Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Payson Vs. Auriga
- Detta ämne har 86 svar, 40 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 8 månader sedan av Fredrik_Norberg. 
- 
		FörfattareInlägg
- 
		
			
				
25 oktober, 2011 kl. 08:36 #129110jjessen Deltagare@bloggus 26151 wrote: Alla tar betalt för misslyckade ”transaktioner” eller ”authoriseringar”. Vissa bakar in det i avgiften och blir därmed sÃ¥ mycket dyrare … Ikke helt korrekt. Netaxept (som nÃ¥ ogsÃ¥ finnes pÃ¥ det svenske markedet) tar ikke betalt for dette, kun for ”dragna” transaksjoner. Vi har vÃ¥r egen MPI og betaler derfor ingen transaksjonsavgift per autorisasjon til eksterne leverandører for 3DS 3 februari, 2012 kl. 00:39 #135583molkom Deltagare@Jimmy Öström 26148 wrote: Jag har kvar Auriga fast nu genom Svea web pay. Aldrig nÃ¥gra problem längre dÃ¥ jag tar allt genom Svea + att deras gränssnitt gör att det är typ 1000 gÃ¥nger enklare att utföra Ã¥terköp osv än hos Aurigas piss gränssnitt. Hur gÃ¥r detta till? Betalar du dÃ¥ bÃ¥de Svea och Auriga? Antar inte, men hur är det löst rent praktiskt (om du orkar förklara )? Sedan är jag mycket intresserad av Nets axept advanced med 1:-/transaktion och inga ’dolda’ avgifter. Men, Nets och Auriga är ju nu ett och samma bolag om jag har förstÃ¥tt rätt, dock med tvÃ¥ separata betallösningar? Jag har fÃ¥tt ett riktigt bra pris av Auriga som slÃ¥r Nets dock, men hur mÃ¥nga misslyckade transaktioner kan man räkna med? 25% ser jag nÃ¥gra i trÃ¥den närmat sig, men det brukar kanske inte vara högre i a f? Viktigast för mig är ett API där jag kan ställa in att Ã¥terbetalningar sker automatiskt om kunden klickar ”Ã¥ngra köp” pÃ¥ sajten inom Ã¥ngerperioden. Kommer ha högvis med transaktioner sÃ¥ kan inte sitta manuellt med dessa! Sedan är jag orolig att nÃ¥gon nämnde att Auriga visar alla transaktioner, även misslyckade, som transaktioner. Jag mÃ¥ste ju kunna skilja pÃ¥ vilka som gÃ¥tt igenom och ej för att summera antalet sÃ¥lda tjänster pÃ¥ riktigt… detta mÃ¥ste väl gÃ¥?? 3 februari, 2012 kl. 07:02 #135587Jimmy Ostrom DeltagareJag kör ett kundnummer via Svea istället direkt via Auriga. Men jag ska sluta med Auriga nu och göra Payson, spelar ingen roll om detta är dyrare om inte köpen funkar med Auriga. Hos oss ligger Auriga skiten nere ofta och det hÃ¥ller liksom inte i längden….. @molkom 33834 wrote: Hur gÃ¥r detta till? Betalar du dÃ¥ bÃ¥de Svea och Auriga? Antar inte, men hur är det löst rent praktiskt (om du orkar förklara )? 3 februari, 2012 kl. 08:14 #135593molkom DeltagareIntressant, betalar du nÃ¥got extra för att ’köra kundnummer via svea’? Jag skulle ocksÃ¥ kunna tänka mig annat gränssnitt men vill inte ligga pÃ¥ fler fasta mÃ¥nadskostnader. Du sa tidigare ’aldrig nÃ¥gra problem längre’ men antar det inte gäller nu. Hmm, känns inte helt bra med feedback jag läst här om dem… 3 februari, 2012 kl. 15:18 #135621Jimmy Ostrom DeltagareNej inga pengar vad jag vet. Det jag menade med ”aldrig nÃ¥gra problem längre” var att Aurigas gränsnitt var totalt kasst, medans Sveas är GULD! Men oavsett om du har Auroga via Auriga eller Svea sÃ¥ är det fortfarande PISS. Det är som skit, oavsett hur man kryddor skit kommer det fortfarande smaka skit, tyvärr…. @molkom 33844 wrote: Intressant, betalar du nÃ¥got extra för att ’köra kundnummer via svea’? Jag skulle ocksÃ¥ kunna tänka mig annat gränssnitt men vill inte ligga pÃ¥ fler fasta mÃ¥nadskostnader. Du sa tidigare ’aldrig nÃ¥gra problem längre’ men antar det inte gäller nu. Hmm, känns inte helt bra med feedback jag läst här om dem… 7 februari, 2012 kl. 14:05 #135877molkom DeltagareDu säljer inte in Auriga jättehÃ¥rt Du vet ingen som har erfarenhet av NetsAxept och vad folk tycker om dem? (För mina belopp är Payson inget alternativ sÃ¥ just i denna trÃ¥d vinner Auriga per default Payson Vs. Auriga-matchen ) 7 februari, 2012 kl. 14:47 #135882Fredrik_Norberg DeltagareVi fick helt avslag frÃ¥n Auriga/Nets pÃ¥ vÃ¥ra uteblivna intäkter pÃ¥ 45 000 kr som de orsakade genom sitt avbrott strax innan jul. De gör misstag pÃ¥ misstag men stÃ¥r inte för dem utan hänvisar till nÃ¥gon klausul som givetvis finns i avtalet. SÃ¥ nu blir det till att byta! 
- 
		FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
 
				 )?
)? Du vet ingen som har erfarenhet av NetsAxept och vad folk tycker om dem?
 Du vet ingen som har erfarenhet av NetsAxept och vad folk tycker om dem? 
															