriƶs kundservice?

Visar 7 inlƤgg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Fƶrfattare
    InlƤgg
  • #94165
    attitude.se
    Deltagare

    Jag vill gƤrna ha lite Ƅsikter pƄ vad ni tror om min hantering av kundservice.

    Saken gƤller mail som Ƥr sent skickade (mitt i natten).

    Jag har ett deltidsjobb som Ƥr vaken nattjour. (Passar min huvudsyssla som Ƥr e-handel vƤldigt bra). Det innebƤr att jag har ca 70 timmar i mƄnaden dƤr jag kan Ƥgna stƶrre delen av tiden framfƶr en dator.

    Min frƄga Ƥr nu om ni tycker att det Ƥr oseriƶst att skicka mail till kunder (offerter, tillverkningmƶjligheter osv.) mitt i natten?

    Detta ger mig ju mer tid att Ƥgna mig Ƅt produktion pƄ dagarna som ofta skjuter upp svarsmail.

    VƤger den nƄgot snabbare mailsupporten ƶver, eller ger det ett allt fƶr oseriƶst intryck? Finns det tillochmed en possitv sida dƤr det uppfattas som ambitiƶst?

    #107916
    MnM
    Deltagare

    jag personligen skulle inte tƤnka pĆ„ nƤr mailet skickades utan tycker det Ƥr bra med ett snabbt svar. skulle jag av nĆ„gon anledning tƤnka pĆ„ nƤr mailet skickades sĆ„ skulle jag snarare se det positivt, det Ƥr ju ”nƤstan dygnet-runt” kundtjƤnst
    sƄ som sagt, ett snabbt svar, oavsett nƤr pƄ dygnet det Ƥr skickat, kƤnns bara positivt.

    #107917
    dstrombe
    Deltagare

    HallƄ,

    Jag tror inte du behƶver oroa dig ƶverhuvudtaget, tvƤrtom sƄ tror jag det endast ger en positiv respons.

    Kunder vill ha hjƤlp snabbt, sƄ om du skickar mailet under natten och de har det 08.00 nƤr de vaknar sƄ Ƥr det bƤttre Ƥn att de fƄr emailet vid 15.00.

    Sen tror jag ocksĆ„ att de kommer kƤnna att du ger dem det lilla ”extra” nƤr det gƤller kundservice.

    SƄ slutsatsen Ƥr att fortsƤtt som du gƶr, sƄvida du inte varit pƄ krogen pƄ kvƤllen. :)

    #107928
    attitude.se
    Deltagare

    Tack fƶr er respons!
    DƄ kƶr jag vidare som innan.

    Hehe, nej, jag tƤnker inte Ƥgna mig Ć„t kundsevice efter krogbesƶk….
    Offerterna skulle dock mottagas med glƤdje frĆ„n kunden i dessa fall…

    #107929
    Hjalmar
    Deltagare

    Eftersom min personliga interaktion med supporttjƤnster mest gƤller it-support sƄ mƄste jag nog sƤga att det kan uppskattas som lite oseriƶst.

    NƤr jag fƄr ett supportsvar mitt i natten sƄ finns det tvƄ scenarier.

    1) De Ƥr ett stort fƶretag som har en seriƶs dygnetrunt-jour (mycket bra).
    2) De Ƥr ett litet fƶretag med nĆ„n liten nisse som sitter online pĆ„ irc hela natten (och potentiellt sett inte Ƥr uppe pĆ„ dagen istƤllet…), inte sĆ„ bra.

    Min slutsats Ƥr alltsƄ om det Ƥr ett litet fƶretag som mailar sent pƄ natten sƄ kƤnns det lite oseriƶst. Jag undviker te.x. personligen att skicka mail till folk jag misstƤnker kan missuppfatta mina konstiga dygnsvanor sent pƄ natten.

    I ditt fall med Attitude.se skulle jag nƤstan fƶreslƄr att du sƤtter mailen sƄ att de levereras 07:30 eller liknande om klockan Ƥr efter 23:00 eller liknande.

    Update: kan ju tillƤgga att min analys Ƥr nƄgot tainted av ett visst svenskt hostingbolag dƤr Ƥgaren ringde oss och ville slƤnga ut oss pƄ fyllan nƤr hans servrar gick segt. Han svarade ofta sent pƄ natten. Hehe.

    #107930
    Dan
    Deltagare

    De enda som kommer mƤrka nƄtt Ƥr elite haxxors och de blir nog ofta glada och kan relatera.

    Svenssons fattar typ inte det hƤr med klockan pƄ mail ƤndƄ och kommer tro att det Ƥr fel pƄ deras dator istƤllet.

    SƄ jag sƤger; Ja det kan se oseriƶst ut, men om det gƶr ditt fƶretag bƤttre mot kund sƄ gƶr det ƤndƄ!

    #107931
    Magnus
    Deltagare

    Det viktiga i sammanhanget Ƥr att man svarar snabbt helst innan de har frƄgat :)
    Har svƄrt att se nƄgon stƶrre nackdel att svara pƄ natten.

Visar 7 inlƤgg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Du mĆ„ste vara inloggad fƶr att svara pĆ„ detta Ƥmne.