Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Payson Vs. Auriga
- Detta ämne har 86 svar, 40 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 8 månader sedan av Fredrik_Norberg. 
- 
		FörfattareInlägg
- 
		
			
				
9 december, 2010 kl. 15:25 #117022Zabler Deltagare3kr + 3% låter dyrt i mina öron, att jämföra med enbart 3kr per transaktion om man använder DIBS lite större konto, visserligen en månadsavgift på 599kr och 4999kr i start (har jag för mig). Vilket innebär att om du omsätter mer än 20kkr i månaden mot kort, så blir det billigare med DIBS, ej inräknat startavgiften. 10 december, 2010 kl. 08:40 #117039Bjorn DeltagareAnvänder Auriga för kreditkort samt Payson för direktbankbetalningar. Förstår inte hur du lyckas få högre priser med Auriga vs Payson!? Är väldigt nöjd med Auriga och tycker priset är helt ok. 15 januari, 2011 kl. 11:28 #117939Lennie Deltagare@PatrikS 13094 wrote: Vi har haft payson sedan starten och det finns väl lite negativt med dom. Dels det tidigare talare nämner, återbetalning går inte att göra på ett seriöst sätt. Man kan skicka över pengar till en kunds e-postadress och sedan får denne ta ut det till ett konto. 
 En annan sak är att kunderna får mail från Payson någon/några gånger i månaden med nyhetsbrev. Många kanske inte bryr sig men tror säkert många inte gillar det heller.
 Kortbetalningar har strulat nÃ¥got galet senaste tiden för vÃ¥r del. Kunderna kommer till Payson och fÃ¥r skriva in alla uppgifter men sedan kommer kunden till en ”Det har uppstÃ¥t ett fel”. Man kan tro det är folk som inte aktiverat 3dsecure osv. men kunder som handlat tidigare har haft problem.Det positiva med Payson är just att inkörs tröskeln är väldigt lÃ¥g. Du kan komma igÃ¥ng pÃ¥ nästan nolltid. Kom även pÃ¥ en annan negativsak. Det är att man inte kan lägga en betalning passiv, sÃ¥ att vi kan välja när pengarna ska dras frÃ¥n kunden. Om kunden t.ex. beställt nÃ¥got som släpps om nÃ¥gra veckor sÃ¥ skulle man vilja debitera kunden när man skickat varan. Men dessa features är väl sÃ¥dant man inte fÃ¥r i och med 0 kr /mÃ¥n och 0 kr startavgift. Tack! Det här avgjord för min del att jag INTE tänker anlita Payson som jag nyss övervägt att byta till. För det första mÃ¥ste man kunna göra Ã¥terbetalningar pÃ¥ ett vettigt sätt. För det andra fÃ¥r det absolut inte komma massa felmeddelanden hos betalväxeln när kunden försöker betala med kort, det resulterar väldigt snabbt i att kunden blir skraj och drar. Sen är det absolut inte OK att Payson använder ens kundregister och skickar ut sina egna erbjudanden till anslutna butikers kunder. 17 januari, 2011 kl. 12:20 #117998PatrikS DeltagareJag ska tillägga att när vi fick som mest fel var när vi hade iFrame. Det var inga som helst problem när vi började med Payson men antagligen efter 3dsecure eller nÃ¥got sÃ¥ har det börjat strula. Nu kör vi betalningen i eget fönster och dem större felen har försvunnit. Dock ser jag bÃ¥de Ã¥terbetalningen och mailutskicken som ett problem fortfarande. Men man betalar väl för det man fÃ¥r, som det alltid är. 22 februari, 2011 kl. 00:51 #119400JKV DeltagareAuriga är MYCKET dyrare än alla andra betalväxlar pga att Auriga även tar betalt för misslyckade transaktioner. Detta fÃ¥r till följd att du Ã¥rligen betalar en procentuellt sett väldigt stor summa för transaktioner som misslyckas och som du inte fÃ¥tt in en endaste krona pÃ¥. Exempelvis där kunden skriver in fel 3D-secure kod. Bara att slÃ¥ en pling till din kontaktperson pÃ¥ Auriga om du vill kolla detta. 
 Auriga tjänar miljontals kronor pÃ¥ dessa misslyckade transaktioner och Auriga är väldigt noga med att inte tala om detta när man tecknar avtalet med dem.22 februari, 2011 kl. 08:43 #119402pyhobby DeltagareJag tackar ödmjukast för informationen. Jag kan bekräfta att vi fÃ¥tt betala för ej genomförda betalningar. Vi hade ingen aning om detta tidigare, men har nu kollat upp detta, dock utan kontakt med Auriga sÃ¥ här lÃ¥ngt. Det känns sÃ¥där att kalla kostnaden för ”Transaktioner” DÃ¥ vinkar vi HEJDÃ… till Auriga helt enkelt. Är det nÃ¥gon som har nÃ¥got att invända mot Certitrade? 22 februari, 2011 kl. 08:50 #119403 danielanderssonDeltagare danielanderssonDeltagareFrÃ¥n Auriga: ”Det varierar väldigt mycket hur olika betalväxlar definierar en transaktion och hur sedan dessa transaktioner prissätts.” Undersökning pÃ¥gÃ¥r hur avtalet ser ut just nu.. 22 februari, 2011 kl. 08:54 #119404Joel DeltagareGäller detta bara Auriga eller är det fler betalväxlar som tar betalt för icke slutförda transaktioner? 22 februari, 2011 kl. 09:02 #119406pyhobby DeltagarePratade precis med Certitrade och dem visste inte nÃ¥gon annan betalningsleverantör som tog betalt för detta. 22 februari, 2011 kl. 09:11 #119407pyhobby DeltagareHar Auriga pÃ¥ trÃ¥den nu, 
 ”alla händelser som man kan se när man loggar in och kollar sina betalningar är var för sig en transaktion”AlltsÃ¥ betalar vi för nekade köp mm. 
- 
		FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
 
				
