Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Oseriƶs kundservice?
- Detta Ƥmne har 6 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast fƶr 15 Ƅr, 11 mƄnader sedan av
Magnus.
-
FƶrfattareInlƤgg
-
27 november, 2009 kl. 02:40 #94165
attitude.se
DeltagareJag vill gƤrna ha lite Ƅsikter pƄ vad ni tror om min hantering av kundservice.
Saken gƤller mail som Ƥr sent skickade (mitt i natten).
Jag har ett deltidsjobb som Ƥr vaken nattjour. (Passar min huvudsyssla som Ƥr e-handel vƤldigt bra). Det innebƤr att jag har ca 70 timmar i mƄnaden dƤr jag kan Ƥgna stƶrre delen av tiden framfƶr en dator.
Min frƄga Ƥr nu om ni tycker att det Ƥr oseriƶst att skicka mail till kunder (offerter, tillverkningmƶjligheter osv.) mitt i natten?
Detta ger mig ju mer tid att Ƥgna mig Ƅt produktion pƄ dagarna som ofta skjuter upp svarsmail.
VƤger den nƄgot snabbare mailsupporten ƶver, eller ger det ett allt fƶr oseriƶst intryck? Finns det tillochmed en possitv sida dƤr det uppfattas som ambitiƶst?
27 november, 2009 kl. 07:10 #107916MnM
Deltagarejag personligen skulle inte tƤnka pĆ„ nƤr mailet skickades utan tycker det Ƥr bra med ett snabbt svar. skulle jag av nĆ„gon anledning tƤnka pĆ„ nƤr mailet skickades sĆ„ skulle jag snarare se det positivt, det Ƥr ju ”nƤstan dygnet-runt” kundtjƤnst
sƄ som sagt, ett snabbt svar, oavsett nƤr pƄ dygnet det Ƥr skickat, kƤnns bara positivt.27 november, 2009 kl. 08:03 #107917dstrombe
DeltagareHallƄ,
Jag tror inte du behƶver oroa dig ƶverhuvudtaget, tvƤrtom sƄ tror jag det endast ger en positiv respons.
Kunder vill ha hjƤlp snabbt, sƄ om du skickar mailet under natten och de har det 08.00 nƤr de vaknar sƄ Ƥr det bƤttre Ƥn att de fƄr emailet vid 15.00.
Sen tror jag ocksĆ„ att de kommer kƤnna att du ger dem det lilla ”extra” nƤr det gƤller kundservice.
SƄ slutsatsen Ƥr att fortsƤtt som du gƶr, sƄvida du inte varit pƄ krogen pƄ kvƤllen.
28 november, 2009 kl. 06:25 #107928attitude.se
DeltagareTack fƶr er respons!
DĆ„ kƶr jag vidare som innan.Hehe, nej, jag tƤnker inte Ƥgna mig Ć„t kundsevice efter krogbesƶk….
Offerterna skulle dock mottagas med glƤdje frĆ„n kunden i dessa fall…28 november, 2009 kl. 16:08 #107929Hjalmar
DeltagareEftersom min personliga interaktion med supporttjƤnster mest gƤller it-support sƄ mƄste jag nog sƤga att det kan uppskattas som lite oseriƶst.
NƤr jag fƄr ett supportsvar mitt i natten sƄ finns det tvƄ scenarier.
1) De Ƥr ett stort fƶretag som har en seriƶs dygnetrunt-jour (mycket bra).
2) De Ƥr ett litet fƶretag med nĆ„n liten nisse som sitter online pĆ„ irc hela natten (och potentiellt sett inte Ƥr uppe pĆ„ dagen istƤllet…), inte sĆ„ bra.Min slutsats Ƥr alltsĆ„ om det Ƥr ett litet fƶretag som mailar sent pĆ„ natten sĆ„ kƤnns det lite oseriƶst. Jag undviker te.x. personligen att skicka mail till folk jag misstƤnker kan missuppfatta mina konstiga dygnsvanor sent pĆ„ natten.
I ditt fall med Attitude.se skulle jag nƤstan fƶreslƄr att du sƤtter mailen sƄ att de levereras 07:30 eller liknande om klockan Ƥr efter 23:00 eller liknande.
Update: kan ju tillƤgga att min analys Ƥr nƄgot tainted av ett visst svenskt hostingbolag dƤr Ƥgaren ringde oss och ville slƤnga ut oss pƄ fyllan nƤr hans servrar gick segt. Han svarade ofta sent pƄ natten. Hehe.
28 november, 2009 kl. 16:36 #107930Dan
DeltagareDe enda som kommer mƤrka nƄtt Ƥr elite haxxors och de blir nog ofta glada och kan relatera.
Svenssons fattar typ inte det hƤr med klockan pƄ mail ƤndƄ och kommer tro att det Ƥr fel pƄ deras dator istƤllet.
SƄ jag sƤger; Ja det kan se oseriƶst ut, men om det gƶr ditt fƶretag bƤttre mot kund sƄ gƶr det ƤndƄ!
28 november, 2009 kl. 21:09 #107931Magnus
DeltagareDet viktiga i sammanhanget Ƥr att man svarar snabbt helst innan de har frƄgat
Har svƄrt att se nƄgon stƶrre nackdel att svara pƄ natten. -
FƶrfattareInlƤgg
- Du mƄste vara inloggad fƶr att svara pƄ detta Ƥmne.