Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Payson Vs. Auriga
- Detta ämne har 86 svar, 40 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 8 månader sedan av Fredrik_Norberg. 
- 
		FörfattareInlägg
- 
		
			
				
5 mars, 2011 kl. 20:51 #120010nobynator Deltagare@Gonte 16482 wrote: Jag upptäckte en ny sak idag! Inte hört ett knyst om saken, men iaf: 
 När jag öppnar sidan med info om en transaktion som skett senaste mÃ¥naden, finns nu den magiska knappen ”Kreditera till kort/bank”.Det var fan pÃ¥ tiden Hände för nÃ¥gon dag sedan, fick ett mail om det, riktig bra funktion. 10 mars, 2011 kl. 11:28 #120237janne DeltagareBumpar denna trÃ¥d. 
 Kör ocksÃ¥ Auriga och det kom som en chock att dom debiterar nekade köp. Mailade och ville ha en Ã¥terkoppling om detta den 25e Februari men fick inget svar sÃ¥ jag ringde en vecka senare och dom lovade Ã¥terkomma. Fortfarande inget svar.Nu till det mer allvarliga.. Inga direkbetalningar via bank har fungerat sedan den 21/22a Februari, klickar man pÃ¥ en bank i Auriga-fönstret sÃ¥ kommer en sida upp med texten ”Bad request”, felet ligger alltsÃ¥ hos Auriga.. Min undran är om fler haft samma problem? Upptäckte inte detta förrän idag när jag gör mÃ¥nadsrapport och gÃ¥r igenom kontona. SÃ¥där lagom nöjd med Auriga just nu… 10 mars, 2011 kl. 11:44 #120242Tomas DeltagareKlicka inte för mÃ¥nga gÃ¥nger bara för ryktet gör gällande att anslutna butiker debiteras godtyckligt belopp för varje ”Bad request” 10 mars, 2011 kl. 11:54 #120244janne DeltagareJo, hade dessa ”Bad request” synts i transaktionsrapporten hade jag bara vart glad och kunnat felrapportera, men nu syns dom ingenstans.. 10 mars, 2011 kl. 16:11 #120255Gamsun DeltagareÄr det nÃ¥gon som fÃ¥tt respons frÃ¥n Auriga ang. ej genomförda betalningar? Janne – Har du hört ngt frÃ¥n Auriga ang. bad request? 10 mars, 2011 kl. 16:23 #120256Jimmy Ostrom DeltagareUrdÃ¥ligt, sÃ¥ kasst! Jag har själv Auriga, men som det ser ut nu kommer jag byta när mitt kontrakt gÃ¥r ut. Men jag har mina direktbetalningar via Payex och mer strul för att fÃ¥ igÃ¥ng detta kan man nog inte hitta. Sniglar är snabbare. Hur svÃ¥rt ska det vara för ett företag att göra sitt JOBB? Eller föresten jag vet själv svaret :rolleyes: Är ”ganska” trött pÃ¥ företag som inte fattar att det är VI som ger dom mat pÃ¥ bordet, det finns konkurenter som tur väl är som är hungriga……Bläääää är min respons :p @janne 16734 wrote: Kör ocksÃ¥ Auriga och det kom som en chock att dom debiterar nekade köp. Mailade och ville ha en Ã¥terkoppling om detta den 25e Februari men fick inget svar sÃ¥ jag ringde en vecka senare och dom lovade Ã¥terkomma. Fortfarande inget svar. 10 mars, 2011 kl. 17:24 #120257janne DeltagareInget svar än ang bad request.. Har nÃ¥gon annan samma problem? När jag pratade med Auriga gällande debitering av nekade köp sÃ¥ försökte dom argumentera emot men jag bad dom Ã¥terkomma med en vettig förklaring och inte dumförklara mig för att jag inte fattade upplägget. Herregud, ingen har förstÃ¥tt upplägget. 
 Dom mÃ¥ ha rätt i sak, men vad spelar det för roll om man har besvikna kunder, dÃ¥ fÃ¥r man nog tänka till lite extra för hur man ska bemöta missnöjet pÃ¥ ett skönt sätt.Det är sÃ¥ lätt att vända missnöjda kunder till nöjda, detta kan tom gynna Auriga med bra PR för hur snyggt dom hanterade missnöjet. Kom igen Auriga, jag väntar fortfarande pÃ¥ svar! 10 mars, 2011 kl. 18:29 #120258GregerA DeltagareJa, det vore intressant att höra deras förklaring. Jag läste avtalet och där var ju inte precis definierat vad som är en transaktion. Au, riga fÃ¥r dom bli pÃ¥ nÃ¥t annat sätt :p 11 mars, 2011 kl. 08:41 #120273pyhobby DeltagareVi har ocksÃ¥ blivit lovade Ã¥terkoppling frÃ¥n Auriga. Jag ville ha svar pÃ¥ frÃ¥gan ”Vart i avtalet jag tecknat med er kan man läsa definitionen av en transaktion?” Auriga skulle kontakta mig dagen efter, jag har fortfarande inte hört ett knyst. Dem har alla mina kontaktuppgifter, men väljer att inte kontakta oss. Jag tycker vi ska göra en gemensam stämning alá Amerikanskt vis, om vi börjar pÃ¥ 7,4 miljarder SEK sÃ¥ kanske vi nÃ¥r en vettig kompensation till sist:) 11 mars, 2011 kl. 09:33 #120274danielandersson DeltagareSvar är tydligen pÃ¥ väg. Tipsade dem om att dom borde vara aktiva i trÃ¥den, fick svaret ”ehandel.se kommer att publicera en nyhet där de har intervjuat Anders Berggren, Produkt Chef Auriga ePayment.” 
- 
		FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
 
				




 
															