Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Payson Vs. Auriga
- Detta ämne har 86 svar, 40 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 8 månader sedan av Fredrik_Norberg. 
- 
		FörfattareInlägg
- 
		
			
				
12 mars, 2011 kl. 19:48 #120320bizzniz DeltagareTyst som i graven, dom kanske känner sig pÃ¥kommna med figrarna i syltburken 13 mars, 2011 kl. 18:19 #120362Jimmy Ostrom DeltagareJag tycker det säger ganska mycket om ett företag som väljer att prata med ett ”forum” än sina kunder direkt via ett litet massmail eller pÃ¥ annat sätt….. Men det är tur att det finns trevligare saker i livet än att fundera pÃ¥ Auriga och deras tokdÃ¥liga service @lunarmys 16772 wrote: Svar är tydligen pÃ¥ väg. Tipsade dem om att dom borde vara aktiva i trÃ¥den, fick svaret ”ehandel.se kommer att publicera en nyhet där de har intervjuat Anders Berggren, Produkt Chef Auriga ePayment.” 17 mars, 2011 kl. 15:06 #120560Julius Gunnilstam Deltagare24 mars, 2011 kl. 11:40 #120906R4K Deltagare@Henrik_G 13052 wrote: Stora nackdelen med Payson är att det inte gÃ¥r att göra Ã¥terbetalningar pÃ¥ ett vettigt sätt. Har just kollat med dem och de har infört detta! PÃ¥ kunders begäran antar jag 28 mars, 2011 kl. 19:50 #121048bslask DeltagareKan efter en mÃ¥nad med Payson betalkort konstatera att det fungerar riktigt bra! Dock har jag haft problem med att fÃ¥ deras fakturamodul att fungera i Prestashop? 
 Tydligen ett känt problem, men Payson verkar inte ha sÃ¥ brÃ¥ttom att Ã¥tgärda det, nÃ¥gon annan med liknande erfarenhet?28 mars, 2011 kl. 20:30 #121052Abbesnabb DeltagareJag avvaktar med fakturamodulen tills jag hör att den funkar. Däremot tycker jag att kortbetalningarna fungerar klockrent. 15 oktober, 2011 kl. 08:57 #128647pyhobby DeltagareNu tycker jag det är dags att damma av den här trÃ¥den. För en tid sedan gick vi över till Certitrade frÃ¥n Auriga. Det är ingenting vi Ã¥ngrar. Vi har sänkt vÃ¥ra kostnader för kortköp och gör en besparing pÃ¥ 6-8000kr per Ã¥r. Vi hade tidigare ett ganska risigt inlösenavtal (2.2kr + 2,25%). Med Certitrade fick vi automatiskt ta del av ett mycket mer förmÃ¥nligt inlösenavtal. Det är alltsÃ¥ inte bara Aurigas hittepÃ¥kostnader som ligger bakom besparingarna. Men det känns otroligt skönt att inte längre supporta Auriga. Har man en nystartad butik eller lÃ¥ga volymer och inte själv kan fÃ¥ till ett bra inlösenavtal med en bank, dÃ¥ finns det faktiskt all anledning att kika pÃ¥ Certitrade eller liknande tjänster där man fÃ¥r ta del av mer fördelaktiga inlösenavtal direkt. P.s. Jag har fortfarande inte fÃ¥tt nÃ¥gon förklaring frÃ¥n Auriga vart jag kan hitta deras definition av en ”transaktion” 16 oktober, 2011 kl. 23:23 #128689janne DeltagareMin säljkontakt pÃ¥ Auriga lovade att Ã¥terkomma med ett svar, i Mars! Har alla mail kvar.. Tror ni dom har hört av sig? Icke. Ska byta leverantör när jag har tid, Auriga är ett stort skämt! 17 oktober, 2011 kl. 04:54 #128690Jimmy Ostrom DeltagareJag har kvar Auriga fast nu genom Svea web pay. Aldrig nÃ¥gra problem längre dÃ¥ jag tar allt genom Svea + att deras gränssnitt gör att det är typ 1000 gÃ¥nger enklare att utföra Ã¥terköp osv än hos Aurigas piss gränssnitt. 17 oktober, 2011 kl. 07:54 #128693bloggus DeltagareAlla tar betalt för misslyckade ”transaktioner” eller ”authoriseringar”. Vissa bakar in det i avgiften och blir därmed sÃ¥ mycket dyrare … 
- 
		FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
 
				


 
															