Startsida Forum E-handelsforumet Logistik Posten pÄlitlig partner?

Visar 10 inlÀgg - 1 till 10 (av 17 totalt)
  • Författare
    InlÀgg
  • #100592
    nmn
    Deltagare

    Har skickat mitt första företagspaket express 09:00 nÄgonsin och den upplevelsen gav inte precis mersmak.

    SÄlde en SSD till en kund som beövde den akut, kom överens om att skicka som 3kg företagspaket 09:00 till det facila priset av 582,50 ex. moms.

    Kunden ringer ca 10 dagen efter, paketet har inte kommmit fram. PÄ trackingen stÄr det att de försökt leverera 8:36 men inte blivit inslÀppta, mÀrkligt tycker kunden dÄ han sitter i ett kontorshotell med central reception som alltid Àr bemannad. Klockan 11:07 levereras paketet pÄ ordinarie runda. Jag fÄr följande mail frÄn kunden:

    Min kund wrote:
    Paketet kom fram men först 11:45 …
    NÀr killen frÄn Företagspaket (XX XX) kom berÀttade han att inte varit pÄ vÄr adress 8:36 och inte heller lÀmnat nÄgot meddelande som det stod pÄ Postens hemsida.
    Anledning hans chef hade sagt att inte behövde köra ut innan 9:00 utan at han skulle ta det under dagen … bara du kan driva detta mot/med Posten i och med att du Ă€r bestĂ€llare.
    Rim och reson sÀger att de inte ska debitera Företagspaket 9:00 om de inte tÀnker leverera sÄ, emotser kommentar.

    Skall man sÀga upp all bekantskap med detta skitföretag eller vad tycker ni?

    Regeringen borde sÀlja möget medans de fortfarande kan fÄ nÄgot betalt öht för det!

    #167611
    mephisto73
    Deltagare

    Det dÀr har hÀnt oss flera gÄnger, fast som mottagare. Postens Äkare orkade inte ta sig till vÄr adress utan pÄstod helt sonika att han försökt, men inte kunnat leverera (detta gÀllde DPD). Vi synade dock bluffen och drev det vidare till omrÄdesansvarige pÄ posten som lovade att ta Äkaren i öronen.

    #167613
    nmn
    Deltagare

    La precis in reklamationen pÄ Postens hemsida, naturligtvis sÄ funkade det inte att attacha en pdf med kundens mail. GnÀllde pÄ fel format, och naturligtvis sÄ kan man inte svara pÄ mailet man fÄr som bekrÀftelse heller, hur korkade fÄr man lov att vara? IT avdelningen pÄ Posten borde skaffa ett datorkörkort!

    #167624
    sanmic
    Deltagare

    LĂ„ter precis som ett standardförfarande nĂ€r det gĂ€ller Ă€renden med Posten…

    #167625
    Kocken
    Deltagare

    Ett tips Àr att bombardera din kontaktperson pÄ Posten istÀllet för att försöka dig pÄ kundtjÀnsten!

    #167626
    Runns.se
    Deltagare

    HĂ€nder oss konstant… bĂ„de till oss och paket som skickas.

    #167627
    Croona
    Deltagare

    KĂ€nns lite konstigt att tycka att Posten Ă€r ett skitföretag för att ett visst antal personer ”missköter” sin uppgift. Att paket försvinner eller inte körs ut som de ska Ă€r nog ett problem som förekommer hos alla transportbolag. Blir lĂ€tt sĂ„ nĂ€r man anlitar olika Ă„kerier.
    Ta upp detta med din kontaktperson pÄ Posten och klaga?

    #167628
    Jeff
    Deltagare

    LÄter helt klart som nÄgot som ska tas upp med er sÀljare.

    En annan sak att tÀnka pÄ Àr att skickas paketet med en tjÀnst som har leveransgaranti (DPD, Expresspaket) sÄ behöver ni ej betala för transporten om de inte levererats inom utsatt tid, fast det Àr en klen tröst om det leder till en tappat kund men ÀndÄ nÄgot som borde reklameras för att Posten ska fÄ upp ögonen för vart rutinerna brister.

    Vi Àr vÀldigt imponerade av Postens expresspaket, Senast för nÄgon vecka sen skickade vi ett paket som hÀmtades upp hos oss klockan 16.00 och kördes ut till mottagarens dörr före klockan 08 dagen efter, I Visby pÄ Gotland.

    Jag tycker det Àr en helt överkomlig kostnad med 992:- för ett 25kilos paket med den servicen.

    #167652
    blazern
    Deltagare

    Sist vi bestĂ€llde nĂ„got mot företagspaket 16.00 sĂ„ tog det 3 dagar och sen fick vi hĂ€mta paketet pĂ„ postens utlĂ€mningsstĂ€lle efter att ha fĂ„tt en avi. Allt detta pga. att dom hade skrivit om paketet som ”mottagaren Ă€r en privatperson” pĂ„ vĂ€gen…

    #167653
    fotofyndet
    Deltagare

    Det dĂ€r Ă€r en inte ovanlig hĂ€ndelse, oavsett vilken ”produkt” hos Posten man pratar om. Paket till privatperson som skickas med DHL i första ledet och som genom postsamarbetet ska gĂ„ med Posten sista biten ut till kundens dörr, lĂ€mnas regelmĂ€ssigt hos ombud istĂ€llet. Ibland stĂ„r det ”Sökt avis” men eftersom vi har firma hemma och fĂ„r paket minst en gĂ„ng om dagen sĂ„ har vi rutiner för att inte missa paket. Och om vi nu skulle missa, sĂ„ Ă€r det ju konstigt att det alltid hĂ€nder just de hĂ€r paketen som ofta Ă€r stora och tunga.

    Nej, Posten har sannerligen kvalitetsbrister i sina led.

Visar 10 inlÀgg - 1 till 10 (av 17 totalt)
  • Du mĂ„ste vara inloggad för att svara pĂ„ detta Ă€mne.