Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › Posten pĂ„litlig partner?
- Detta Àmne har 16 svar, 12 deltagare, och uppdaterades senast för 12 Är, 1 mÄnad sedan av
Jimmys.
-
FörfattareInlÀgg
-
10 september, 2013 kl. 20:49 #167658
sanmic
Deltagare@Jeff 68901 wrote:
Vi Àr vÀldigt imponerade av Postens expresspaket, Senast för nÄgon vecka sen skickade vi ett paket som hÀmtades upp hos oss klockan 16.00 och kördes ut till mottagarens dörr före klockan 08 dagen efter, I Visby pÄ Gotland.
Jag tycker det Àr en helt överkomlig kostnad med 992:- för ett 25kilos paket med den servicen.
Helt off topic, men vill bara flika in med att för ganska precis samma kostnad skickar vi 25kg Expresspaket med UPS till New York med garanterad leverans före kl 12 dagen efter.
Vi har fast upphÀmtning kl 16.00 varje vardag.
Det som ÀndÄ Àr lite trist Àr att kunderna oftast ÀndÄ förvÀntar sig mkt lÀgre fraktpriser11 september, 2013 kl. 05:57 #167664Ekraft
Deltagare@sanmic 68938 wrote:
Helt off topic, men vill bara flika in med att för ganska precis samma kostnad skickar vi 25kg Expresspaket med UPS till New York med garanterad leverans före kl 12 dagen efter.
Vi har fast upphÀmtning kl 16.00 varje vardag.
Det som ÀndÄ Àr lite trist Àr att kunderna oftast ÀndÄ förvÀntar sig mkt lÀgre fraktpriserFast, vad kostar det med UPS att fÄ ett paket till Gotland före 09:00 nÀsta morgon, eller för den delen SollefteÄ, Aneby eller Malung?
Och om destinationen i USA inte Àr New York utan Rapid City i South Dakota, vad Àr det för tidsgaranti dÄ?
Det jag försöker fÄ fram Àr att Posten Ätar sig att skicka runt paket frÄn en massa stora och smÄ stÀder i Sverige, till andra stora och smÄ stÀder i Sverige pÄ 15-18 timmar. Antalet kombinationer Àr mycket stort, och vissa av dessa logistikkedjor Àr ganska sköra. En bil som under natten blivit stÄendes en timme i kön vid en trafikolycka, eller som fÄtt en punktering eller kanske en sorteringsmaskin som krÄnglat pÄ en terminal rÀcker för att man inte skall kunna fÄ fram det i tid.
Det man skulle önska av Posten Ă€r vĂ€l att de har en felkod ”Leveranskrav kan ej klaras” ocksĂ„ krediteras man som kund automatiskt. DĂ„ skulle man slippa dessa blodstörtningar nĂ€r de kodar in ”Leveransförsök, ingen pĂ„ plats” trots att man inte gjort annat Ă€n att spana efter postbilen som har det dĂ€r viktiga paketet.
11 september, 2013 kl. 07:25 #167670sanmic
Deltagare@Ekraft 68946 wrote:
Fast, vad kostar det med UPS att fÄ ett paket till Gotland före 09:00 nÀsta morgon, eller för den delen SollefteÄ, Aneby eller Malung?
Och om destinationen i USA inte Àr New York utan Rapid City i South Dakota, vad Àr det för tidsgaranti dÄ?
Priser ser ut att vara ungefÀr samma som till USA för vÄran del, men dÄ har vi inget avtal med UPS-paket inom Sverige.
Tidsgaranti pÄ resten av USA + Kanada Àr 2 arbetsdagar.
Men som sagt, mitt inlÀgg var vÀldigt off topic och ska inte sabba trÄden.
19 september, 2013 kl. 10:47 #167870nmn
DeltagareSÄdÀr nu fick jag svar pÄ reklamationen:
Den utredning som gjorts med anledning av er reklamation Àr nu klar.
Frakten Äterbetalas ej dÄ Postens registreringar visar att vi har
uppfyllt gÀllande leveransvillkor. FörsÀndelsen Àr utlÀmnad och
kvitterad.Ărendet avslutas.
Med vÀnlig hÀlsning
Johnny LieblPosten Kundservice
Ăr nĂ„gon förvĂ„nad? De verkar ju sĂ€tta det hĂ€r i system, Ă„terstĂ„r vĂ€l polisanmĂ€lan för bedrĂ€geri.
Ni som snackar om att man skall ta upp det med sin sÀljare, vilken vÀrld lever ni i? VÄr sÀljare var hÀr tvÄ ggr stal ungefÀr en timme av mitt liv och hörde aldrig av sig igen. Gick inte att fÄ tag pÄ nÀr vi flyttat och skulle flytta hÀmtningen till nya adressen, chaufförerna fick sjÀlva fixa det. Postens kundtjÀnst kunde bara bistÄ med namnet och nummret till sÀljaren.
Som grĂ€dde pĂ„ moset kom idag ett brev med nya höjda priser som gĂ€ller fĂ„n 1/11, kĂ€nns som det kvittar…
Och det som kÀnns allra djÀvligast Àr att man som skattebetalare Àr Àgare till ett sÄ missskött företag.
19 september, 2013 kl. 11:12 #168070Kocken
Deltagare@nmn 69375 wrote:
Ni som snackar om att man skall ta upp det med sin sÀljare, vilken vÀrld lever ni i?
Byt sÀljare, ring upp kundtjÀnsten och be att fÄ prata med en ansvarig. Posten bytte ut vÄr lokala kontaktperson till en som satt centralt för att de skulle bli bÀttre. De blev det inte, de hela slutade med att vi var pÄ vÀg att byta till DHL. DÄ fick vi tillbaka vÄr lokala sÀljare.
Vet fler hĂ€r pĂ„ forumet som rĂ„kat ut för ”den” sĂ€ljaren och har samma hemska upplevelse som vi.19 september, 2013 kl. 11:31 #168073Jimmy Ostrom
DeltagareJag hÄller med dig till 110%! Byt sÀljare, ha ha FUCK THAT!!!
@nmn 69375 wrote:
SÄdÀr nu fick jag svar pÄ reklamationen:
Ăr nĂ„gon förvĂ„nad? De verkar ju sĂ€tta det hĂ€r i system, Ă„terstĂ„r vĂ€l polisanmĂ€lan för bedrĂ€geri.
Ni som snackar om att man skall ta upp det med sin sÀljare, vilken vÀrld lever ni i? VÄr sÀljare var hÀr tvÄ ggr stal ungefÀr en timme av mitt liv och hörde aldrig av sig igen. Gick inte att fÄ tag pÄ nÀr vi flyttat och skulle flytta hÀmtningen till nya adressen, chaufförerna fick sjÀlva fixa det. Postens kundtjÀnst kunde bara bistÄ med namnet och nummret till sÀljaren.
Som grĂ€dde pĂ„ moset kom idag ett brev med nya höjda priser som gĂ€ller fĂ„n 1/11, kĂ€nns som det kvittar…
Och det som kÀnns allra djÀvligast Àr att man som skattebetalare Àr Àgare till ett sÄ missskött företag.
19 september, 2013 kl. 12:41 #168080 -
FörfattareInlÀgg
- Du mÄste vara inloggad för att svara pÄ detta Àmne.